Είτε πρόκειται για μικρή είτε για μεγαλύτερη οικογένεια, η νέα EQB ως επταθέσια προσφέρει χώρο για – σχεδόν – όλους και όλα όσα τους συνοδεύουν.

Η νέα EQB στις εκδόσεις 300 4ΜΑΤΙC & 350 4MATIC παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους στην Ευρώπη και την Κίνα, ενώ σήμερα ξεκινά η εμπορική καριέρα της προσθιοκίνητης έκδοσης 250. Μετά την EQA, η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes – EQ. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η ανάκτηση ενέργειας, η προγνωστική πλοήγηση με ηλεκτρική νοημοσύνη είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που τη συνδέουν με την EQA. Ευρυχωρία και πολυμορφικότητα.

H EQB μοιράζεται με την EQA, την προηγμένη τεχνολογία συστήματος κίνησης και με την GLB το μακρύ μεταξόνιο (2829 χιλιοστά), το ευρύχωρο και πολυμορφικό εσωτερικό και την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα. Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι: 4.684/1.834/1.667 χιλιοστά (μήκος/πλάτος /ύψος).

Το πορτμπαγκάζ είναι επίπεδο και ευρύχωρο: ο όγκος φόρτωσης 495 έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρων (στοιχεία για το πενταθέσιο ή το επταθέσιο μοντέλο, αντίστοιχα).

Προαιρετικά, η EQB διαθέτει τρίτη σειρά αποτελούμενη από δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία είναι πολύ άνετα για άτομα ύψους έως 1,65 μ.

Η EQB διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο. Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της σχεδίασης των εξολοκλήρου ηλεκτρικών οχημάτων Mercedes-EQ είναι η ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω.

Μία οριζόντια λωρίδα οπτικών ινών συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας των προβολέων τεχνολογίας LED, διασφαλίζοντας μία άκρως χαρακτηριστική εμφάνιση μέρα και νύχτα.

Στο εσωτερικό, ο χαρακτήρας του μοντέλου εντείνεται από τα κυλινδρικά στοιχεία σε αλουμίνιο, τα οποία κοσμούν τις πόρτες, την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού.

Το μεγάλο ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο εντυπωσιακός διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και το κλειδί του οχήματος υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα στο εσωτερικό της EQB. Το όργανο πολλαπλών ενδείξεων, με τις ειδικές οθόνες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υιοθετεί τους ίδιους χρωματισμούς με λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό και γαλάζιο.

Η EQB επιτυγχάνει μια πολύ καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 τετραγωνικά μέτρα. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.

Όπως και στις δύο άλλες εκδόσεις της EQB, την 300 4MATIC & την 350 4MATIC, το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.

Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQB μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου.

Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος σε κάθε χώρα. Η φόρτιση σε Wallbox της Mercedes-Benz γίνεται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σε οικιακό ρευματοδότη.

Στην Ελλάδα το δίκτυο φόρτισης μέσω του Mercedes me Charge απαριθμεί σήμερα περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια. Η EQB διαθέτει ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη για τον οδηγό.

Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός που σημαίνει, ότι σε πολλές κρίσιμες καταστάσεις, το τελευταίο έχει την ικανότητα να αποτρέπει μια σύγκρουση ή να μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα.

Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο.

Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Η EQB αποδεικνύεται μια γνήσια Mercedes και στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Βασισμένη στη στιβαρή δομή κελύφους της GLB, το αμάξωμα της EQB προσαρμόστηκε στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία εδράζεται σε ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από διελασμένα στοιχεία, το οποίο αναλαμβάνει τον δομικό ρόλο που αναλάμβαναν έως τώρα οι εγκάρσιοι φορείς στο υποδάπεδο.

Το προστατευτικό μπαταρίας στην περιοχή μπροστά από την μπαταρία μπορεί να αποτρέπει την εισχώρηση ξένων σωμάτων στη μονάδα συσσώρευσης ενέργειας. Φυσικά, η EQB έχει περάσει το συνηθισμένο εκτενές πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης της μάρκας. Η πλούσια εμπειρία της Mercedes-Benz στα συστήματα κίνησης υψηλής τάσης οδήγησε σε έναν σχεδιασμό ασφάλειας πολλαπλών σταδίων.

Το σύστημα υψηλής τάσης μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης, αναστρέψιμα ή μη, ανάλογα με τη σοβαρότητα του ατυχήματος.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό αυτού του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ασφάλειας είναι ότι η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται αυτόματα εάν ανιχνευθεί πρόσκρουση ενώ το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης (φόρτιση συνεχούς ρεύματος). Εκτός από αυτό το ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης, η EQB διαθέτει ένα ειδικό σημείο αποσύνδεσης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις υπηρεσίες διάσωσης για την απενεργοποίηση του συστήματος υψηλής τάσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά EQB 250

Ιπποδύναμη    140 kW / 190 hp

Ροπή   385 Nm

Μέγιστη ταχύτητα    160 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km/h     9,2 s

Μετάδοση κίνησης   FWD

Χωρητικότητα μπαταρίας     66,5 kWh

AC On Board Charger EQB  11 kW

Ηλεκτρική κατανάλωση (*)    17,8 – 16,3 kWh/km

Ηλεκτρική αυτονομία (*)      433,0 – 474,0 km

Βασικός εξοπλισμός της EQB 250 στην Ελλάδα

  • Χρώμα βαφής: Μαύρο “night”
  • Εσωτερική επένδυση: Συνθετικό δέρμα ARTICO μαύρο / Ύφασμα “Fléron” μαύρο
  • Προεγκατάσταση για υπηρεσίες Remote & Navigation
  • Active Brake Assist
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής
  • MBUX σύστημα πολυμέσων
  • Αυτόματος κλιματισμός THERMOTRONIC
  • Προβολείς LED High Performance
  • Πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού
  • EASY PACK SYSTEM – αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών
  • Εκτεταμένη συνδεσιμότητα
  • Πακέτο URBAN
  • Ράγες οροφής αλουμινίου
  • Στερεά στοιχεία σπιράλ
  • Sport τιμόνι πολλαπλών λειτουργειών σε δέρμα
  • Ζάντες αλουμινίου (18”) 45.7 cm  5 διπλών ακτίνων
  • Δυνατότητα ρύθμισης βάσης καθίσματος πίσω επιβατών
  • Καλώδιο φόρτωσης 4m, για οικιακή πρίζα type E/F [mode 2]
  • Speed Limit Assist
  • Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
  • Υποβραχιόνιο πίσω καθισμάτων
  • Ψηφιακό ραδιόφωνο
  • Καλώδιο φόρτισης Mode3 (Wallbox/Charging station)

H EQB 250 είναι άμεσα διαθέσιμη στη χώρα μας η τιμή της ανέρχεται στα 55 χιλιάρικο. Καθώς η λιανική της τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τις 50.000 € (44.330 €), εμπίπτει στην κρατική επιδότηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Διαβάστε επίσης:

F1 2022: Μια τεχνική ματιά στα νέα μονοθέσια!

F1 Βαρκελώνη δοκιμές 1η μέρα: Ταχύτερος ο Νόρις!