Πρώτη φορά στην ιστορία της φίρμας παρουσιάζεται ηλεκτρικό SUV χτισμένο πάνω σε νέα πλατφόρμα ειδική για τέτοιο όχημα.
To όνομά του πηγάζει από το Ιρλανδικό «Enya» που σημαίνει πηγή ζωής. Η πλατφόρμα MEB είναι αρθρωτή και πάνω της στηρίζονται όλα τα νέας γενιάς ηλεκτρικά οχήματα του Volkswagen Group. Οπότε όλο το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι μπαταρία, μάλιστα υπάρχουν τρία μεγέθη 52kwh, 58kwh, 77kwh, αλλά και πέντε επίπεδα ισχύος από 109 έως 220 kW (148 έως 299 PS) με κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα. Αντίστοιχα η αυτονομία κυμαίνεται ανάλογα τη χωρητικότητα της μπαταρίας από 350km – 520km.
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να συμπληρώσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του στα νότια προάστια της Αθήνας. Το Enyaq καταρχάς δεν είναι μικρό με 4.65m υπολείπεται μόλις 5cm από το 7θεσιο Kodiaq αλλά οι χώροι που προσφέρει στο εσωτερικό είναι πολύ καλύτεροι. Αυτό συμβαίνει γιατί η πλατφόρμα που χρησιμοποιείται είναι σχεδιασμένη μόνο για ηλεκτρικά οχήματα.
Οπότε το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο και έχει μόνο μπαταρία κάτω του. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους και ενισχύει σημαντικά την ακαμψία του αμαξώματος. Επιπλέον δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης να περιορίζει τα πόδια των πίσω επιβατών. Με τον ηλεκτροκινητήρα να εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα προφανώς το εμπρός μέρος είναι μικρότερο επ’ ωφέλεια του χώρου επιβατών.
Το ENYAQ iV λοιπόν είναι πιο ευρύχωρο από το Kοdiaq στο εσωτερικό. Οδηγώντας το, η καλοδεχούμενη ηρεμία των ηλεκτρικών οχημάτων σε κερδίζει αμέσως. Όλα είναι πιο ήπια, πιο εύκολα. Δεν έχει ταχύτητες, ανακτά ενέργεια με ρυθμό που δε χρειάζεται σε πολλές περιπτώσεις να πατήσεις φρένο, απλά αφήνεις το γκάζι. Βέβαια αν χρειαστεί να φρενάρεις λίγο πιο δυνατά χρειάζεται λίγο συνήθεια η γραμμικότητα του μεσαίου πεντάλ καθώς σε μπερδεύει η ανάκτηση.
Στις στροφές από Βουλιαγμένη ως Βάρκιζα και πιο πέρα (σ.σ: έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στις Τρύπες Καραμανλή από την περιφέρεια) το Enyaq δεν υπολείπεται σε συμπεριφορά από το Kodiaq. Παρότι βαρύτερο κατά 150 -200kg είναι καλοζυγισμένο, στιβαρό και σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Η οδηγική αίσθηση που έχεις δεν είναι απλώς «καλή για SUV» αλλά σκέτο «καλή» χωρίς περιστροφές. Η επιτάχυνση χάρη στη σταθερή και μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση και διασκεδαστική. Σε κάθε περίπτωση καλύτερη από την αντίστοιχη ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Με μήκος 4.649 mm, πλάτος 1.879mm και ύψος 1.616mm, προσφέρει εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.765mm και η απουσία τούνελ μετάδοσης, συμβάλλουν στη μεγάλη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και τη συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών 585lt. Ο σχεδιασμός του ENYAQ iV χαρακτηρίζεται από ισορροπημένες αναλογίες – είναι σύγχρονος και δυναμικός. Το προαιρετικό Crystal Face, η νέα χαρακτηριστική μάσκα, εντυπωσιάζει. Μαζί με τα φώτα πορείας κατά τη διάρκεια της ημέρας και τις μονάδες LED των προβολέων Full LED Matrix για χαμηλή δέσμη και υψηλή δέσμη, η φωτισμένη γρίλια δημιουργεί μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή.
Οι μεγάλοι τροχοί (διαμέτρου 18 έως 21 ιντσών) τονίζουν την ελκυστική εμφάνιση του ENYAQ iV.
Συνοπτικά, τα τεχνικά χαρακτηριστικά παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Στο εσωτερικό, η SKODA έχει αντικαταστήσει τα κλασσικά επίπεδα επενδύσεων με το concept του Design Selections, που προσφέρει σύγχρονα περιβάλλοντα διαβίωσης, με κάθε επιλογή να προσφέρει όμορφα συνδυασμένα χρώματα και υλικά. Χρησιμοποιούνται επίσης φυσικά, βιώσιμα επεξεργασμένα και ανακυκλωμένα υλικά.
Το νέο Digital Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι κομψό, σε ύφος μίνιμαλ, με μέγεθος 5,3 ίντσες. Εμφανίζει με σαφήνεια τις πιο σημαντικές πληροφορίες, όπως ταχύτητα, δεδομένα οδήγησης, συστήματα πλοήγησης και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών διατάξεων, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν διαισθητικά ενώ χρησιμοποιεί το πολυλειτουργικό τιμόνι για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος και συστημάτων υποβοήθησης.
Το ηλεκτρικό ENYAQ iV είναι το πρώτο SKODA που μπορεί να εξοπλιστεί με μια πρωτοποριακή head-up οθόνη με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει πληροφορίες για τον οδηγό σε δύο διαφορετικές περιοχές. Εκτός από την τρέχουσα ταχύτητα και τα σήματα κυκλοφορίας, πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης και οδηγίες πλοήγησης μπορούν επίσης να εμφανίζονται στο παρμπρίζ ακριβώς πάνω από το ταμπλό, στην πιο κοντινή στο οδηγό ζώνη.
Το κέντρο ελέγχου είναι η κεντρική οθόνη αφής η οποία, με μέγεθος 13 ίντσες, είναι η μεγαλύτερη οθόνη σε SKODA. Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο – μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura. Επιπλέον, το SKODA ENYAQ iV είναι πάντα και έξυπνα συνδεδεμένο. Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySKODA.
Ένα μεγάλο μέρος των υλικών που χρησιμοποιούνται, ανακυκλώνονται – συμπεριλαμβανομένων πλαστικών, μετάλλων και γυαλιού – περίπου 13,1 κιλά των πλαστικών όπως και το 40% του χάλυβα και το 60% του αλουμινίου.
Για την φόρτιση στο σπίτι, η μάρκα προσφέρει τα SKODA iV Chargers, διάφορους τύπους Wallbox, παρέχοντας στους πελάτες της τεχνική υποστήριξη για την εγκατάσταση.
Το νέο SKODA ENYAQ iV αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του και στους ελληνικούς δρόμους στις αρχές Μαΐου. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 35.700 € (29.942 € με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), για το ENYAQ iV 50. Πιο αναλυτικά (τιμές για τις εκδόσεις 80x και RS θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες):
Το ENYAQ iV παράγεται στο κεντρικό εργοστάσιο της SKODA στην Mladá Boleslav, στην Τσεχία, το μοναδικό εκτός Γερμανίας εργοστάσιο στην Ευρώπη που κατασκευάζει μοντέλο του Volkswagen Group με βάση την MEB.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες