Με το νέο Q5, η Audi λανσάρει την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της. Η πρώτη γενιά του μεσαίου SUV κυκλοφόρησε το 2008. Το νέο Q5, είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Το Q5 διαθέτει μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και φιλοσοφία λειτουργίας με αποκλειστικές digital υπογραφές φωτισμού και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ Audi SQ5 συμπληρώνει τη γκάμα η οποία στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις. Η Audi κατασκευάζει τα μοντέλα Q5 στο Μεξικό εδώ και οκτώ χρόνια, ενώ παράγει επίσης το νέο Q5 στο San José Chiapa. Η Audi ξεκινά την ανανέωση της γκάμας των SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Audi Q5 SUV βασίζεται στην «ανθρωποκεντρική σχεδίαση» με σταθερό προσανατολισμό στις ανάγκες των χρηστών. Η «οπτική καθαρότητα» με σαφή διάταξη του εσωτερικού αποτελεί το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό. Η λειτουργικότητα και η αισθητική συνδυάζονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Αυτή η ξεκάθαρη σχεδιαστική προσέγγιση είναι εμφανής στην οριζόντια δομή του πίνακα ελέγχου που είναι κατασκευασμένος από υψηλής ποιότητας υλικά, εκτείνεται σε όλο το πλάτος του cockpit, και αποτελεί τη βάση για το “Digital Stage”. Η συνεπής σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και των θυρών συμπληρώνει την εικόνα του εσωτερικού: οι λεπτομέρειες σε εμφάνιση αλουμινίου, σχήμα C και ψηλά τοποθετημένη διάταξη τονίζουν τη στιβαρή και σπορ SUV φιλοσοφία του Audi Q5. Το “Digital Stage”, μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού. Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η καθαρή, οριζόντια διάταξη της οθόνης Audi MMI ενσωματώνεται απόλυτα στο εσωτερικό.
Βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, σε στοιχεία της αρχιτεκτονικής soft wrap, στους εξωτερικούς καθρέφτες και το υποβραχιόνιο. Η υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Caskade θυμίζει φυσικά υλικά, όπως το μαλλί και δεν έχει τύχει επιπλέον βαφής. Είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως στριφώματα και ανακυκλωμένο πολυεστέρα. To ύφασμα Impressum, αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένες πλαστικές ίνες. Η επένδυση Dinamica έχει αίσθηση σουέντ, αλλά σχεδόν κατά το ήμισυ είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μία από τις πηγές του οποίου είναι τα υπολείμματα υφασμάτων.
Η τεχνολογία φωτισμού θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά την εξατομίκευση. Με οκτώ επιλογές digital μοτίβων φωτισμού στα φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED και στα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0, οι οδηγοί μπορούν να εξατομικεύσουν το Q5 τους με έναν εντελώς νέο τρόπο. Ένα ειδικά σχεδιασμένο μοτίβο Coming Home, Leaving Home είναι διαθέσιμο για κάθε digital υπογραφή φωτισμού κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του οχήματος. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 hp) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε κύλιση χωρίς φορτίο ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Το υβριδικό σύστημα (PTG) επιτρέπει την κίνηση χωρίς λειτουργία του θερμικού κινητήρα και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί μέσω ανάκτησης ενέργειας (έως 25 kW) την μπαταρία. Στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ο 2.0 TFSI βενζινοκινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρας γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 kW(204 PS) και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 θα έχει βενζινοκινητήρα V6 TFSI με κυβισμό 3.0lt είναι ισχύος 270 kW (367 PS) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm. Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο του 2024.
Διαβάστε επίσης:
Alpha Bank: Προχωρά σε έκδοση ΑΤ1 ύψους 300 εκ. ευρώ
Βραζιλία: Δικαστική επιτροπή ενέκρινε την απόφαση για το κλείσιμο της πλατφόρμας Χ στη χώρα
Δημοσκόπηση MRB: Στην τρίτη θέση ο ΣΥΡΙΖΑ – Μονομαχία Ανδρουλάκη – Δούκα για την ηγεσία στο ΠΑΣΟΚ