Ηλεκτρικό πατίνι κινείται στην Κηφισίας με 50km/h, μια κατάσταση που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.
Κατεβαίνω την Κηφισίας στο ύψος του Ολυμπιακού Σταδίου κινούμενος στα νόμιμα όρια. Με προσπερνά ηλεκτρικό πατίνι, με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 50km/h. Ο αναβάτης του, με θαυμαστό τρόπο ισορροπεί πάνω στο μικρό σανίδι, αντισταθμίζοντας την αντίσταση του αέρα και τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος. Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεται ότι θα του είναι εξαιρετικά δύσκολο ν’ αλλάξει άμεσα πορεία, αν μπροστά του, βρεθεί ένα ξαφνικό εμπόδιο. Το όχημά του δεν διαθέτει ανάρτηση, έχει πολύ μικρές ρόδες, αντίστοιχων δυνατοτήτων φρένα και οριακή ευστάθεια.
Συνειδητοποιώ πως μπορεί ανά πάσα στιγμή να πέσει και να βρεθεί μπροστά στις ρόδες μου. Κόβω ταχύτητα και ενόσω ο πίσω επιβαίνων στο αυτοκίνητο που οδηγώ καταγράφει το συμβάν, παρατηρώ τη συνέχεια. Η Κηφισίας παρακάτω είναι μποτιλιαρισμένη το πατίνι οριακά προλαβαίνει να φρενάρει και αλλάζει πορεία στο περίπου. Αρχίζει να κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, όπως παρανόμως κάνουν και τα μηχανάκια. Σε καμία περίπτωση όμως δεν διαθέτει την ευελιξία και την αμεσότητα των αντιδράσεων που έχει ένα ποδήλατο ή μηχανάκι. Κάθε αλλαγή πορείας είναι ένα ρίσκο.
Οκ ο αναβάτης του φοράει κράνος, σωστά, αλλά αυτό δεν σώζει την κατάσταση. Προφανώς δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για την κίνησή του στον δρόμο. Άρα αν εμπλακώ μαζί του σε ατύχημα, δε θα ξεμπλέξω ούτε εύκολα, ούτε ανώδυνα. Εφόσον μπορέσω να στοιχειοθετήσω ατύχημα, καθώς δεν υπάρχει τρόπος ταυτοποίησης του οχήματος (πινακίδα). Δεν πιστεύω καν ότι διαθέτει έγκριση Τύπου από το ελληνικό κράτος με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές ώστε να κυκλοφορεί σε λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας. Το πιθανότερο είναι ότι έχει εισαχθεί ως παιδικό παιχνίδι.
Έψαξα λίγο το νομικό πλαίσιο, δεν υπάρχει νόμος οπότε δεν υπάρχει κάποια παράβαση. Αν δίπλα μου ήταν ένα περιπολικό δεν θα είχε κάποιο τρόπο να του επιβάλλει πρόστιμο ή να τον υποχρεώσει να απομακρυνθεί από το κατάστρωμα του δρόμου. Από το ρεπορτάζ είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και φορείς, κυοφορείται νομοσχέδιο που θα οριοθετήσει την κυκλοφορία των πατινιών. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε πως το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο να μπει σε δημόσια διαβούλευση και θα γίνει νόμος του κράτους ως το Σεπτέμβριο. Δεν ξέρω αν και πως μπορεί να επηρεάσει αυτές τις ημερομηνίες, ο επικείμενος κυβερνητικός ανασχηματισμός.
Στην Αγγλία η αντιμετώπιση των πατινιών είναι πολύ αυστηρή. Μετά από πολλές πιέσεις επιτράπηκε πρόσφατα να λειτουργήσουν οι εταιρείες ενοικίασης των πατινιών. Αλλά δεν επιτρέπονται τα ιδιωτικής χρήσεως πατίνια. Έτσι έχουν να κάνουν μ’ έναν ενιαίο τύπο πατινιού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;