Η ΚIA Hellas διοργάνωσε χτες σε χώρο στα βόρεια προάστια πανελλήνια παρουσίαση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού B SUV, του ΕV3. Παρατηρώντας το απέξω δίπλα στο EV9 μοιάζει σαν έκδοση υπό κλίμακα, πράγμα θετικό για το EV3 που έχει εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων. Αυτό οφείλεται στην σχεδίασή του, στηρίζεται σε πλατφόρμα που φτιάχτηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικό όχημα με πάτωμα/μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα εμπρός.
Οδηγώντας το αποκομίζεις την αίσθηση ενός συμπαγούς οχήματος, στιβαρό, άκαμπτο με ενδοτική ανάρτηση, καλή ηχομόνωση και ραφιναρισμένες ρυθμίσεις. Το EV3 χάρη στον ηλεκτροκινητητήρα των 150KW (204PS) επιταχύνει θετικά λόγω και της σταθερής ροπής, χωρίς υστερίες και ξεσπάσματα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό και τους επιβάτες που δεν δυσφορούν λόγω των απότομων επιταχύνσεων. Επιπλέον ο βαθμός παρέμβασης των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας δεν είναι ενοχλητικός. Μας άρεσε ιδιαίτερα το ματ ασημί χρόνια Ivory.
Το Kia EV3 αξιοποιεί τις τεχνολογίες των EV6 και EV9, σε ένα συμπαγές, αποδοτικό, ευρύχωρο μέγεθος με μήκος 4.3m και μεταξόνιο 2.68m. Βασισμένο στην ειδική EV πλατφόρμα της Kia, την Electric-Global Modular Platform (E-GMP), το EV3 έχει σχεδιαστεί για να δίνει προτεραιότητα στην εμπειρία οδήγησης και χρήσης, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών. Η αυτονομία των 605km (WLTP) του EV3 με την μεγάλη μπαταρία των 81.4kwh, φτάνει τα 773km όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην πόλη.
Γεγονός που υποστηρίζεται από την τεχνολογία i-Pedal και ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που προσφέρει στον οδηγό μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο, διαχωρίζοντας το ρυθμό ανάκτησης από την πλήρη ακινητοποίηση. Η οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της όπισθεν. Το σύστημα θυμάται επίσης το προηγουμένως επιλεγμένο επίπεδο όταν το όχημα απενεργοποιείται.
Η αποδοτικότητα και οι επιδόσεις του EV3 υποβοηθούνται από την τεχνολογία ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων και το αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (0,263) συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα επέτρεψαν στους μηχανικούς της Kia να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση του EV3 ακόμη και στο σχήμα των τροχών. Υπάρχουν πλευρικά μαρσπιέ, μαζί με λείο δάπεδο στο κάτω μέρος του αμαξώματος, για ευκολότερη ροή του αέρα από κάτω και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση.
Η μπαταρία έχει τάση 400 V και επιτρέπει στο EV3 να φορτίζει από το 10% στο 80% μέσα σε 29 λεπτά για την έκδοση με την μπαταρία των 58,3 kWh και σε 31 λεπτά για την έκδοση με την μπαταρία των 81,4 kWh. Μέχρι και 202km αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 15 λεπτά. Πλήρως συμβατό με τις ευρωπαϊκές υποδομές φόρτισης, το EV3 υποστηρίζεται από το Kia Charge, το δίκτυο της μάρκας που προσφέρει πρόσβαση σε περισσότερα από 800.000 σημεία φόρτισης σε 28 ευρωπαϊκές χώρες.
Η Kia με τη φόρτιση Vehicle-to-Load (V2L) επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές. Το EV3 διαθέτει φόρτιση Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home και Vehicle-to-Building, η οποία θα εισαχθεί σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές. Το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα θερμικής διαχείρισης, που βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του, βελτιώνει την απόδοση της αντλίας θερμότητας μέσω της ταυτόχρονης απορρόφησης της θερμότητας του εξωτερικού αέρα.
Το ευρύχωρο εσωτερικό του EV3 διαθέτει ένα πανοραμικό πάνελ με τρεις συνολικά οθόνες, δύο με διαγώνιο 12,3 ιντσών και μια οθόνη αφής 5,3 ιντσών για τον έλεγχο της θερμοκρασίας. Μια head-up οθόνη 12,3 ιντσών τοποθετεί όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο ύψος του βλέμματος του οδηγού. Όπως και το EV9, το EV3 επιτυγχάνει μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ των χειριστηρίων και της αφής για τις εσωτερικές λειτουργίες που συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού.
Το EV3 ενσωματώνει διαθέτει over-the-air ενημερώσεις, δυνατότητα ροής βίντεο (video streaming), λειτουργίες κατ’ απαίτηση (on demand) μέσω του Kia Connect Store και ένα ψηφιακό κλειδί (Digital Key 2.0) που επιτρέπει σε έως και 7 άτομα να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το αυτοκίνητο με τη χρήση smartphone. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο Chat GPT, ο οποίος συμβάλλει στην ενίσχυση της κατανόησης, της γνώσης και της απόλαυσης του οχήματος από τον πελάτη.
Επιπλέον, κάθε EV3 διαθέτει υλικά βιοπλαστικά, ανακυκλωμένα υφάσματα PET και βαφή χωρίς BTX. Στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, η Kia στοχεύει μέχρι το 2030 το 20% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα οχήματά της να προέρχεται από ανακυκλωμένες πηγές. Το EV3 είναι πλέον διαθέσιμο στην Ευρώπη. Η Kia σχεδιάζει στο μέλλον να παρουσιάσει μια έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD), διευρύνοντας την γκάμα επιλογών για τους πελάτες πέρα από τα ηλεκτρικά της με κίνηση στους 2 τροχούς (2WD). Στην Ελλάδα οι τιμές συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης των 9χ. ξεκινούν από τις 29χ για την έκδοση με την μπαταρία των 58.3kwh και φτάνουν ως τα 36χ για την πλούσια έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 81.4kwh.
Διαβάστε επίσης:
Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης: Ανανέωσε τη συνεργασία του με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΑΣΑ: Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός για το 2025 – Νέες δυνατότητες και εκσυγχρονισμός στα ΜΜΜ
- Lamborghini: Κορυφαίος εργοδότης στην Ιταλία!
- Attica Bank: Συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ» με επιπλέον ευνοϊκή τιμολόγηση
- Eurobank Equities: Αγοράστε ΔΕΗ και Metlen – Oι νέες τιμές στόχοι για όλες τις ενεργειακές εταιρείες του ΧΑ