Η μικροκινητικότητα στο κέντρο των πόλεων είναι το κλειδί που θα οδηγήσει σε επιτυχία το εγχείρημα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τρία μειονεκτήματα: Βάρος, αυτονομία, τιμή αγοράς. Όσον θα αυξάνονται οι όγκοι παραγωγής και βελτιώνεται η τεχνολογία των μπαταριών τόσο αυτά τα μειονεκτήματα θα βαίνουν μειούμενα. Καθότι όμως η κατασκευή μπαταριών απαιτεί σπάνιες γαίες οι οποίες κατά 90% ανήκουν στους Κινέζους είναι πιθανόν να ανατραπούν οι σημερινές ισορροπίες στην παγκόσμια οικονομία λόγω της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης.
Ήδη αρκετές φωνές εντός της Ε.Ε. όπως του Αλαίν Προστ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά στην μεταφορά της παραγωγής ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών στην Κίνα. Είναι δεδομένο ότι την επόμενη πενταετία χιλιάδες Ευρωπαίοι θα χάσουν τη δουλειά τους σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και αντίστοιχα θα βρουν δουλειά χιλιάδες Κινέζοι.
Όταν όμως βελτιωθεί η πυκνότητα των μπαταριών θα βελτιωθεί το βάρος και η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Το μειονέκτημα που απομένει είναι η τιμή. Το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα που πωλείται σήμερα στη χώρα μας είναι το Skoda Citigo, η τιμή του είναι στις 22.300 ευρώ. Η συμβατική του έκδοση (σ.σ: έχει σταματήσει η παραγωγή της πλέον, κόστιζε 10 χιλιάδες). Μιλάμε λοιπόν για υπερδιπλάσιο κόστος όσον αφορά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Όσο μεγαλώνουν τα μοντέλα και οι φόροι που επιβάλλονται σ’ αυτά, η διαφορά μειώνεται. Για να αγοράσεις π.χ. ένα ηλεκτρικό Golf απαιτούνται 30 χιλιάδες ευρώ, ενώ ένα συμβατικό κάνει 20 χιλιάδες ευρώ. Φτάνοντας όμως σε πολύ μεγάλα αυτοκίνητα το Audi Q8 με τους φόρους φτάνει τα 100χ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο ηλεκτρικό Audi etron ξεκινά από 73χ. επειδή δεν υπόκειται σε φόρους.
Όμως η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών ενδιαφέρεται για αυτοκίνητα από 10-20χ ευρώ. Εκεί υπάρχει πρόβλημα, το οποίο αφορά ως επί το πλείστο νέους ανθρώπους που ζουν και κινούνται στο κέντρο της πόλης. Αυτοί δεν έχουν τα 23χ. που απαιτούνται για το πιο φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι δεδομένο ότι σε λίγο καιρό στα κέντρα των Ευρωπαϊκών πόλεων θα επιτρέπονται μόνο οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 50gr CO2. Οι νέοι δεν έχουν λεφτά ν’ αγοράσουν τέτοια οχήματα.
Η λύση για αυτούς είναι: Ηλεκτρικό ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι, ηλεκτρικό σκούτερ. Ένα μέσο πατίνι κοστίζει 500 ευρώ, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ή σκούτερ 2-3χ. Μάλιστα η αγορά τους θα επιδοτηθεί και από την κυβέρνηση (σ.σ: είναι λάθος που εξαιρέθηκαν τα πατίνια). Για να το σκεφτούμε λίγο: Το κέντρο με ηλεκτρικά μηχανάκια, χωρίς καθόλου θόρυβο. Δεν είναι άσχημα ε;
Επιπλέον ένα π.χ. ηλεκτρικό πατίνι θέλει 15 λεπτά σε ρεύμα (0,15 ευρώ) για να διανύσει 100km. Όχι δεν είναι λάθος, εδώ ολόκληρο Audi etron θέλει 2 ευρώ/100km. Ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο ποδήλατο σε μεταφέρει ξεκούραστα, σε γυμνάζει, σε αγχολύει. Ναι η ποδηλασία μπορεί να είναι η λύση στο ασφαλιστικό.
Σκεφτείτε ότι ένα παλιό οικογενειακό ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο 1.6lt, δεκαετίας, θέλει 14 ευρώ/100km σε καύσιμο και στραγγαλίζει την ατμόσφαιρα, ρυπαίνοντας υπέρμετρα.
Το ηλεκτρικό πατίνι το διπλώνεις και το ανεβάζεις στο σπίτι ή στο γραφείο, το ποδήλατο το αφήνεις στην είσοδο, το μηχανάκι το φορτίζεις στην πυλωτή. Με λίγη καλή θέληση η ηλεκτρική μικροκινητικότητα σε συνδυασμό με τους νέους ποδηλατόδρομους και το μεγάλο περίπατο της Αθήνας μπορεί ν’ αλλάξει τη ζωή μας. Αρκεί πρωτίστως ν’ αλλάξει η κουλτούρα μας. Να πάψουμε να χρησιμοποιούμε μηχανικά το ματρακά κάθε φορά που θέλουμε να πάμε κάπου και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πιο γρήγορους και κυρίως πιο οικονομικούς τρόπους. Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, όσο πιο γρήγορα την αποδεχτούμε τόσο το καλύτερο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γερμανία – επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Η κυβέρνηση Σολτς στόχος έντονων επικρίσεων
- Τουρκία: Συνετρίβη ελικόπτερο-ασθενοφόρο – 4 νεκροί
- Μαγδεμβούργο: Προφυλακίστηκε ο ύποπτος για την επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά – Το πιθανό κίνητρο
- Κυριάκος Μητσοτάκης από Σύνοδο Βορρά – Νότου: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής, καθώς και μία κοινή προτεραιότητα