Το νέο 600e ήταν εξαρχής ένα απαιτητικό project και ένα μεγάλο στοίχημα για την Abarth. Για χάρη του συνεργάστηκαν οι καλύτεροι μηχανικοί της μάρκας με το δυναμικό της Stellantis Motorsports, προκειμένου να εξελιχθεί η πλατφόρμα PerfoeCMP και να αποτελέσει τη ιδανική βάση για ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μυώδες και εντυπωσιακό, το Abarth 600e εξελίχθηκε για να χαρίζει συναρπαστική εμπειρία στους πλέον απαιτητικούς οδηγούς, ενώ διαθέτει ουσιαστικές πινελιές με την υπογραφή φημισμένων και αναγνωρισμένων προμηθευτών όπως η Michelin, η Sabelt, η JTEKT Torsen και η Alcon.
Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Την Turismo των 176kw (240PS)/ 345 Nm και την “Scorpionissima” των 206kw (280PS) / 345 Nm, εκ των οποίων η δεύτερη θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες. Είναι μια τιμητική αναφορά στο έτος που ορίζεται ως «Σημείο Μηδέν» για την μάρκα. Το Abarth 600e Turismo επιτυγχάνει 0-100 km/h σε μόλις 6,24sec ενώ το Scorpionissima σε 5,85sec, με την τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 200 km/h και για τις δύο εκδόσεις. Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ:
Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 110kw (150PS) για την έκδοση Turismo και 140kw (190PS) για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h για βέλτιστη αξιοποίηση 54 kWh ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία. Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street, με την ενεργοποίησή του να καθιστά διαθέσιμα 150kw (204PS) στην έκδοση Turismo και 170kw (231PS) στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 km/h. Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track και φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 km/h. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.
Η εξέλιξη του κορυφαίου 600e ξεκίνησε το 2021 και σε αυτό το διάστημα η Abarth συνεργάστηκε με κορυφαίους προμηθευτές προκειμένου όλα τα περιφερειακά να έχουν τα τέλεια χαρακτηριστικά. Για τα ελαστικά επιστρατεύτηκε η Michelin, με τα Pilot Sport EV του 600e να επιτυγχάνουν ιδανικό κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, να έχουν λελογισμένη φθορά αλλά και ισορροπημένη αντίσταση κύλισης, κάτι πολύ σημαντικό για την ηλεκτρική αυτονομία.
Τα φρένα εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Alcon και υιοθετούν αγωνιστική τεχνογνωσία. Έχουν μεγάλη επιφάνεια τριβής για πανίσχυρη επιβράδυνση, καθώς και άριστη απαγωγή θερμότητας χάρη στους μεγάλους αεριζόμενους εμπρός δίσκους με διάμετρο 380 mm αλλά και στις τετραπίστονες monobloc αλουμινένιες δαγκάνες.
Η συνεργασία με την JTEKT απέδωσε ένα μηχανικό μπλοκέ Torsen εμπρός διαφορικό Type D, το οποίο βελτιώνει τη μηχανική πρόσφυση και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τέλεια το αυτοκίνητο, συμπληρώνοντας ιδανικά τα έτσι κι αλλιώς κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται χωρίς απώλειες στο δρόμο, επιτρέποντας την πλέον αποδοτική επιτάχυνση ύστερα από κάθε στροφή. Το ποσοστό κλειδώματος του διαφορικού είναι 36% στη φάση της επιτάχυνσης και 34% στο φρενάρισμα.
Τα εμπρός καθίσματα κοσμούνται από την υπογραφή της Sabelt και προσφέρουν την άψογη θέση οδήγησης που είναι επιβεβλημένη σε κάθε σπορ αυτοκίνητο. Στην έκδοση Scorpionissima μάλιστα προσφέρουν ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη και αποτελούνται από αφρό που έχει τέσσερις διαφορετικές πυκνότητες.
Μια ακόμα ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με το κύκλωμα ψύξης της μπαταρίας υψηλής τάσης: Χρησιμοποιεί υψηλής απόδοσης αντλία και έχει δοκιμαστεί εξοντωτικά, ώστε η θερμοκρασία να παραμένει στο επιθυμητό πλαίσιο ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.
Το πλέον χαρακτηριστικό σημείο της εξωτερικής εμφάνισης του Abarth 600e είναι η μάσκα “cassetonne” που αντλεί έμπνευση από εκείνη του Abarth 850 TC. Κοιτάζοντάς το από το πλάι, το αιχμηρό εμπρός μέρος έχει αρχιτεκτονική “shark nose” ενώ πολύ εντυπωσιακός είναι ο πίσω προφυλακτήρας που συμπληρώνει την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Η τελευταία έχει ειδικά σχεδιασμένες θυρίδες που οδηγούν τον αέρα εκεί ακριβώς που χρειάζεται, πολλαπλασιάζοντας τη σταθερότητα στην υψηλή ταχύτητα. Η αεροδυναμική απόδοση του Abarth 600e είναι προσεκτικά μελετημένη στο σύνολό της ώστε να διαθέτει τα σωστά χαρακτηριστικά χωρίς να αυξάνει δυσανάλογα την αεροδυναμική αντίσταση και να μετριάζει την ηλεκτρική αυτονομία.
Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της επιθετικής εξωτερικής εμφάνισης του Abarth 600e είναι τα φαρδύτερα -σε σχέση με τα συμβατικά 600- φτερά, που συνδυάζονται με αυξημένα κατά 30 mm εμπρός και 25 mm πίσω μετατρόχια. Ακόμα και σταματημένο το αυτοκίνητο υποδηλώνει τη σπορ υπόστασή του, συνεπικουρούμενο από τους μεγάλους τροχούς με ζάντες 20”. Επιπλέον η ανάρτηση είναι κατά 25 mm χαμηλωμένη, διαθέτει νέα αμορτισέρ καθώς και πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική ράβδο που αλλάζει τη δυναμική συμπεριφορά του 600.
Ο χαρακτηριστικός εξηλεκτρισμένος σκορπιός που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Abarth 500e δηλώνει και στο 600e δυναμική παρουσία, με την παλέτα για την έκδοση Turismo να περιλαμβάνει τέσσερα χρώματα: Acid Green, Antidote White, Shock Orange και Venom Black. Η Scorpionissimo από την πλευρά της θα διατεθεί μόνο σε Acid Green και το αποκλειστικό για αυτήν Hypnotic Purple, ενώ επιπλέον διαφοροποιείται από το γυαλιστερό μαύρο bodykit, το αυτοκόλλητο στο πλάι και τις κόκκινες δαγκάνες στα εμπρός φρένα.
Η ψηφιακή τεχνολογία παραμένει πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις σύγχρονες επιταγές, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7” διαθέτει ειδικά γραφικά για την Abarth. Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα infotainment μπορεί να απεικονίσει στην οθόνη αφής των 10,25” πολύ χρήσιμες ενδείξεις για τη σπορ οδήγηση, οι οποίες ξεκινούν από την μέτρηση των επιταχύνσεων για να φτάσουν στη θερμοκρασία και την ενεργή τάση της μπαταρίας. Ειδικά για την έκδοση Scorpionissima υπάρχει και γεννήτρια ήχου που προσομοιάζει ρεαλιστικά τον σπορ ήχο ενός θερμικού κινητήρα, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην οδηγική ευχαρίστηση. Διαθέσιμες είναι και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας Connect One και Connect Plus, μέσω των οποίων μπορούν να ελεγχθούν απομακρυσμένα λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης
F1 Βραζιλία: Όλα στο κόκκινο, όλα ανοιχτά!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πιστόριους: Απόφασή μου να μην είμαι υποψήφιος καγκελάριος με το SPD
- Γκάρι Γκένσλερ (Πρόεδρος SEC): Παραιτείται την ημέρα της ορκωμοσίας του Ντόναλντ Τραμπ
- Ιταλία: Θα ήμασταν υποχρεωμένοι να συλλάβουμε τον Νετανιάχου αν επισκεπτόταν την χώρα
- Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Σισύφειο έργο, η σύλληψη των υπόπτων για εγκλήματα πολέμου