Μετά την παρουσίαση του Νέου ηλεκτρικού 500“la Prima” cabrio την 4η Μαρτίου και την παρουσίαση της έκδοσης hatchback την 8η Ιουνίου, σήμερα ήρθε η στιγμή να ολοκληρωθεί η αποκάλυψη της οικογένειας του Νέου ηλεκτρικού 500, με την παγκόσμια πρεμιέρα του 3+1 “la Prima”, του τρίτου αμαξώματος του ηλεκτρικού 500 που θα συνοδεύσει τις εκδόσεις hatchback και cabrio.

Η εκκίνηση του προγράμματος εξέλιξης του νέου ηλεκτρικού 500 γέμισε όλη τη Fiat με θετική ενέργεια και δημιουργικότητα, όπως ακριβώς συνέβη και το 1957 και το 2007. Οι μηχανικοί και σχεδιαστές κοίταξαν στο μέλλον χωρίς να αφήσουν καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη, αλλά παράλληλα διατήρησαν και το μοναδικό χαρακτήρα του 500.

Αποτελεί φυσική εξέλιξη η επιλογή ενός αυτοκινήτου με περισσότερα αμαξώματα, όπως cabrio και hatchback, αλλά αυτό δεν αρκούσε. Για να ακολουθηθεί η εξέλιξη του κοινού του 500, χρειαζόταν μια επιπλέον λύση που θα κάλυπτε τις ανάγκες των πελατών που άλλαξε η ζωή τους. Οι νέοι που «όργωναν» τους δρόμους της πόλης μετά τη δουλειά με το 500 τους, έγιναν εργαζόμενοι γονείς και τρέχουν να προλάβουν να πάνε το παιδί τους στο σχολείο και τις δραστηριότητες του. Ο πελάτης εξελίχθηκε σε οικογένεια που χρειάζεται ένα πιο εύκολα προσβάσιμο εσωτερικό, αλλά χωρίς να χάσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του 500. Εδώ έρχεται να δώσει τη λύση το 500 3+1, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με μια επιπλέον πόρτα, αλλά πάντα ένα αυθεντικό 500.

Οι σχεδιαστές του Centro Stile αναζητούσαν μια έξυπνη λύση που δεν θα άλλαζε τις διαστάσεις σε σχέση με τις εκδόσεις cabrio και hatchback, αλλά θα διέθετε μια μικρή Τρίτη πόρτα από την πλευρά του συνοδηγού. Όπως το πρώτο 500 του 1957, του οποίου οι πόρτες άνοιγαν με αντίθετη φορά (προς τα πίσω), η επιστροφή του μοντέλου στις ρίζες του δημιούργησε μια όμορφη σύνδεση μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Το αποτέλεσμα είναι μια νέα έκδοση που θα είναι διαθέσιμη, τόσο στην hatchback, όσο και στην cabrio εκδοχή, η οποία δεν θα είναι ούτε ένα εκατοστό μεγαλύτερη από της 2θυρες εκδόσεις.

Η τρίτη «μικρή πόρτα» ανοίγει με αντίθετη φορά και λόγω της απουσίας της μεσαίας κολόνας επιτρέπει την ευκολότερη είσοδο στο πίσω κάθισμα, αλλά και την ευκολότερη τοποθέτηση πραγμάτων όπως το παιδικό κάθισμα. Με το κλείσιμο της πόρτας δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα 500. Το ίδιο στιλ, το ίδιο μέγεθος και με μια αύξηση του βάρους μόλις κατά 30 κιλά που δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την οδική συμπεριφορά ή την κατανάλωση ενέργειας.

Σε επίπεδο ασφάλειας αξίζει να αναφερθεί ότι η «μικρή τρίτη πόρτα» μπορεί να ανοίξει μόνο όταν έχει ήδη ανοίξει η μπροστά πόρτα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι πίσω επιβάτες δεν θα την ανοίξουν κατά λάθος.

Με το 3+1, το 500 στοχεύει να μείνει δίπλα στους αγοραστές που άλλαξαν οι συνθήκες ζωής τους, αλλά όχι και το γούστο τους. Για όσους δεν θέλουν να χάσουν την μοναδική αίσθηση και φινέτσα που φέρνει μαζί του το 500, το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 είναι η απάντηση. Χάρη στην έξυπνη λύση της τρίτης πόρτας, όλοι μπορούν κα καλύψουν τις υποχρεώσεις τους χωρίς καμία παραχώρηση στο στιλ.

Launch edition: Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima”

Όπως και οι εκδόσεις cabrio και hatchback, το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 ξεκινά την πορεία του με την έκδοση “la Prima”, η οποία ξεχωρίζει για το κορυφαίο στιλ, τεχνολογία και συνδεσιμότητα που διαθέτει. Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι διαθέσιμη σε τρία χρώματα: Rose Gold, Glacier Blue, Onyx Black

Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima” ξεχωρίζει χάρη στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED, τους δίχρωμους τροχούς των 17” και τις νίκελ λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Τα καθίσματα, το ταμπλό και το τιμόνι έχουν επένδυση από οικολογικό δέρμα, ενώ πλήρης είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), όπως:

-Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
-Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
-Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων
-Σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας
-Σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
-Πίσω κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυναμικές γραμμές κίνησης
-Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων
-Αυτόματα φώτα και καθαριστήρες
-Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
-Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Τα παραπάνω στοιχεία προσφέρουν –για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης- δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Παράλληλα η έκδοση εφοδιάζεται με αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα ταχυφόρτισης 85 kW και καλώδιο Mode 3 των 11 kW για φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο δίκτυο. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 περιλαμβάνει: οθόνη 7″ TFT στο ταμπλό, οθόνη αφής 10.25″ με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση mirroring με CarPlay / Android Auto, ασύρματη φόρτιση και το Uconnect Box (σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών).

Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 θα είναι επίσης διαθέσιμο στις εκδόσεις PASSION καιd ICON.

Το νέο ηλεκτρικό 500 ACTION: η εκδημοκράτιση της ηλεκτροκίνησης

Η πρώτη έκδοση του νέου ηλεκτρικού 500 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο στοχεύει εκείνους που ζουν και κυκλοφορούν στα κέντρα των πόλεων και τις περιοχές που απαγορεύεται η κίνηση συμβατικών οχημάτων. Για όσους κατά μέσο όρο καλύπτουν καθημερινά περίπου 50χλμ. Και αναζητούν μια σύγχρονη, όμορφη και φιλική προς το περιβάλλον λύση αυτοκίνησης.

Το 500 ACTION εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 70 kW που προσφέρει άμεση επιτάχυνση με τη διαδικασία 0-100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,5δλ. και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135χλμ./ώρα.

Το 500 ACTION είναι για όσους πραγματοποιούν σύντομες διαδρομές στην πόλη και αναζητούν την πλέον οικολογική λύση, χρειάζονται μικρότερη σχετικά αυτονομία, αλλά και πλήρη κάλυψη από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Η τέλεια λύση για τους millennials που αγαπούν ιδιαίτερα τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως είναι για παράδειγμα το car-sharing.

Το νέο ηλεκτρικό 500 ACTION εφοδιάζεται με μπαταρία lithium-ion χωρητικότητας 23.8 kWh, που προσφέρει αυτονομία άνω των 180χλμ. στον κύκλο WLTP και άνω των 240χλμ. στην κίνηση στην πόλη. Με μια μέση ημερήσια χρήση των 50χλμ. ο χρήστης θα χρειάζεται να φορτίζει το αυτοκίνητο του σχεδόν μόνο μία φορά την εβδομάδα.

Η φόρτιση αποτελεί βασική ανησυχία για όσους σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για αυτό το λόγο το νέο ηλεκτρικό 500 ACTION εφοδιάζεται με ταχυφορτιστή 50 kW που επιτρέπει την πολύ γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας. Για παράδειγμα για την ημερήσια χρήση των 50χλμ. απαιτούνται λιγότερο από 10 λεπτά φόρτισης. Το σύστημα επιτρέπει τη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο με καλώδιο Mode 2 (3 kW), τη φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή (συνεχούς ή εναλλασσόμενου ρεύματος), μέσω καλωδίου 11 kW Mode 3 ή μέσω του easyWallbox της Mopar.

Σχεδιασμένο για τους νέους, το νέο ηλεκτρικό 500 ACTION περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό του όλα τα συστήματα ADAS που χρειάζεται κανείς για την κίνηση στην πόλη, όπως σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα διατήρησης πορείας στην λωρίδα και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων. Παράλληλα το σύστημα πολυμέσων του νέου ηλεκτρικού 500 ACTION είναι σχεδιασμένο για όσους θέλουν να είναι πάντα συνδεδεμένοι. Το “smart audio” διαθέτει μια εργονομική βάση στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί το smartphone κάθετα ή οριζόντια και σύνδεση μέσω Bluetooth με το σύστημα ψυχαγωγία τους αυτοκινήτου, ώστε το κινητό να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι αυτού. Την εικόνα συμπληρώνει ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη TFT των 7”, αλλά και τα καθίσματα με επένδυση από το πρωτοποριακό οικολογικό ύφασμα Seaqual.

Το νέο ηλεκτρικό 500 PASSION: η cool πλευρά της ηλεκτροκίνησης

Η μεσαία έκδοση του νέου ηλεκτρικού 500 στοχεύει σε όσους αναζητούν τη φιλικότητα προς το περιβάλλον και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Το νέο ηλεκτρικό 500 PASSION προσφέρει κορυφαία αυτονομία, όχι μόνο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, με 320χλμ. στον κύκλο WLTP που φτάνει έως τα 460χλμ. στην κίνηση στην πόλη. Εφοδιάζεται με ένα ταχυφορτιστή 85 kW που επιτρέπει τη φόρτιση της άδειας μπαταρίας στο 80% σε μόλις 35 λεπτά, ενώ η φόρτιση που εξασφαλίζει αυτονομία 50χλμ. διαρκεί μόλις 5 λεπτά.

Εξαιρετικά γρήγορη είναι και η διαδικασία σύνδεσης του κινητού με το σύστημα πολυμέσων, UConnect 5 με την οθόνη αφής των 7”, για την οποία αρκούν μόλις 5δλ., ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει θέση για την ασύρματη σύνδεση του κινητού.

Με λίγα λόγια πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εφοδιασμένο με κορυφαία τεχνολογία σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης και συνδεσιμότητας, αλλά και ένα αυθεντικό 500. Όπως και όλη η γκάμα, η έκδοση PASSION είναι εφοδιασμένη με τον επιλογέα e-Mode που δίνει τη δυνατότητα τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, Normal, Range και Sherpa, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 80 kW (118 ίππων), ενώ οι επιδόσεις είναι 150χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας (με ηλεκτρονικό περιοριστή), 0-100χλμ./ώρα σε 9δλ. Και 0-50χλμ.ώρα σε 3,1δλ.

Το νέο ηλεκτρικό 500 ICON: η κορυφαία έκφραση της ηλεκτροκίνησης

Το νέο ηλεκτρικό 500 ICON είναι ένα αυθεντικό πρότυπο στιλ, τεχνολογίας και κορυφαίου φινιρίσματος. Ένα πολυτελές μοντέλο που συνεχίζει την ένδοξη ιστορία αντίστοιχων δημοφιλών εκδόσεων του μοντέλου, όπως το 500 Riva.

Το νέο ηλεκτρικό 500 ICON προσφέρει κορυφαία αυτονομία με 320χλμ. στον κύκλο WLPT που φτάνει έως τα 460χλμ. στην κίνηση στην πόλη, ενώ εφοδιάζεται με ταχυφορτιστή 85 kW.

Κορυφαίες είναι και οι επιλογές σε επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας. Το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, αξιοποιεί την διάστασης 10.25” ‘cinerama’ οθόνη η οποία είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και τα γραφικά της σχεδιάστηκαν ώστε να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το σύστημα διαθέτει και σύστημα αναγνώρισης φωνής, έτσι ώστε λέγοντας “Hey Fiat”το σύστημα να δέχεται φωνητικές εντολές.

Η κομψότητα και η ραφιναρισμένη πολυτέλεια οδήγησαν τους σχεδιαστές του Centro Stile στην επιλογή πιο φωτεινών χρωμάτων για το εσωτερικό του 500 ICON, με το ταμπλό να είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και να υπάρχει η επιλογή για την εφαρμογή οικολογικών υλικών, όπως το ξύλο. Το προηγμένο και φιλικό προς το περιβάλλον ύφασμα Seaqual ολοκληρώνει την εικόνα του εσωτερικού.

Υψηλής τεχνολογίας και με κορυφαία συνδεσιμότητα

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου του Ομίλου FCA βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα προσφέροντας δυναμική απόδοση, απολαυστική οδηγική αίσθηση, άνεση, ασφάλεια και τη δυνατότητα για κορυφαία συνδεσιμότητα. Η λειτουργία του είναι τόσο απλή όσο και ενός smartphone, ενώ ο στόχος ήταν η μεταφορά όλων εκείνων των λειτουργιών που κάνουν πιο εύκολη και ευχάριστη τη ζωή μας στο σπίτι στο «οικοσύστημα» ενός αυτοκινήτου.

Η 5η γενιά του συστήματος πολυμέσων UConnect της FCA είναι διαθέσιμο με οθόνη 7” στην έκδοση PASSION και οθόνη 10.25” στην έκδοση ICON. Ο χρήστης έχει απόλυτη ελευθερία στην παραμετροποίηση των λειτουργιών του, ενώ εκτός των άλλων υποστηρίζεται και η λειτουργία Wi-Fi hotspot για έως 8 συσκευές, μια λύση συνδεσιμότητας που συνήθως συναντάται μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων. Το σύστημα επίσης προσφέρει τη λειτουργία ‘Dynamic Range Mapping’, μέσω της οποίας ο οδηγός σε πραγματικό χρόνο βλέπει τη αυτονομία του οχήματος με βάση και τις εκάστοτε κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς και τους διαθέσιμους χώρους φόρτισης. Επιπλέον οι παραπάνω πληροφορίες είναι διαθέσιμες από απόσταση και μέσω κινητής συσκευής, επιτρέποντας τον προγραμματισμό μιας διαδρομής πριν καν ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητο. Η προηγμένη αρχιτεκτονική του νέου συστήματος πολυμέσων επιτρέπει την εύκολη αναβάθμιση του, έτσι ώστε στο μέλλον να υποστηρίζει ακόμα περισσότερες εφαρμογές.

Το νέο ηλεκτρικό 500 ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Το νέο ηλεκτρικό 500 είναι ιδανικό για τη χρήση στις δύσκολες αστικές κυκλοφοριακές συνθήκες. Εφοδιασμένο με μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) κάνει πιο εύκολη, άνετη, ευχάριστη και ασφαλή την οδήγηση, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο πόλης με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Οι μηχανικοί της FCA όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Στόχος τους ήταν να κάνουν πιο ανθρώπινη την τεχνολογία δημιουργώντας λύσεις ειδικά για το 500. Οι αισθητήρες προσφέρουν μια επόπτευση 360ο του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, εντοπίζοντας και αναγνωρίζοντας εμπόδια και πιθανούς κινδύνους.

Normal, Range και Sherpa: το ιδανικό πρόγραμμα για κάθε περίσταση

Ο εξηλεκτρισμός αποτελεί κομβικό σημείο για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά όχι απαραίτητα και για τον τρόπο που οδηγούμε. Το νέο ηλεκτρικό 500 δίνει τη δυνατότητα κάθε οδηγός να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου σύμφωνα με το οδηγικό του στιλ μέσα από τρία προγράμματα.

Στο πρόγραμμα ‘Normal’, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα συμβατικό όχημα. Η υψηλή απόδοση και η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 220Nm προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, ειδικά όσον αφορά στην επιτάχυνση.

Στο πρόγραμμα Range, το 500, προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με τη λειτουργία ‘one-pedal’ να επιτρέπει την επιτάχυνση και επιβράδυνση χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πεντάλ. Όταν ο οδηγός το αφήνει τελείως πραγματοποιείται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας μέχρι το αυτοκίνητο να σταματήσει τελείως, μια λειτουργία ιδανική για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο ευκολίας, όσο και σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας.

Όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, το πρόγραμμα ‘Sherpa’ δίνει τη δυνατότητα για μέγιστη αυτονομία ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στον τελικό προορισμό ή τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.

Το τεχνολογικό και κοινωνικό «οικοσύστημα» του νέου ηλεκτρικού 500

Η δημιουργικότητα και η ομορφιά δεν αρκούν αν θέλεις να κάνεις μια πραγματική αλλαγή. Απαιτούνται αλλαγές και στο περιβάλλον γύρω από το οποίο κινείται ένα αυτοκίνητο. Για αυτό το λόγο η FCA σε συνεργασία με εταιρείες σε διαφόρους τομείς, ανέπτυξε λύσεις που θα κάνουν πιο εύκολη και προσιτή τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παράδειγμα η συνεργασία με την ENGIE Eps για το πρωτοποριακό σύστημα οικιακής φόρτισης easyWallbox, αλλά και της εφαρμογής ‘My Easy Charge’ που θα επιτρέπει τη φόρτιση σε ένα δίκτυο δημόσιων σταθμών που αυτή τη στιγμή αγγίζει τους 200.000 φορτιστές σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα, η εφαρμογή του προγράμματος Vehicle-to-Grid (V2G), το οποίο χρησιμοποιεί τις μπαταρίες των οχημάτων για την διαχείριση της ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτροδότησης έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με τις ENGIE Eps και Terna, με το εργοστάσιο του Mirafiori να αποτελεί την πρώτη «βάση» που θα προσφέρει σταθερότητα και κορυφαία αποδοτικότητα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Η εγκατάσταση στο Mirafiori θα επιτρέπει τη διασύνδεση έως και 700 νέων ηλεκτρικών 500 που σε συνδυασμό με τους 12.000 ηλιακούς συλλέκτες που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή του εργοστασίου θα προσφέρουν μείωση των εκπομπών CO2 κατά 2.100 τόνους.