Πανελλήνια διαδικτυακή παρουσίαση του νέου Tucson από τη Hyundai Ελλάς. Άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα.

Το ολοκαίνουριο Tucson με μήκος 4.5m αποτελεί την τέταρτη γενιά του επιτυχημένου best-seller της Hyundai. Από το 2004 έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτά τα 1,4 εκατομμύρια οχήματα έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά το Tucson το SUV της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως.

Διαθέτοντας την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων στην compact SUV κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει υβριδικές, plug-in υβριδικές και 48V υβριδικές εκδόσεις, το ολοκαίνουριο Tucson ολοκληρώνει τoν εξηλεκτρισμό των SUV της Hyundai στην Ευρώπη. Το ολοκαίνουριο Tucson κατασκευάζεται σε πολλές παραγωγικές μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nošovice της Τσεχίας.

Το Νέο Tucson δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει μια σχεδιαστική επανάσταση της Hyundai. Συνολικά, διαθέτει ένα πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μυώδης εικόνα του συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμφάνιση χωρίς συμβιβασμούς.

 Αποφεύγοντας τις παραδοσιακές σχεδιαστικές μεθόδους, οι σχεδιαστές της Hyundai ανέπτυξαν τα φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας.

Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια. Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα. Χάρη στην κορυφαία τεχνολογία φωτισμού μισού καθρέφτη, όταν τα DLR ενεργοποιούνται, η σκούρα χρωμιωμένη εικόνα της μάσκας αποκτά «κοσμήματα», προσθέτοντας ένα εντυπωσιακό στοιχείο στην έτσι και αλλιώς κομψή εμφάνιση.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού. Ο ολοκαίνουριος πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνει επίσης παραμετρικές λεπτομέρειες με τρισδιάστατο εφέ, σε συνδυασμό με σπορ στοιχεία. Επιπρόσθετα, το Tucson είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένους πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κάτω από την αεροτομή. Τα υψηλής τεχνολογίας σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ολοκληρώνονται με το λογότυπο Hyundai στο πίσω κρύσταλλο, το οποίο φαίνεται μεν τρισδιάστατο, αλλά στην πραγματικότητα δεν εξέχει από την εξωτερική επιφάνεια, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τα κλασικά σήματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Οι υποψήφιοι πελάτες του Νέου Tucson μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εννέα χρωμάτων αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων : Shimmering Silver, Amazon Gray και Teal.  Επιπλέον η επιλογή μιας διχρωμίας στην οροφή σε Phantom Black ή Dark Knight προσφέρει στους πελάτες ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Στο εσωτερικό η νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών ξεχωρίζει στο κέντρο του ταμπλό. Οι σχεδιαστές της Hyundai δεν επέλεξαν φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες AVN για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής. Υψηλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την εμφάνιση του μοντέλου, ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα. Το φαρδύ πάνω μέρος του ταμπλό μοιάζει να επεκτείνεται στις πόρτες. Το πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελείται από ένα νέο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και από μια οθόνη AVNT επίσης 10,25 ιντσών. Έτσι εξασφαλίζεται ένας εξατομικευμένος χώρος που έχει βελτιστοποιηθεί προσφέροντας μια χρηστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, οι χρωματικοί συνδυασμοί του πίνακα οργάνων αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.

 Το σύστημα infotainment του ολοκαίνουριου Tucson διαθέτει ενσωματωμένο ημερολόγιο, που σημαίνει πως ο χρήστης μπορεί να δει το Apple ή Google ημερολόγιό του στην οθόνη AVNΤ. Ο συγχρονισμός γίνεται μέσω των ρυθμίσεων της εφαρμογής Bluelink.

Τα Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν mirroring των smartphones τους iOS και Android με απλό, εύκολο τρόπο. Υπάρχει επίσης ένα premium ηχοσύστημα KRELL βάση ασύρματης φόρτισης στην κεντρική κονσόλα, καθώς και θύρες USB μπροστά και πίσω για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες ψυχαγωγίας, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια.

Οι πίσω επιβάτες του Tucson έχουν 2.5 cm επιπλέον χώρου για τα πόδια τους. Κάτι που ισχύει τόσο για τα υβριδικά μοντέλα όσο και για τις συμβατικές εκδόσεις, λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Στο μεταξύ, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση προσφέροντας από 620lt λίτρα έως 1.799lt σε διθέσια διαμόρφωση. Το Tucson είναι εξοπλισμένο με επτά αερόσακους, έναν εκ των οποίων κεντρικό ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Σε περίπτωση σύγκρουσης ο νέος αερόσακος εμποδίζει τους επιβάτες που κάθονται μπροστά να χτυπήσουν μεταξύ τους ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών. Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό είναι το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA). Εκτός από την απεικόνιση των ορίων ταχύτητας στην οθόνη AVN, το ISLA προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του νέου Tucson, ώστε οι οδηγοί να μην υπερβαίνουν το όριο. Πολύ σύντομα η Ε.Ε. θα επιβάλλει τη χρήση αυτού του συστήματος σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην επικράτειά της.

Το Tucson προσφέρει επίσης το Surround View Monitor (SVM), έτσι ώστε οι οδηγοί να έχουν στη διάθεσή τους μία τρισδιάστατη προβολή 360 μοιρών του αυτοκινήτου από διάφορες γωνίες θέασης.

To σύστημα τετρακίνησης και το νέο πρόγραμμα Terrain Mode στην υβριδική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, επιτρέπουν εύκολο χειρισμό και ιδανική κατανομή της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Επιπρόσθετα των διάφορων προφίλ οδήγησης, υπάρχουν τρία επιπλέον – τα Mud, Sand και Snow – που βελτιστοποιούν την πρόσφυση των τροχών και τις ρυθμίσεις του HTRAC για μια μοναδική εμπειρία οδήγησης σε κάθε έδαφος. Το Tucson έχει εξελιχθεί στο Νίρμπουργκρινγκ καθώς και στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Σουηδίας και των Άλπεων αλλά και τις πολύ θερμές στη νότια Ισπανία για να διασφαλιστεί η ικανοποίηση των υψηλών προσδοκιών των Ευρωπαίων πελατών. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικά συστήματα ανάρτησης του Νέου Tucson, το ένα με ενεργά και το άλλο με συμβατικά αμορτισέρ για κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά.

Χάρη στην ευελιξία που προσφέρει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Electronic Controlled Suspension (ECS), οι μηχανικοί της Hyundai πέτυχαν μια εξαιρετικά καλή οδηγική συμπεριφορά, ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες του οδηγού. Για καθημερινές μετακινήσεις συστήνεται το Normal ή το Eco πρόγραμμα κίνησης που εξελίχθηκε για μια άνετη οδήγηση ακόμα και στους πιο δύσκολους δρόμους. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς την ανάρτηση του αυτοκινήτου για την μεγιστοποίηση της άνεσης και της οδηγικής απόλαυσης. Το σύστημα λειτουργεί ιδανικά λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες οδήγησης μέσα από δεδομένα όπως η ταχύτητα, η επιφάνεια του δρόμου, οι στροφές, οι επιβραδύνσεις και οι επιταχύνσεις. Χάρη στην ελεγχόμενη απόσβεση σε κάθε τροχό, το ECS περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώματος για βέλτιστο κράτημα. Στο πρόγραμμα Sport το Tucson προσφέρει πιο άμεση απόκριση και έλεγχο. Η Hyundai έχει εξελίξει για το Νέο Tucson μια μεγάλη γκάμα ελαστικών σε συνδυασμό με τρεις αεροδυναμικές επιλογές τροχών: χάλυβα 17’’ / ελαφρού κράματος 17’’, 18’’ και 19’’.

 

Κινητήρες!

Είναι ξεκάθαρη η απόφαση της Κορεάτικης εταιρείας να αφαιρέσει από τη γκάμα της τα ατμοσφαιρικά σύνολα βενζίνης, λόγω ρύπων και χαμηλής απόδοσης. Το Tucson προσφέρεται σε τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων και δύο συμβατικές με θερμικούς με τέσσερεις επιλογές μετάδοσης: 48V υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πλήρως υβριδική καθώς και plug-in υβριδική έκδοση, το ολοκαίνουριο Tucson διαθέτει τη μεγαλύτερη εξηλεκτρισμένη γκάμα στην κατηγορία των compact SUV. Η υβριδική έκδοση αποτελείται από το νέο 1.6 T-GDI (υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης με άμεσο ψεκασμό) τεχνολογίας Smartstream κινητήρα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 44,2 kW που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (6AT) και διατίθεται ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο. Το σύστημα είναι το πιο ισχυρό στη νέα γκάμα κινητήρων του Tucson, με συνδυασμένη ισχύ 230 PS.

Όσον αφορά την 48V υβριδική τεχνολογία, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις διαφορετικές εκδόσεις: 1.6 T-GDI Smartstream με 150 PS και κίνηση στους εμπρός τροχούς 1.6 T-GDI Smartstream με 180 PS και προαιρετική τετρακίνηση 1.6 CRDi Smartstream με 136 PS και προαιρετική τετρακίνηση  Η Hyundai έχει συνδυάσει την αποδοτική 48V υβριδική τεχνολογία με κινητήρα 1.6 T-GDI με 150 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Μια άλλη εξίσου ισορροπημένη έκδοση είναι η 1.6 T-GDI με 180 PS, η οποία θα προσφέρεται ως προσθιοκίνητη με 6τάχυτο κιβώτιο iMT και επιπλέον με 7DCT με τετρακίνηση. Στο μεταξύ, ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CRDi των 136 PS στην 48V υβριδική έκδοση διατίθεται με κιβώτιο 7DCT είτε ως τετρακίνητο είτε ως προσθιοκίνητο.

Όταν δεν συνδυάζεται με το 48V υβριδικό σύστημα, ο βενζινοκινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream των 150 PS είναι διαθέσιμος με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς. Ο ντίζελ 1.6 CRDi Smartstream είναι διαθέσιμος με 115 PS, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους δύο τροχούς.

Επίσης θα είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Tucson με κινητήρα 1.6 TGDI και 265 PS.  To νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο της Hyundai (iMT) Όλοι οι πελάτες του νέου Tucson θα έχουν στην διάθεσή τους το εξελιγμένο κιβώτιο iMT της Hyundai. Το iMT λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά και αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο μετά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό καθώς και όταν οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να «ρολάρει» μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου. Το νέο Tucson είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις Hyundai με τιμή εκκίνησης 24.900€. Η πιο πλούσια έκδοση φτάνει τις 41.000 ευρώ και αφορά το full hybrid μοντέλο των 230PS. H plug-in υβριδική έκδοση και η έκδοση N Line θα λανσαριστούν αργότερα μέσα στο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ολοκαίνουργιο Tucson συνοδεύεται από την κορυφαία πενταετή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων της Hyundai.