Παρουσιάστηκε χτες διαδικτυακά η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς αυτοκινήτου.
Προφανώς είναι σημείο των καιρών η παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση του ηλεκτρικού Mini. Πρόκειται για ένα σημαντικό μοντέλο, το Mini είναι αυτοκίνητο για την πόλη, η τάση είναι η ηλεκτροκίνηση στο κέντρο των πόλεων.
Στόχος των σχεδιαστών του νέου μοντέλου είναι η ηλεκτρική μετακίνηση να συνδυάζεται όπως συμβαίνει σε όλα τα Mini με διασκεδαστική οδήγηση, συναισθηματική σχεδίαση και ποιότητα.
Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα με τη ροπή των 27,4kgm και την ισχύ των 135 kW/184PS, το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εμπρόσθιας κίνησης και το σύστημα δυναμικής οδήγησης με έλεγχο ολίσθησης των τροχών κοντά στον ενεργοποιητή (wheel slip limiting close to the actuator) χαρίζουν στο νέο MINI Cooper SE μοναδική ευελιξία, γνωστή ως αίσθηση ‘go-kart’.
Η ειδική μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει αυτονομία 250 km, και είναι χαμηλά τοποθετημένη στο πάτωμα, ώστε να μην περιορίζεται ο χώρος αποσκευών. Φορτίζεται σε οικιακή πρίζα, επιτοίχιο πίνακα ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης, και μπορεί να γίνει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα ισχύος έως 50 kW. Αντίστοιχα εντυπωσιάζουν οι επιδόσεις του αυτοκινήτου με επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 3,9 δλ. & 0 – 100 km/h σε 7,3 δλ.
Φιλοσοφία MINI!
Το νέο MINI Cooper SE είναι το πρώτο μοντέλο που συνδυάζει ηλεκτροκίνηση σε περιβάλλον πόλης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι ένα γνήσιο MINI μέχρι το φορτιστή του. Παράγεται στην Οξφόρδη. Η τεχνολογία κίνησης προέρχεται από τη BMW, το MINI Cooper SE εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, η συμπαγής μονάδα με ενσωματωμένα ηλεκτρονικά και σύστημα μετάδοσης τοποθετείται στο εμπρός τμήμα μέσω σωληνωτής δομής. Η μπαταρία αποτελείται από κυψέλες ιόντων λιθίου που διαιρούνται σε 12 μονάδες. Αυτές σχηματίζουν ένα T στο δάπεδο του οχήματος και έχουν χωρητικότητα 32,6 kWh.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος και ελαφρύτερος από ένα θερμικό κινητήρα. Το ηλεκτρικό Mini έχει ισορροπημένη κατανομή φορτίου ανά άξονα και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Έτσι είναι πιο ευέλικτο και σταθερό κάτι στο οποίο συμβάλλει και η θέση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα. Λόγω αυτής της διάταξης, δεν περιορίζεται ο ωφέλιμος χώρος αποσκευών συγκριτικά με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες (211lt – 731lt σε διθέσια διαμόρφωση. με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.
Η μοναδική μετρήσιμη διαφορά: προκειμένου να διασφαλίζεται η σχετική απόσταση από το έδαφος για τη μπαταρία που τοποθετείται στο πάτωμα του οχήματος, το αμάξωμα του νέου MINI Cooper SE βρίσκεται περίπου 18 mm ψηλότερα σε σχέση με το μοντέλο με συμβατικό σύστημα κίνησης.
Το βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 1.365 kg περίπου 145 kg βαρύτερο από το 3θυρο MINI Cooper S με κιβώτιο Steptronic.
Ξεχωριστές πινελιές
Η πρίζα φόρτισης βρίσκεται πάνω από τον δεξιό πίσω τροχό – ακριβώς εκεί όπου τοποθετείται η τάπα του ρεζερβουάρ του 3θυρου ΜΙΝΙ με συμβατικό κινητήρα. Ένα λογότυπο MINI Electric σηματοδοτεί τη διαφορά στη χρήση ενέργειας. Κίτρινες λωρίδες στα πλαϊνά ένθετα των δεικτών πορείας, γνωστά ως φινιστρίνια, καθώς και στην πίσω πόρτα και την εμπρός μάσκα.
Στο κέντρο του εμπρός η μάσκα είναι κλειστή καθώς ο ηλεκτροκινητήρας έχει ελάχιστες απαιτήσεις αέρα ψύξης. Μία κίτρινη διακοσμητική μπάρα και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών έχουν φινίρισμα ίδιου χρώματος, ολοκληρώνοντας τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Το MINI Cooper SE εφοδιάζεται στάνταρ με προβολείς LED.
Το γεγονός ότι το ηλεκτρικό MINI δεν χρειάζεται σύστημα εξάτμισης, διευκολύνει τη διέλευση του αέρα στο κάτω και πίσω τμήμα του οχήματος. Μία αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη επιφάνεια υιοθετούν και οι ζάντες αλουμινίου 17” με ασύμμετρη σχεδίαση στην έκδοση MINI Electric Corona Spoke 2-tone.
Το μοτέρ του νέου MINI Cooper SE αποδίδει μέγιστη ισχύ 135 kW/184 hp. Η μέγιστη ροπή των 270 Nm είναι ήδη διαθέσιμη από στάση, όπως σε όλους τους ηλεκτροκινητήρες. Η κινητήρια ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου με διάταξη ενός σταδίου και ενσωματωμένο διαφορικό. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 150 km/h. Το νέο MINI Cooper SE εκδηλώνει τον σπορτίφ χαρακτήρα του με εντυπωσιακή αμεσότητα, αλλά και σχεδόν αθόρυβα. Γι’ αυτό το λόγο, εφοδιάζεται στάνταρ με ακουστική προστασία πεζών.
Ένας χαρακτηριστικός ήχος που δημιουργήθηκε ειδικά για το MINI Cooper SE παράγεται μέσω ενός συστήματος ηχείου. Η σχεδίαση ήχου στις χαμηλές ταχύτητες, εγγυάται μία ακουστική παρουσία στο δρόμο που αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό MINI.
Τα MINI Driving Modes επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη τοποθετημένου στη δεξιά πλευρά της μπάρας ελέγχου. Ο οδηγός του MINI Cooper SE μπορεί να επιλέξει από τέσσερα προφίλ. Το Sport mode διαφέρει από τη στάνταρ ρύθμιση MID, με μία πιο άμεση, χαρακτηριστική καμπύλη διεύθυνσης και άμεση απόκριση του συστήματος κίνησης.
Σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου όχημα επιβραδύνει αισθητά μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το γκάζι. Αυτό συμβαίνει επειδή ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Ως αποτέλεσμα, το ηλεκτρικό όχημα μπορεί να επιβραδύνει στις χαμηλές ταχύτητες, χωρίς χρήση των φρένων. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας αλλά και ο βαθμός επιβράδυνσης στη φάση ρολαρίσματος (coasting) μπορεί να καθορίζεται μέσω του συστήματος προγραμματισμού.
Cockpit υψηλών προδιαγραφών με ψηφιακό πίνακα οργάνων
Το νέο MINI Cooper SE εφοδιάζεται στάνταρ με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων που αποτελείται από μία έγχρωμη οθόνη 5,5” σε σχεδίαση Black Panel πίσω από το τιμόνι. Στο κέντρο της πλήρως ψηφιακής οθόνης, η ταχύτητα εμφανίζεται αριθμητικά πλαισιωμένη από μια κλίμακα που εμφανίζεται επίσης στο δακτύλιο φώτων του κεντρικού οργάνου – σε κόκκινο (SPORT mode), λευκό (MID) ή πράσινο (GREEN και GREEN+), ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ.
Άλλες ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων παρέχουν πληροφορίες για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, το επιλεγμένο MINI Driving Mode, την κατάσταση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και μηνύματα Check Control.
Επιπλέον λεπτομέρειες για τη διαθέσιμη αυτονομία, την τρέχουσα ισχύ, την εξωτερική θερμοκρασία, την ώρα και τη χιλιομετρική κάλυψη εμφανίζονται μαζί με αναφορές ανίχνευσης σημάτων οδικής κυκλοφορίας και οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης.
Βάλτο στην πρίζα
Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για φόρτιση τόσο AC όσο και DC χρησιμοποιώντας πρίζες Type 2 και CCS Combo 2. Το στάνταρ καλώδιο φόρτισης διατίθεται για σύνδεση σε μία οικιακή πρίζα. Ένα MINI ELECTRIC Wallbox διατίθεται προαιρετικά για φόρτιση στο σπίτι καθώς και ένα τριφασικό καλώδιο για χρήση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Αμφότερες επιτρέπουν τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης του νέου MINI Cooper SE με ισχύ 11 kW σε δυόμιση ώρες στο 80% της φόρτισης και σε τρεισήμισι ώρες στο 100%.
Ένας σταθμός ταχείας φόρτισης DC επιτρέπει την ανανέωση των ενεργειακών αποθεμάτων ακόμα πιο γρήγορα. Η μονάδα φόρτισης του νέου MINI Cooper SE είναι σχεδισμένη για μέγιστη ισχύ φόρτισης 50 kW, επιτρέποντας το 80% της φόρτισης να επιτυγχάνεται σε 35 λεπτά.
Η αντλία θερμότητας που εξελίχθηκε για το νέο MINI Cooper SE είναι ιδιαίτερα αποδοτική. Χρησιμοποιεί 75% λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης και παρέχει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης σε winter mode. Για αύξηση της αυτονομίας, τα κυκλώματα ψύξης και θέρμανσης είναι απευθείας συνδεδεμένα στο σύστημα κίνησης, πετυχαίνοντας μία υψηλή συνολική απόδοση.
Ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου εγγυάται μία ευχάριστη θερμοκρασία στο εσωτερικό και ταυτόχρονα ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας για τη μπαταρία – ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, μέσω ψύξης και θέρμανσης. Το αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού του νέου MINI Cooper SE προσφέρει επίσης βοηθητικό καλοριφέρ και μία νέα στατική λειτουργία A/C. Αυτό επιτρέπει τη θέρμανση ή ψύξη του εσωτερικού μέχρι μία ορισμένη θερμοκρασία πριν την εκκίνηση.
Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί το MINI Connected Remote App για να ορίσει την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, ώστε η επιθυμητή θερμοκρασία του εσωτερικού να ρυθμίζεται εκ των προτέρων.
Το ηλεκτρικό Mini είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα σε τιμή από 34.900 ευρώ. Εδώ μπορείτε να ακούσετε περισσότερα από τη συνομιλία μας με τον επικεφαλής της Mini στην Ελλάδα, Μάνο Δρακωτό, στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής μας εκπομπής Alpha Speed στον Α989.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike