Πολύ δύσκολα ένας άνθρωπος με φυσιολογική αθλητική ικανότητα, μπορεί να ποδηλατεί για ώρες μέσα στο Μαίναλο στους δασικούς χωματόδρομους και στα μονοπάτια.
Πόσο μάλλον, όταν το κρύο, η λάσπη και τα νεροφαγώματα δε βοηθούν. Σε τέτοιο τερέν είχαμε την ευκαιρία να αντιπαραβάλλουμε ένα κορυφαίο emtb αυτό της Ducati με ένα fat boy της Moustache. Αμφότερα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ώστε να διευκολύνουν την κίνηση στο βουνό. Η προσέγγιση είναι τελείως διαφορετική, ζητούμενο όμως παραμένει το ίδιο: Να βρεθείς με το ποδήλατο σε μέρη που δεν μπορείς να πας εύκολα χωρίς να ταλαιπωρηθείς, αντίθετα να ευχαριστηθείς τη βόλτα σου και την επαφή με τη φύση.
Το fat boy με τα φαρδιά ελαστικά έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε άνεση και σταθερότητα. Δεν ανησυχείς πολύ για το που θα πατήσει ο τροχός σου, τι βάθος έχει η λακκούβα και αν η πέτρα είναι ψηλή. Χάρη στους υπερμεγέθεις τροχούς 26΄΄χ 4.80 και την ενδοτικότητα που προσφέρουν νιώθεις καβάλα σε οδοστρωτήρα. Βέβαια δεν μπορείς τόσο εύκολα ν’ αλλάξεις κατεύθυνση και θέλει λίγο δουλειά μέχρι να βρεις την ιδανική πίεση στα ελαστικά. Αν έχουν πολύ αέρα χοροπηδάει, αν έχουν λίγο παραμορφώνονται (μαγουλιάζουν) στις αλλαγές πορείας και είναι ασαφές.
Βρίσκοντας την κατάλληλη πίεση το διασκεδάζεις αρκετά, τηρουμένων των αναλογιών. Σίγουρα κλέβεις τις εντυπώσεις και στην κατηφόρα δε σε πιάνει τίποτα! Αξίζει να τονιστεί πως το Samedi 26 FAT4 της Moustache διαθέτει έναν ροπάτο (85nm) ηλεκτροκινητήρα Bosch ισχύος 250W που καταπίνει ανηφόρες. Το κάνει δε για περισσότερα km (140) απ’ ότι αντέχεις το κοπάνημα, χάρη στη μπαταρία 625wh επίσης της Bosch.
Το Ducati emtb είναι μια εξαιρετική κατασκευή: Πανέμορφο με γεωμετρία ανάρτησης ανάλογη της υπογραφής που φέρει, αλλά και δυνατά περιφερειακά της Shimano, εντυπωσιάζει με τον τρόπο που κινείται. Υπερτερεί σε άνεση, αν έχεις στο μυαλό σου άλλα mtb ή emtb, προφανώς φυσιολογικό να υστερεί σε σχέση με το fat boy. Βέβαια ότι χάνει σε άνεση το κερδίζει σε ευελιξία καθώς μπορείς εύκολα να αποφύγεις τις κακοτοπιές. Το τιμόνι είναι άμεσο και η εμπρός ανάρτηση, μεταφέρει στα χέρια του αναβάτη την αναμενόμενη ποσότητα/ποιότητα πληροφορίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι δε σε κουράζει ακόμη και μετά από μεγάλη κατάβαση.
Είχα την ευκαιρία όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο να τα δοκιμάσω στις ίδιες συνθήκες το ένα μετά το άλλο. Αμφότερα έχουν κορυφαία περιφερειακά συστήματα, υδραυλικά φρένα, άνετες σέλες και χρηστικά κιβώτια ταχυτήτων. Η μπαταρία του Ducati είναι πιο μικρή στις 500wh, οπότε τελειώνει και πιο γρήγορα αν εμμένεις στη μέγιστη υποβοήθηση. Το fat boy είναι κάτι πρωτόγνωρο για μένα, το Ducati emtb είναι μια εντυπωσιακή έκδοση ποδηλάτου βουνού.
Η τελική επιλογή είναι δική σας και εξαρτάται από τι θέλετε:
Εντυπώσεις; Άνεση; Να μη μοιάζει με κανένα; Tότε fat boy!
Ευελιξία; Εμφάνιση; Επιδόσεις; Υπογραφή με κύρος; Τότε Ducati e mtb.
Περισσότερες πληροφορίες για τα δυο ποδήλατα μπορείτε να δείτε εδώ.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας