Το Audi e-tron GT quattro παραμένει το κορυφαίο σπορ μοντέλο στη γκάμα της Audi από το 2021. Το τετράθυρο Gran Turismo συνδυάζει την επιβλητική σχεδίαση με ένα ισχυρό κινητήριο σύστημα και δυναμικό χειρισμό. Οι νέες εκδόσεις βελτιώνουν σημαντικά την αυτονομία, τις επιδόσεις, τη φόρτιση και τον χειρισμό του σπορ οχήματος. Με το RS e-tron GT performance, η Audi κάνει το ντεμπούτο του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου επιδόσεων RS. Οι νέες εκδόσεις της γκάμας e-tron GT συνδυάζουν μια προοδευτική σχεδίαση με καινοτόμο τεχνολογία, καθεμία από τις οποίες έχει μια ξεχωριστή εμφάνιση. Για παράδειγμα, το νέο Audi S e-tron GT εκφράζει τον κομψό σπορ χαρακτήρα. Η ποδιά που πλαισιώνει τη μαύρη μάσκα επεκτείνει οπτικά το RS e-tron προς τα κάτω. Το όχημα φαίνεται χαμηλωμένο, μοιάζει να αγκαλιάζει τον δρόμο σε συνδυασμό με τις λειτουργικές λεπτομέρειες σχήματος L. Το πίσω μέρος του RS e-tron GT δανείζεται στοιχεία από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο βελτιωμένος διαχύτης αντηχεί τη φιλοσοφία των τρισδιάστατων στοιχείων απόδοσης στο μπροστινό μέρος, αυτή τη φορά στο πίσω μέρος του οχήματος. Οι μορφοποιητές ροής είναι στάνταρ στο χρώμα του αμαξώματος για σπορ εμφάνιση. Μια άλλη λεπτομέρεια από τους αγώνες είναι ένας κατακόρυφος, κόκκινος ανακλαστήρας ανάμεσα στις εισαγωγές αέρα.
Το Audi RS e-tron GT performance είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων RS. Διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία και ξεχωρίζει από το RS e-tron GT, με προαιρετική ματ, σκουρόχρωμη οροφή από ανθρακονήματα σε συνδυασμό με προαιρετικά στοιχεία επένδυσης carbon. Αυτά τα στοιχεία είναι τα πρώτα της Audi και προορίζονται αποκλειστικά για τα RS performance. Η επένδυση carbon χρησιμοποιείται στις ανάγλυφες δομές του προφυλακτήρα, στην επένδυση της πόρτας, σε μέρη του διαχύτη και στους πλαϊνούς καθρέπτες.
Η γκάμα χρωμάτων διαθέτει εννέα εξωτερικά φινιρίσματα. Εκτός από το Λευκό Arkona, περιλαμβάνει τα μεταλλικά ή περλέ χρώματα Μπλε Ascari, Γκρι Daytona, Ασημί Florett, Γκρι Kemora, Μαύρο Mythos και Κόκκινο Progressive. Το Γκρι Nimbus διατίθεται ως αποκλειστικό φινίρισμα για τα RS e-tron GT και RS e-tron GT performance, ενώ το νέο χρώμα Πράσινο Bedford προσφέρεται για το RS e-tron GT performance. Ένα προαιρετικό πακέτο Black Optics είναι επίσης διαθέσιμο για παραγγελία. Περιλαμβάνει το λογότυπο Audi σε σκούρο χρώμα εμπρός και πίσω, τις εισαγωγές αέρα, τα περιβλήματα των πλευρικών καθρεπτών και τον διαχύτη (S e-tron GT). Τα μοντέλα RS διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό το σκουρόχρωμο λογότυπο Audi. Στο πακέτο Black Optics, τα πτερύγια σχήματος L στον προφυλακτήρα και οι εισαγωγές αέρα στον διαχύτη έχουν φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο.
Η Audi έχει επεξεργαστεί επίσης τη γκάμα των τροχών. Διατίθενται νέες πολυάκτινες ζάντες 20 ιντσών για τα μοντέλα S e-tron GT και RS. Επιπλέον, η Audi έχει προσθέσει δύο νέες ζάντες έξι διπλών ακτίνων για τα μοντέλα RS. Οι σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών θυμίζουν τον λεγόμενο «τροχό AVUS», τον οποίο η Audi παρουσίασε το 1991 στη μελέτη Audi Avus quattro. Με τις καθαρές και ασυμβίβαστες γραμμές του, αυτός ο εμβληματικός τροχός ανήκει στο DNA της μάρκας Audi. Ολόκληρη η επιφάνεια της ζάντας είναι ματ και σκουρόχρωμη για το RS e-tron GT performance, που τονίζει περαιτέρω την σπορ φιλοσοφία του οχήματος.
Οι νέες εκδόσεις e-tron GT έχουν επίπεδο τιμόνι στο επάνω και κάτω μέρος. Για τα μοντέλα RS, το τιμόνι συνοδεύεται από δύο κόκκινα πλήκτρα ελέγχου αριστερά και δεξιά και προαιρετικά με μία σήμανση πάνω από το τιμόνι στη θέση 12 του ρολογιού. Τα καθίσματα έχουν επίσης αναβαθμιστεί. Ο νέος σχεδιασμός είναι πιο δυναμικός και τώρα διαθέτει ενσωματωμένο ένθετο με φωτιζόμενο λογότυπο. Το S e-tron GT διαθέτει πλέον στο βασικό εξοπλισμό με τα σπορ καθίσματα plus με ρύθμιση 14 κατευθύνσεων. Σε συνδυασμό με το πακέτο σχεδίασης χωρίς δέρμα, τα σπορ καθίσματα διαθέτουν πορτοκαλί ραφές αντίθεσης. Για τα μοντέλα RS, τα καθίσματα μπορούν να παραγγελθούν με προαιρετική λειτουργία μασάζ. Επιπλέον, διαθέτει ένα αποκλειστικό νέο πακέτο σχεδίασης Πράσινο Serpentine με ραφές που συμπληρώνει το εξωτερικό φινίρισμα Πράσινο Bedford και καθίσματα με προαιρετική ρύθμιση 18 κατευθύνσεων.
Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται το βιώσιμο υλικό μικροϊνών Dinamica και το ύφασμα Cascade. Η επένδυση Dinamica αποτελείται από σχεδόν κατά 50% ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μέρος του οποίου η Audi προμηθεύεται από υπολείμματα υφασμάτων. Τα καθίσματα, το τιμόνι, ο χώρος πάνω από το ψηφιακό cockpit, οι εξωτερικοί καθρέφτες, η κεντρική κονσόλα και το περίγραμμα της γυάλινης επιφάνειας είναι 37% έως 45% από υλικό Dinamica. Τα μοντέλα RS διαθέτουν το Dinamica σε μαύρο χρώμα. Θυμίζοντας φυσικές ίνες, το ύφασμα Cascade είναι κατασκευασμένο με 15% υλικό Selvage και 35% από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το Cascade χρησιμοποιείται στα καθίσματα και στους καθρέφτες. Τα ταπέτα και τα πατάκια είναι κατασκευασμένα από Econyl, ένα υλικό που αποτελείται από 100% ανακυκλωμένες νάιλον ίνες από απορρίμματα παραγωγής, υπολείμματα υφασμάτων και χαλιών ή παλιά δίχτυα ψαρέματος.
Σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες χρησιμοποιούνται στον μπροστινό άξονα του S e-tron GT και το RS e-tron GT και έχουν ισχύ 176 kW (239 hp) ο καθένας. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες διαθέτουν αποθέματα ισχύος για ακραίες καταστάσεις οδήγησης. Η μέγιστη συνολική ισχύς του κινητήριου συστήματος στο S e-tron GT είναι 435 kW (592 hp). Το RS e-tron GT φτάνει σε μέγιστη ηλεκτρική ισχύ 570 kW (775 hp). Τα RS e-tron GT performance αποδίδει ισχύ 620 kW (843 hp). Το πλήρως ηλεκτρικό Gran Turismo της Audi προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις και στις τρεις εκόδσεις: Το S e-tron GT επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα, το RS e-tron GT σε 3,1 δευτερόλεπτα, ενώ το RS e-tron GT performance επιταγχύνει σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Το S e-tron GT φτάνει σε τελική ταχύτητα 245 km/h, ενώ τα μοντέλα RS έχουν τελική ταχύτητα 250 km/h.
Ένα πρόσφατα αναπτυγμένο και διευρυμένο σύστημα πέδησης με στάνταρ χαλύβδινους δίσκους και μαύρες δαγκάνες χειρίζεται την επιβράδυνση στο S e-tron GT. Οι δαγκάνες διατίθενται προαιρετικά και σε κόκκινο χρώμα. Και τα δύο μοντέλα RS περιλαμβάνουν δίσκους φρένων με επικάλυψη καρβιδίου, οι οποίοι είναι προαιρετικοί στο μοντέλο S. Οι δαγκάνες φρένων διατίθενται ανάλογα με την επιλογή του πελάτη σε μαύρο, κόκκινο ή πορτοκαλί χρώμα. Η Audi προσφέρει κεραμικούς δίσκους από ανθρακονήματα για όλη την οικογένεια e-tron GT.
Η Audi μείωσε το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης (HV) ενώ ταυτόχρονα αύξησε την ενεργειακή της πυκνότητα. Παρά το υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο, το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει μειωθεί κατά εννέα κιλά στα 625 κιλά συνολικά. Η μπαταρία υψηλής τάσης διαθέτει συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης 105 kWh (καθαρά: 97 kWh). Μεταξύ άλλων μέτρων, η βελτιστοποίηση της πλάκας ψύξης δύο επιπέδων έχει ως αποτέλεσμα 12% αύξηση της χωρητικότητας για τα 33 τμήματα, το καθένα από τα οποία περιέχει δώδεκα κελιά με εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα. Η Audi έχει επίσης τροποποιήσει το σύστημα ψύξης των ίδιων των κελιών. Αυτό το μέτρο, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα υλικά και τους διαχωριστές και την προσαρμοσμένη χημεία των κυττάρων, οδηγεί σε υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας των κελιών. Η ενέργεια που διατίθεται στη νέα οικογένεια e-tron GT μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση έχει επίσης αυξηθεί από 290 στα 400 kW. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει χειροκίνητη ή αυτόματη ανάκτηση μέσω του MMI καθώς και να την ελέγξει σε τρία επίπεδα χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων.
Η Audi αύξησε τη μέγιστη ισχύ φόρτισης κατά 50 kW, συνολικά στα 320 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία υψηλής τάσης της οικογένειας e-tron GT μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80 % σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC). Σε μόλις 10 λεπτά, η μπαταρία επαναφορτίζεται για αυτονομία έως και 280 χιλιομέτρων. Εξοπλισμένο με Plug&Charge, το όχημα εξουσιοδοτεί και ενεργοποιεί αυτόματα συμβατούς σταθμούς φόρτισης όταν είναι συνδεδεμένο το καλώδιο φόρτισης. Ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει πολύ υψηλές επιδόσεις φόρτισης πιο γρήγορα. Αυτό επιτρέπει πολύ υψηλή απόδοση φόρτισης σε θερμοκρασίες έως και 15 °C, μειώνοντας περαιτέρω τις ενεργειακές απαιτήσεις του συστήματος θερμικής διαχείρισης και διευκολύνοντας τους πελάτες να επωφεληθούν από τη γρήγορη φόρτιση. Προαιρετικά, οι πελάτες μπορούν επίσης να φορτίζουν έως και 22 kW κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα.
Η στάνταρ ανάρτηση είναι μια νέα πνευματική ανάρτηση με τεχνολογία 2 θαλάμων/βαλβίδων, η οποία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στη δυναμική οδήγηση χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση. Η νέα και άκρως καινοτόμος ενεργή ανάρτηση είναι επίσης διαθέσιμη προαιρετικά. Αυτό το σύστημα παρέχει έναν άνευ προηγουμένου συνδυασμό μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης. Η ανάρτηση διατηρεί το αυτοκίνητο σχεδόν παράλληλο με το έδαφος κατά το δυναμικό φρενάρισμα, τις αλλαγές κατεύθυνσης και την επιτάχυνση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετικά ακριβή απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, αυξάνοντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό κατά τη δυναμική οδήγηση. Σε αυτές τις οδηγικές καταστάσεις, η ενεργή ανάρτηση εξασφαλίζει σχεδόν τέλεια πρόσφυση στο δρόμο με την ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους τροχούς. Κατά την ομαλή οδήγηση, η ενεργή ανάρτηση εξουδετερώνει σχεδόν εξ ολοκλήρου τους κραδασμούς του αμαξώματος, ειδικά όταν οδηγείτε πάνω από ανωμαλίες του δρόμου. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί τις λειτουργίες κλίσης στις στροφές, εκκίνησης και πέδησης άνεσης μέσω του Audi drive Select, η ανάρτηση αντισταθμίζει τις κλίσεις και τις φυγόκεντρες δυνάμεις, γεγονός που μειώνει τα επίπεδα επιτάχυνσης που βιώνουν οι επιβάτες του οχήματος. Η ενεργή ανάρτηση διαθέτει επίσης ένα εισαγωγικό χαρακτηριστικό άνεσης όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Ανάλογα με το αρχικό ύψος του αυτοκινήτου, μπορεί να ανέβει από 55 έως 77 χιλιοστά σε λίγα δευτερόλεπτα.
Προαιρετικά, η Audi προσφέρει σύστημα τετραδιεύθυνσης σε συνδυασμό με πιο άμεσο λόγο διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα από τον προκάτοχο του e-tron GT quattro. Αυτό μειώνει την προσπάθεια που καταβάλλει ο οδηγός στο τιμόνι σε χαμηλότερες ταχύτητες. Το σύστημα λειτουργεί περιστρέφοντας με μηχανισμό τους πίσω τροχούς κατά μέγιστο 2,8 μοίρες – προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς έως περίπου 50 km/h, γεγονός που αυξάνει την ευελιξία ή προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς από ταχύτητα περίπου 80 km/h, που βελτιώνει τη σταθερότητα. Μεταξύ 50 και 80 km/h, το σύστημα μεταβαίνει ανεπαίσθητα μεταξύ μιας αντίθετης και ίδιας γωνίας διεύθυνσης, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Το σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς μειώνει την ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου κατά περίπου 0,6 μέτρα κατά τους ελιγμούς.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει