Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

Είναι επιβλαβές να παραμένουμε στο αυτοκίνητο ενόσω φορτίζει;

σταθμός φόρτισης

σταθμός φόρτισης

Οι επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στον άνθρωπο αποτελούν ένα πολυσυζητημένο θέμα με αντικρουόμενες απόψεις.

Είχα την τιμή να παρουσιάσω τη 2η ενότητα και να συντονίσω το αντίστοιχο πάνελ στο Electric & Micro Mobility FORUM. Ανέφερα ότι είναι καλό να μην παραμένουμε εντός του ηλεκτρικού οχήματος όταν γίνεται ταχυφόρτιση. Αυτό πυροδότησε εκ νέου μια μακρά συζήτηση γύρω από το θέμα, παραθέτω κάποια δεδομένα: Η έρευνα για τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην υγεία είναι σε εξέλιξη. Ενώ ορισμένες ανησυχίες έχουν εκφραστεί, δεν υπάρχει οριστική συναίνεση για τους μακροπρόθεσμους κινδύνους. Συνιστάται η λήψη προφυλάξεων για τη μείωση της έκθεσης, ιδιαίτερα για ευαίσθητες ομάδες όπως τα παιδιά. Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ακτινοβολιών, από ραδιοκύματα χαμηλής συχνότητας έως τις ακτίνες Χ υψηλής ενέργειας. Η μεταβολή της έντασης του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου δύναται να επηρεάσει τον καρδιακό ρυθμό του ανθρώπου.


Οι επιδράσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στον άνθρωπο εξαρτώνται από:
Την συχνότητα και το μήκος κύματος της ακτινοβολίας
Την ένταση της έκθεσης
Την διάρκεια της έκθεσης
Το ατομικό υπόβαθρο του ατόμου

Θερμικές και μη θερμικές είναι οι δύο βασικές κατηγορίες επιδράσεων:
Θερμικές επιδράσεις: Προκαλούνται από ακτινοβολία υψηλής συχνότητας (π.χ. μικροκύματα) και οφείλονται στην απορρόφηση ενέργειας από τους ιστούς, οδηγώντας σε αύξηση της θερμοκρασίας.
Μη θερμικές επιδράσεις: Προκαλούνται από ακτινοβολία χαμηλής συχνότητας (π.χ. ραδιοκύματα) και οι μηχανισμοί δράσης τους δεν είναι πλήρως κατανοητοί.

Δυνητικές επιπτώσεις:

Θερμικές: εγκαύματα, καταρράκτης
Μη θερμικές: πονοκέφαλοι, διαταραχές ύπνου, νευρολογικές διαταραχές, καρκίνος (αμφιλεγόμενο)

Πηγές ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας:
Φυσικές: Ήλιος, ραδόνιο
Τεχνητές: Κινητά τηλέφωνα, ασύρματα δίκτυα, φούρνοι μικροκυμάτων, γραμμές ηλεκτρικής ενέργειας

Συμβουλές για μείωση της έκθεσης:
Περιορισμός χρήσης κινητού: Χρησιμοποιήστε ακουστικά, αποφύγετε τη χρήση σε περιοχές με κακή λήψη σήματος

Απομάκρυνση από κεραίες: Μην μένετε ή εργάζεστε κοντά σε κεραίες κινητής τηλεφωνίας

Χρήση καλωδίων: Προτιμήστε ενσύρματες συνδέσεις αντί ασύρματων
Αποσύνδεση συσκευών: Αποσυνδέστε ηλεκτρονικές συσκευές όταν δεν τις χρησιμοποιείτε.

Όσον αφορά τώρα στην ταχυφόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος, πέρα του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου είναι δεδομένο ότι αναπτύσσεται υψηλό θερμικό φορτίο. Εξ’ ου και η διαχείρισή του από τους κατασκευαστές με ειδικές διατάξεις που εκτός των άλλων μειώνουν δραστικά και το ρυθμό φόρτισης. Ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν πονοκέφαλο ή ναυτία κατά τη διάρκεια της ταχυφόρτισης. Επιπλέον αν σε πάρει ο ύπνος και υπάρξει υπερθέρμανση ή καπνός, ίσως δεν προλάβεις να απομακρυνθείς αμέσως από το αυτοκίνητο και να καλέσεις την πυροσβεστική. Προφανώς σε μια τέτοια περίπτωση το αυτοκίνητο μπαίνει σε λειτουργία ασφαλείας σύμφωνα με τα πρωτόκολλα. Αν όμως κάτι δυσλειτουργήσει και δεν ανοίγουν π.χ οι ασφάλειες, θα πρέπει να σπάσεις το τζάμι για να βγεις. Αφού και όταν ξυπνήσεις!

Επιπλέον για να είναι ασφαλής η διαδικασία θα πρέπει να:
 Επιλέξτε έναν αξιόπιστο σταθμό φόρτισης: Βεβαιωθείτε ότι ο σταθμός φόρτισης που χρησιμοποιείτε έχει πιστοποιηθεί και συντηρείται τακτικά.
 Ακολουθήστε τις οδηγίες του κατασκευαστή: Διαβάστε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου σας για τυχόν ειδικές οδηγίες σχετικά με τη φόρτιση.

 Μην αφήνετε το αυτοκίνητο χωρίς επίβλεψη: Ενώ η ταχυφόρτιση είναι συνήθως γρήγορη, καλό είναι να παραμένετε κοντά στο αυτοκίνητο για παν ενδεχόμενο.

 Παρακολουθήστε για σημάδια καπνού ή πυρκαγιάς: Εάν αντιληφθείτε οποιονδήποτε ασυνήθιστο θόρυβο, μυρωδιά ή καπνό, απομακρυνθείτε αμέσως από το αυτοκίνητο και καλέστε την πυροσβεστική.

 Μην αγγίζετε τα καλώδια: Βεβαιωθείτε ότι τα καλώδια φόρτισης είναι σε καλή κατάσταση και δεν έχουν υποστεί ζημιά. Μην αγγίζετε τα καλώδια εάν είναι υγρά ή εάν το αυτοκίνητο έχει υποστεί ζημιά.

Έχοντας υπόψη μου όλα τα ανωτέρω επιλέγω να μην παραμένω εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της ταχυφόρτισης παρότι γνωρίζω καλά πως υπάρχουν δεκάδες δικλείδες ασφαλείας για να μας προστατέψουν τόσο στο λογισμικό των φορτιστών όσο και στων αυτοκινήτων.

Διαβάστε επίσης:

Γαλλία-ευρωεκλογές: Συγκέντρωση στο Παρίσι απόψε το βράδυ κατά της ακροδεξιάς

Φρέντι Μπελέρη: «Θα εργαστώ σκληρά για να είμαι χρήσιμος στην παράταξή μου, τη ΝΔ, και πάνω από όλα στην πατρίδα μας»

Ευρωαγορές: Βουτιά 1,35% για τον CAC 40 μετά το χαστούκι του Μακρόν στις ευρωεκλογές