Υπάρχει μια υστερία στους κατασκευαστές, υποκινούμενη από την Ε.Ε. όσον αφορά στην παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Θυμάμαι τις ατέρμονες συζητήσεις ανάμεσα στους θιασώτες της σπορ οδήγησης όταν εφαρμόστηκαν τα πρώτα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ABS και δυναμικής ευστάθειας ESP στα αυτοκίνητα. Συστήματα τα οποία από το 2011 είναι υποχρεωτικά σ’ όλα τα οχήματα που ταξινομούνται εντός Ε.Ε.
Από τότε έχουν περάσει μόλις 9 χρόνια και πλέον η κατάσταση παράγινε. Υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου, η εκκίνηση υπό κλίση, η κατάβαση σε τερέν με μεικτές συνθήκες που όντως βοηθούν τον οδηγό.
Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα όπως το forward collision warning assist και το keep lane assist η παρεμβατικότητα των οποίων ενοχλεί. Έκανα υπομονή χρόνια θεωρώντας πως θα βελτιστοποιηθούν με τον καιρό αλλά η κατάσταση χειροτερεύει. Στην Πάρο σε στροφή δυο λωρίδων 270 μοιρών χύθηκε πάνω μου το νερό και στην κόρη μου η πορτοκαλάδα γιατί το σύστημα «διάβασε» λαθεμένα ότι ήμασταν σε πορεία σύγκρουσης με μηχανή: Κινούμασταν σε επικυκλική τροχιά.
Κατεβαίνοντας την Αλεξάνδρας τέτοια εποχή πέρυσι, το αυτοκίνητο αυτοβούλως κοκκάλωσε (σ.σ: ευτυχώς δεν ακολουθούσε κανείς) επειδή το ραντάρ του «έπιασε» ένα ξερόφυλλο που έπεφτε. Καθότι κινούμουν με 40km/h και ήμουν ανυποψίαστος είχα ένα πόνο στον αυχένα για τρεις μέρες. Αυτές τις μέρες είχα στα χέρια μου ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικό οδηγικό ενδιαφέρον. Σας πληροφορώ ότι μου χαλούσε συνεχώς την αίσθηση οδήγησης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Την οποία για να απενεργοποιήσω έπρεπε να ακινητοποιήσω το όχημα, ενεργοποιούταν δε εκ νέου μόλις έσβηνα τον κινητήρα.
Δεν ξεχνώ πως πλέον οι προδιαγραφές των crash test του Euro NCAP επιβάλλουν και την αξιολόγηση τέτοιων συστημάτων που συνυπολογίζονται στο τελικό αποτέλεσμα. Όμως ο οδηγός όπως προβλέπει και η συνθήκη της Γενεύης πρέπει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην οδήγηση.
Αισθάνομαι πως το τελευταίο διάστημα αυτό έχει αρχίσει να ατονεί προς χάριν του αφηρημένου, ανεπαρκή που χρειάζεται προστασία. Αναρωτιέμαι εμάς τους υπόλοιπους ποιος θα μας προστατέψει απ’ όσα γίνονται για χάρη του;
Σας προτείνω ειδικά αν αγοράσετε ένα οδηγοκεντρικό όχημα να αποφύγετε την τοποθέτηση συστημάτων όπως η προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Ξέρω πως αυτό που λέω, «δε λέγετε» στην ασφαλή εποχή που διανύουμε. Είμαι σίγουρος όμως πως μια δοκιμή θα σας πείσει για το αληθές και ακριβές του λόγου μου!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike