Το LBX σημαίνει Lexus Breakthrough Crossover, και πρόκειται για ένα compact SUV που θα επεκτείνει την απήχηση της μάρκας Lexus σε νέες κατηγορίες της αγοράς. Ασπάζεται σύγχρονες σχεδιαστικές ιδέες και τεχνολογίες, διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά που αποτελούν σήμα κατατεθέν της Lexus όπως η απέριττη πολυτέλεια. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι απλό, άνετο και εύχρηστο, αλλά ασυμβίβαστο σε θέματα ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια: απόσταγμα της ουσίας της Lexus σε μια μικρότερη συσκευασία, που υπερβαίνει τις παραδοσιακές προσδοκίες των πελατών για το τι μπορεί να προσφέρει ένα premium compact SUV.
Η σχεδιαστική φιλοδοξία της Lexus ήταν να δημιουργήσει μια νέα διάταξη στην εμπρός όψη που “σπάει” την ατρακτοειδή μάσκα – σήμα κατατεθέν την τελευταία δεκαετία – οδηγώντας τη Lexus σε μια νέα εποχή. Η μάσκα έχει ενοποιηθεί σε ένα τραπεζοειδές σχήμα, τοποθετημένο σ’ ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται κάτω από το εμπρός άκρο του καπό, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων. Η ενιαία, χωρίς πλαίσιο μάσκα δημιουργεί τις γραμμές του αμαξώματος του LBX, διαμορφώνοντας μία ισχυρή και δυναμική σιλουέτα. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται αποδοτική σε επίπεδο αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή. Τα φουσκωμένα φτερά υποδηλώνουν δύναμη και τονίζουν τους μεγάλους τροχούς και τα ελαστικά (18”), ενώ οι κοντοί πρόβολοι και η τολμηρή διαμόρφωση της περιοχής γύρω από τις πίσω πόρτες παραπέμπουν σε ζωηρές, δυναμικές επιδόσεις.
Η πίσω όψη του αυτοκινήτου αποπνέει επίσης μία αίσθηση στιβαρότητας. Η πινακίδα κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα έχει μετακινηθεί προς τα κάτω, ώστε η υπογραφή LEXUS στην πίσω πόρτα να είναι πιο εμφανής όταν είναι κλειστή. Ομοίως, η πιο πρόσφατη εξέλιξη της χαρακτηριστικής μπάρας φώτων σε σχήμα L της Lexus δημιουργεί μεγαλύτερη οπτική αίσθηση, με τα φλας και τα φώτα οπισθοπορείας να έχουν μια υποτονική παρουσία όταν δεν είναι αναμμένα. Το LBX έχει μήκος 4.190 mm, πλάτος 1.825 mm και ύψος 1.545 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 2.580 mm. Το χαμηλό καπό, τα πλαϊνά προστατευτικά στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, η πίσω αεροτομή οροφής σε στιλ αψίδας και ο ακριβής σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων ενισχύουν την αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλουν στην αποδοτικότητα, τη σταθερότητα και την άμεση απόκριση του LBX.
Το αμάξωμα ενισχύεται με δομικές κόλλες και συγκολλήσεις short-pitch, καθώς και με την τοποθέτηση συνδέσμων και ενισχύσεων σε στρατηγικά σημεία. Ταυτόχρονα, το βάρος του οχήματος έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με τη χρήση ελαφρών υλικών, όπως αλουμίνιο και εποξική ρητίνη στους θόλους των τροχών, στα μαρσπιέ και στα κάτω τμήματα θυρών. Στις κεντρικές κολόνες και στην ενίσχυση του προφυλακτήρα χρησιμοποιούνται ισχυρά αλλά ελαφριά υλικά που έχουν υποστεί θερμική σκλήρυνση. Η απόσταση των 285 mm από το έδαφος της θέσης οδήγησης βοηθά τον οδηγό να αισθάνεται ότι είναι ένα με το όχημά του και να απολαμβάνει εξαιρετική ορατότητα, ιδιαίτερα σε διαδρομές στην πόλη. Τα συστήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και μικρό βάρος, προσφέροντας στο LBX ευελιξία και σταθερή συμπεριφορά στις στροφές καθώς και άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού με οδηγική άνεση. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός – τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το τετρακίνητο LBX διαθέτει διάταξη με διπλά ψαλίδια.
Το LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα της Lexus νέας γενιάς, το οποίο διαθέτει έναν συμπαγή και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα 1.5L. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους. Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου. Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος είναι 136 DIN hp/ 100 kW με μέγιστη ροπή 185 Nm.
Η μπαταρία NiMH είναι μια ολοκαίνουργια διπολική μονάδα με μειωμένο βάρος και πιο συμπαγή σχεδιασμό, αλλά παρέχει υψηλότερη απόδοση με πολύ ταχύτερη απόκριση. Έτσι, συμβάλλει στις επιδόσεις του LBX με άμεση, ισχυρή επιτάχυνση όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, καθώς και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Επωφελείται από ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης που συνεισφέρει στην παράταση της διάρκειας ζωής και της απόδοσής της.
Το cockpit του οδηγού είναι μια ερμηνεία της φιλοσοφίας Tazuna της Lexus, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Lexus NX. Αυτό τοποθετεί τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών γύρω από τον οδηγό, ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού, με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, με τη λιγότερη δυνατή διάσπαση προσοχής. Η θέση και η γωνία του τιμονιού υπολογίστηκαν με ακρίβεια, ώστε να προσφέρουν στον οδηγό μια ανταποδοτική αίσθηση ελέγχου. Εδώ, η φιλοσοφία Tazuna ενισχύεται με μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, που κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά σε Lexus. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Διατίθεται επίσης προαιρετικά σύστημα head-up display. Το LBX επωφελείται από τις ολοκληρωμένες λειτουργίας ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με πολλαπλά συστήματα που ανιχνεύουν κινδύνους ατυχημάτων, ειδοποιούν τον οδηγό και παρέχουν αυτόματα έλεγχο του τιμονιού, της πέδησης και της ισχύος, εάν απαιτείται, για να βοηθήσουν στην αποφυγή ή τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist και Road Sign Assist. Πρόσθετα στοιχεία που υποστηρίζουν την ασφαλέστερη οδήγηση και τους ελιγμούς και μειώνουν το φόρτο του οδηγού είναι το ηλεκτρικό σύστημα απελευθέρωσης θυρών e-latch της Lexus με Safe Exit Assist, μόνιτορ οδηγού, έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης με αυτόματο φρενάρισμα, Rear Cross Traffic Alert και Blind Spot Monitor. Ένα εκτεταμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας θα διατίθεται προαιρετικά, εισάγοντας χαρακτηριστικά όπως τα Front Cross Traffic Alert και Panoramic View Monitor. Με την επιλογή της λειτουργίας απομακρυσμένης στάθμευσης ο οδηγός απαλλάσσεται από το άγχος των ελιγμών του αυτοκινήτου σε έναν στενό χώρο – επιπλέον μπορεί να σταθμεύσει το όχημά του από απόσταση, χρησιμοποιώντας το smartphone του. Ο οδηγός απολαμβάνει καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες με έναν νέο υαλοκαθαριστήρα με ενσωματωμένο μπεκ, γνωστό ήδη από τα κορυφαία μοντέλα LC και LS της Lexus. Αυτός διανέμει το υγρό πλύσης από τον ίδιο τον υαλοκαθαριστήρα, προσφέροντας πιο σχολαστικό και αποτελεσματικό καθαρισμό του παρμπρίζ.
LBX – Κύρια Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις: 4.190 mm (μήκος) x 1.825 mm (πλάτος) x 1.545 mm (ύψος)
Βάρος: 1280 kg
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 332 λίτρα
Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο): 750 kg
Κινητήρας: 1.5 L 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας
Κιβώτιο: Electronic Continuously Variable Transmission
Συνολική ισχύς: 100kW / 136 DIN hp
Επιτάχυνση (0 – 100 km/h): 9,2 δευτ.
Κύκλος στροφής: 10,4 m
Διαβάστε επίσης