Η Citroen παρουσίασε τα νέα C4 και C4 X, ανανεώνοντας έτσι τη γκάμα των μοντέλων της στο segment C. Το C4 κυκλοφόρησε στα τέλη του 2020 είναι προσιτό και ευέλικτο και έχει ευρεία γκάμα επιλογών. Το C4 X κυκλοφόρησε το 2023 και η εξέλιξή του θα επιταχύνει την εξάπλωσή του.
Τα ανανεωμένα μοντέλα παρουσιάζουν αλλαγές, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν τα πλεονεκτήματά τους. Το μπροστινό μέρος έχει αλλάξει, ενσωματώνοντας το νέο λογότυπο και τη νέα ταυτότητα της μάρκας. Στο C4, το πίσω μέρος έχει επίσης σχεδιαστεί πιο καθαρά ενώ το C4 X διατηρεί στυλ του αμαξώματός του.
Η αλλαγή στη σχεδίαση συνοδεύεται από βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στην οδήγηση, με την υιοθέτηση νέων επανασχεδιασμένων καθισμάτων τεχνολογίας Citroen Advanced Comfort και ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη 7″ που συμπληρώνει την οθόνη αφής των 10″. Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται από την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort, την ευρυχωρία και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που είναι πραγματικά χρήσιμα στην καθημερινή οδήγηση.
Τα λεπτά και κομψά εμπρός LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που αποτελείται από τρία διακριτά οριζόντια τμήματα, εξασφαλίζοντας άμεση αναγνωρισιμότητα, ακόμη και από απόσταση. Τα μπροστινά φλας διαθέτουν τεχνολογία LED και είναι ενσωματωμένα απευθείας στο κάτω μέρος της φωτιστικής υπογραφής.
Στόχος η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης, π.χ. η λεπτομέρεια στα κάθετα εμπρός φωτιστικά σώματα, έχει μελετηθεί έτσι ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα. Ο μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει μια εισαγωγή αέρα πάνω από την εμπρός προστατευτική ποδιά. Στο μπροστινό κάθετο μέρος ξεχωρίζει η θέση του νέου λογότυπου.
Στο πλάι, οι νέες ζάντες AMBER των 18 ιντσών, σε diamond cut μοτίβο, αναδίδουν την ιδανική εικόνα που συνδυάζει την αισθητική και τη λειτουργικότητα. Η αεροδυναμική σχεδίασή τους δεν είναι μόνο ευχάριστη στο μάτι, αλλά συμβάλλει και στη βελτίωση της κατανάλωσης.
Στο πίσω μέρος του νέου Citroen C4, η απλότητα και η σαφήνεια έχουν γίνει πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου στυλ, εξαλείφοντας κάθε περιττή διακοσμητική λεπτομέρεια και αφήνοντας μόνο τα απαραίτητα. Η σύνδεση μεταξύ του κάτω μέρους της 3ης πίσω κολόνας και των πίσω φώτων έχει γίνει πιο κομψή και εμφανής, συμβάλλοντας στη συνολική αεροδυναμική απόδοση του C4.
Τα πίσω φώτα, τα βασικά στοιχεία αυτής της πλευράς, έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν με την εικόνα του εμπρός μέρους, ενώ δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο πίσω μέρος του οχήματος. Η μαύρη λωρίδα, σε γυαλιστερό φινίρισμα, που συνδέει τα πίσω φώτα, προσθέτει αισθητική γοητεία και χρησιμεύει ως φόντο στο λογότυπο της Citroen.
Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort διαθέτουν αφρώδες γέμισμα με πάχος 15mm, παρέχοντας άνεση ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια. Η θέση του σώματος είναι και αυτή βελτιωμένη λόγω καλύτερης πλευρικής στήριξης, ενώ στο κάθισμα του οδηγού διατίθεται και η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και οσφυϊκή υποστήριξη. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση Advanced Comfort που χρησιμοποιεί τη λύση των Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης), τα καθίσματα απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος
Στο ταμπλό υπάρχει νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη HD 7″ πίσω ακριβώς από το τιμόνι. Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ευκρίνεια και εύκολη ανάγνωση των πληροφοριών. Συμπληρώνεται από έγχρωμο σύστημα head-up-display που εμφανίζει βασικές πληροφορίες του αυτοκινήτου σε μία αναδυόμενη οθόνη. Το τιμόνι διαθέτει το νέο λογότυπο της μάρκας.
Το νέο C4 βασίζεται στις ίδιες αρχές ενός ευέλικτου μοντέλου της κατηγορίας compact:
• Μεταξόνιο 2,670mm, που εξασφαλίζει 198mm χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τιμή που κατατάσσει το μοντέλο στα Best in Class.
• εξωτερικό πλάτος 1,800mm, που σημαίνει άνετη φιλοξενία τριών επιβατών στο πίσω κάθισμα με πλάτος στο ύψος των ώμων 1,380mm και 1,440mm πλάτος στο ύψος των αγκώνων.
• 380 λίτρα χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με χαμηλό κατώφλι (715mm) και κάθετες πλευρές για ευκολότερη φόρτωση.
• Πάτωμα χώρου αποσκευών δυο επιπέδων που αυξάνει τη χωρητικότητα στα 1.250lt, με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος
• Πλευρικά άγκιστρα για κρέμασμα τσαντών και θυρίδα για τα πέδιλα του σκι ή για μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.
Το νέο C4X διατηρεί τα πλεονεκτήματα μιας αρχιτεκτονικής σχεδιασμένης για άνεση και αισθητική:
• Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών: 198mm, κορυφαία τιμή στην κατηγορία του.
• Κλίση πλάτης πίσω καθίσματος: 27 μοίρες, για ξεκούραστη στάση του σώματος.
• Εξωτερικό πλάτος: 1.800mm, που σημαίνει άνετη φιλοξενία τριών επιβατών στο πίσω κάθισμα.
• Πλάτος στο ύψος των ώμων πίσω: 1.366mm και πλάτος στο ύψος των αγκώνων: 1.440mm, για άπλετους προσωπικούς χώρους.
• Το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ είναι ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα, ανεξάρτητα από τον κινητήρα:
χωρητικότητα πορτμπαγκάζ: 510 λίτρα, που ικανοποιεί τις ανάγκες των επαγγελματιών και των ιδιωτών.
Μέγιστο πλάτος χώρου αποσκευών: 1.010mm μεταξύ θόλων, για εύκολη φόρτωση.
Tα νέα C4 και C4X διατίθενται με δυο υβριδικά σύνολα απόδοσης 100PS και 136PS. Αυτή η τεχνολογία συμβάλλει σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 έως και 20%. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις είναι κατάλληλες για αστικές μετακινήσεις καθώς το 50% της οδήγησης μπορεί να γίνει ηλεκτρικά.
Στην έκδοση Hybrid 136, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.199cc αποδίδει 136PS (100kW) στις 5500σαλ. και 230Nm ροπής στις 1750σαλ. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού, στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του. Συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 6e και λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, ενώ εκμεταλλεύεται τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2.
Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 21 kW (28 ίππους) και 55 Nm ροπής, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Βοηθά επίσης στην εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας και τη φθορά στα φρένα.
Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν ιμάντα για τη μίζα των 48V για γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα 6άρι ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, 432Wh τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας αναλλοίωτο το χώρο των επιβατών και του πορτμπαγκάζ.
Η έκδοση Hybrid 100 έχει σχεδιαστεί στην ίδια τεχνολογική βάση, με τη διαφορά στην τιμή της μέγιστης ισχύος, που φτάνει τα 100PS (74 kW) στις 5,500σαλ. και της ροπής των 205 Nm στις 1,750σαλ..
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τέμπη: Αστυνομικοί καταγγέλλουν ότι «τους ασκήθηκαν πιέσεις» για το «μπάζωμα», λέει δημοσίευμα
- Πετρέλαιο: Μικρή ανάκαμψη για το WTI μετά τα χαμηλά έτους
- ΝΥΤ: Τι λέει το πόρισμα της Αεροπορίας για την αεροπορική τραγωδία
- Κρήτη: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Ιεράπετρας από την Πολιτική Προστασία