Το 308 είναι το πρώτο που φέρει το νέο έμβλημα της μάρκας Peugeot πάνω σε μία μάσκα που είναι κατασκευασμένη αποκλειστικά για αυτό.
Το 308 ανήκει στη μεσαία κατηγορία οχημάτων (C) που μέχρι χτες πρωταγωνιστούσε στην ελληνική αλλά κα την Ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα τα σκήπτρα έχει πάρει η κατηγορία των B SUV. Το 2021 επικεφαλής της κατηγορίας C ήταν η Toyota Corolla με 2118 πωλήσεις και ακολούθησαν τα Mercedes A Class, Hyundai i30, BMW σειρά 1, VW Golf, Audi Α3, Opel Astra. To Peugeot 308 πούλησε πέρυσι 693 οχήματα παρότι αναμένονταν το νέο μοντέλο. Το καινούργιο Peugeot 308 πραγματικά ξεχωρίζει είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία LED όπως και τα φώτα ημέρας σε σχήμα ‘δόντι λιονταριού’ στον μπροστινό προφυλακτήρα. Αυτή η φωτιστική υπογραφή είναι παρούσα σε όλη την γκάμα των μοντέλων της γαλλικής μάρκας. Στο πίσω μέρος, τα φώτα χρησιμοποιούν και αυτά full led και παρούσες είναι οι γνώριμες τρεις ‘νυχιές’.
Το μήκος του είναι 4.36m (+11cm.) το εμπρός παρμπρίζ έχει μεγαλύτερη κλίση και είναι τραβηγμένο προς τα πίσω, το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 55mm. στα 2.675m, γεγονός που προσφέρει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Το ύψος του είναι μειωμένο κατά 20χλστ. φτάνοντας τώρα το 1.44m. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 412lt και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο προσθέτει άλλα 28lt. Με ριγμένα τα πίσω καθίσματα η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.323lt. Όσον αφορά στην αεροδυναμική το Cx είναι στο 0.28, το σχήμα έχει μελετηθεί με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση (προφυλακτήρες, αεροδυναμικά βοηθήματα, πίσω διαχύτης, πλευρικές κολώνες, καθρέφτες, πάτωμα κλπ.). Το νέο Peugeot 308 εφοδιάζεται με ζάντες διαμέτρου από 16 έως 18 ίντσες και ελαστικά Class A και A+, για περιορισμό των αντιστάσεων κύλισης.
Η αποδοτικότητα και η οικονομία αποτέλεσε τον καθοριστικό παράγοντα σε όλη τη διαδικασία της εξέλιξης του μοντέλου. Προκειμένου να βελτιωθεί η άνεση και ο περιορισμός των κραδασμών, η ακαμψία του αμαξώματος έχει ενισχυθεί στον τομέα της συναρμογής των δομικών στοιχείων. Το κορυφαίο επίπεδο άνεσης, συνδυάζεται με ευελιξία στην πόλη χάρη στην ακτίνα στροφής που δεν ξεπερνά τα 10,5m.
Ο πίνακας οργάνων, τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, περιλαμβάνει μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών, ενώ είναι τρισδιάστατος στις εκδόσεις GT και GT Plus. Πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος, αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει διάφορες μορφές απεικόνισης (πλοήγηση TomTom, Radio/Media, οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κλπ.). Tο νέο Peugeot 308 περιλαμβάνει πλήρως διαμορφώσιμους διακόπτες αφής (i-toggles) που είναι τοποθετημένοι δίπλα ακριβώς στην κεντρική οθόνη. Κάθε i-toggle είναι ένας διακόπτης αφής που παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου και των σταθμών του ραδιοφώνου.
Το Peugeot i-Cockpit βασίζεται στην αρχή της «οδηγοκεντρικής» οθόνης που βελτιστοποιεί την εργονομία. Η αψίδα της κεντρικής κονσόλας εκτείνεται μέχρι τη θέση ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου. Ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων και ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών. Το νέο σύστημα infotainment προσφέρει στον οδηγό την δυνατότητα να επιλέξει μέσα από 8 διαθέσιμα προφίλ τις ρυθμίσεις της προτίμησής του. Η λειτουργία mirroring γίνεται πλέον ασύρματα και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth, δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα.
Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών είναι πλήρως διαμορφώσιμη και εύκολα παραμετροποιήσιμη, έχει τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με “widgets” ή πλήκτρα συντομεύσεων και είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση, όπως ένα tablet. Με το σύστημα πλοήγησης της Tom Tom ο χάρτης που εμφανίζεται καταλαμβάνει όλο το πλάτος και ύψος της οθόνης των 10 ιντσών και μπορεί να αναβαθμιστεί «εξ αποστάσεως». Το νέο PEUGEOT 308 διατίθεται με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης με εκπομπές CO₂ από 114 g/km. Πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές της Οδηγίας Euro 6, και λαμβάνουν έγκριση τύπου βάσει του πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Diesel, 4κύλινδροι κινητήρες 1,5lt:
• BlueHdi 130 S&S
• BlueHdi 130 S&S EAT8,
Βενζίνης, 3κύλινδροι κινητήρες 1,2lt:
• PureTech 110 S&S
• PureTech 130 S&S
• PureTech 130 S&S EAT8.
Το νέο 308 εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα ενεργητικής ασφάλειας:
- Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8)
- Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας)
- Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας)
- Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας).
- Υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης
- Υποβοήθηση στάθμευσης με σάρωση 360° από 4 κάμερες (εμπρός, πίσω και πλευρικά)
- PEUGEOT Connect SOS “κλήση έκτακτης ανάγκης’ με πληροφορίες για την θέση του οχήματος
- Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, ημέρα και νύχτα, ενεργό από 7 έως 140 km/h ανάλογα με την έκδοση) και προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης
- Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου)
- Driver Attention Alert (ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού), το οποίο αναγνωρίζει το βαθμό επαγρύπνησης του οδηγού μετά από πολύωρη οδήγηση με ταχύτητα πάνω από 65 km/h, αναλύοντας τις μικρές κινήσεις του στο τιμόνι
- Αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων
- Εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης (stop, μονόδρομος, απαγόρευση προσπεράσματος, κλπ.)
Ο σχεδιασμός των καθισμάτων του νέου Peugeot 308 έγινε με γνώμονα την άνεση ενώ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην υψηλή ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν: αναβαθμισμένη ποιότητα επενδύσεων, ύφασμα, alcantara, κατεργασμένο και χρωματισμένο δέρμα. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πιστοποιητικό με σφραγίδα έγκρισης από τον οργανισμό AGR (Aktion für Gesunder Rücken) στο βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό, που επιβεβαιώνει την εργονομία και τις επιλογές των ρυθμίσεων που διαθέτουν. Μπορούν επίσης να εφοδιαστούν και με ηλεκτρικό σύστημα 10 ρυθμίσεων με δύο θέσεις απομνημόνευσης. Μπορούν επίσης να εξοπλιστούν προαιρετικά με σύστημα μασάζ 8 αεροθαλάμων που διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις και λειτουργία θέρμανσης. Πίσω οι επιβάτες διαθέτουν πλέον περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους.
Με σκοπό τη βελτίωση του αέρα στο εσωτερικό, το νέο Peugeot 308 είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Ποιότητας Αέρα (AQS) που παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που περνάει στην καμπίνα και είναι ικανό να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωσή του. Πλήρης έλεγχος από το επίπεδο GT και πάνω με το Clean Cabin, ένα σύστημα επεξεργασίας αέρα με κατακράτηση των ρυπογόνων αερίων και των σωματιδίων. Η ένδειξη της ποιότητας του αέρα εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής. Σύστημα καθοριστικής σημασίας για όσους κατοικούν σε μεγαλουπόλεις με πολύ επιβαρυμένη ατμόσφαιρα, όπως η Αθήνα. Εξελιγμένο σε συνεργασία με τη Focal, μία Γαλλική μάρκα που ειδικεύεται στα ηχοσυστήματα, το νέο Peugeot 308 εφοδιάζεται με το αποκλειστικό ηχοσύστημα Focal Premium Hi-Fi που είναι αποτέλεσμα πάνω από 3 ετών έρευνας και σχεδιασμού.
Το νέο Peugeot 308 έχει και υβριδικές δικίνητες εκδόσεις που είναι:
• HYBRID 180PS e-EAT8 θερμικός κινητήρας 150PS (110kW) PureTech και ηλεκτροκινητήρας 81 kW ενσωματωμένος στο κέλυφος του αυτόματου κιβωτίου e-EAT8 με 70km ηλεκτρικής αυτονομίας χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4kWh.
• HYBRID 225PS e-EAT8 θερμικός κινητήρας 180 PS (132 kW) PureTech και ηλεκτροκινητήρας 81 kW ενσωματωμένος στο κέλυφος του αυτόματου κιβωτίου e- με 70km ηλεκτρικής αυτονομίας χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4kWh.
Το νέο Peugeot 308 μόλις ξεκίνησε να πωλείται στην Ελλάδα, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mulhouse της Γαλλίας.
Οι τιμές λανσαρίσματος είναι:
1.2 PureTech 110 S&S 19.900 €
1.2 PureTech 130 S&S 22.300€
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 24.800€
1.5 BlueHDi 130 S&S 23.300 €
1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 25.700€
Hybrid 180hp e-EAT8 39.500€
Διαβάστε επίσης:
Peugeot: 2η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 2021!
Ένα Peugeot, γευστικό!
Stellantis: Εξαγοράζει την αμερικανική First Investors Financial Services έναντι 285 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών