Ελαφριά, στημένη για πίστα, με έξυπνη 4κίνηση και βελτιωμένη απόδοση έγραψε χρόνο 7:21 στα 20.8km του Nordschleife.

Ο αγωνιστικός χαρακτήρας της νέας BMW M4 CS είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και αισθητός σε κάθε ταξίδι. Η ειδική έκδοση χρησιμοποιεί μια ισχυρότερη έκδοση του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo 3,0lt. Πρόκειται για το μοτέρ της M4 GT3, η οποία κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού DTM το 2022 στην πρώτη κιόλας εμφάνισή της ενώ το 2023 ακολούθησαν νίκες το Σπα και στο Ντουμπάι. Ο στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια είναι εξαιρετικά άκαμπτος και επομένως κατάλληλος, για υψηλές πιέσεις κατά την καύση.

Ο σφυρήλατος ελαφρύς στρόφαλος διαθέτει επίσης εξαιρετικά υψηλή στρεπτική αντίσταση, η οποία συμβάλει ώστε ο κινητήρας να αναπτύσσει γρήγορα την ισχύ του ενώ παράλληλα του επιτρέπει να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του. Τα ελαφριά δε τοιχώματα των κυλίνδρων με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο, μειώνουν τις απώλειες λόγω τριβών.

Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιτρέποντας τη βέλτιστη διάταξη των αγωγών ψύξης για ιδανική διαχείριση των θερμοκρασιών, η οποία θα ήταν αδύνατο να επιτευχθεί με συμβατικές μεθόδους χύτευσης μετάλλων. Το σύστημα παροχής λαδιού – όπως και το σύστημα ψύξης – έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις ιδιαίτερες προκλήσεις της οδήγησης στην πίστα, όπως οι υψηλοί ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα και οι ακραίες πλευρικές επιταχύνσεις.

Η αγωνιστική τεχνολογία παρέχει τα θεμέλια για τις εξαιρετικές δυνατότητες του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 405 kW/550 hp κάτω από το καπό της νέας BMW M4 CS. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση 15 kW/20 hp σε σχέση με την αντίστοιχη τιμή απόδοσης της BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Η αύξηση της ισχύος επιτεύχθηκε μέσω στοχευμένων αναβαθμίσεων στην τεχνολογία M TwinPower Turbo, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τη σταθερότητα στην απόδοση ή την αντοχή.

Οι προσαρμογές που έγιναν αφορούσαν κυρίως την αύξηση της μέγιστης πίεσης πλήρωσης των δύο mono-scroll υπερσυμπιεστών στα 2,1 bar και κάποιες ειδικές για το μοντέλο, αλλαγές στη διαχείριση του κινητήρα. Ο κινητήρας της νέας BMW M4 CS αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm μόλις από τις 2.750rpm έως και τις 5.950 rpm. Η μέγιστη ισχύ αποδίδεται στις 6.250rpm, ενώ το όριο περιστροφής του κινητήρα φτάνει τις 7.200 rpm. Στην εξαιρετική απόκριση του κινητήρα συμβάλλουν οι ειδικές για το μοντέλο βάσεις του που διαθέτουν σκληρότερα ελατήρια. Η άκαμπτη σύνδεση του κινητήριου συνόλου και της δομής του οχήματος εξασφαλίζει την άμεση μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κάθε φορά που ο οδηγός πατάει το γκάζι.

Η άμεσα διαθέσιμη ισχύς και ο υψηλόστροφος χαρακτήρας του κινητήρα αποτελούν τα εχέγγυα για καθηλωτικές τιμές επιτάχυνσης. Η νέα BMW M4 CS επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα, ενώ το 0 – 200 km/h επιτυγχάνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα. Η εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) από 80 στα 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,6 δευτερόλεπτα με 4η σχέση και σε 3,3 δευτερόλεπτα με 5η σχέση. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης – η οποία προσφέρεται στάνταρ με το M Driver’s Package – περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h.

Η παροχή ισχύος συνοδεύεται από ένα συναρπαστικό soundtrack που παράγεται από την διπλή διακλάδωση του συστήματος εξαγωγής, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, μειωμένου βάρους σιλανσιέ από τιτάνιο και – ως είθισται για μοντέλο M – δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένα σε μαύρο ματ χρώμα. Η ακουστική παρουσία του κινητήρα προσαρμόζεται ανάλογα με τη ρύθμιση που έχει επιλεγεί για το σύστημα μετάδοσης κίνησης μέσω του μενού M Setup.

Στα προγράμματα SPORT και SPORT+, ο ήχος αποκτά μία ανεπανάληπτη χροιά που θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτό προσδίδει μία πραγματική ηχητική πανδαισία, ιδιαίτερα στις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από τον διεγερτικό συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα.

Το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic, η τετρακίνηση M xDrive και το ενεργό διαφορικό Μ μετατρέπουν την εξαιρετική ισχύ σε ταχύτητα. Η ροπή του κινητήρα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς της BMW M4 CS μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε με τον ειδικό για τα μοντέλα BMW M επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή από τα ανθρακονημάτινα paddles στο τιμόνι.

Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου σύμφωνα με τις επιθυμίες του, με τρεις διαθέσιμες ρυθμίσεις: η πρώτη εστιάζει στην άνεση, η δεύτερη είναι προσανατολισμένη στις σπορ επιδόσεις, ενώ η τρίτη είναι βελτιστοποιημένη ειδικά για χρήση του οχήματος στην πίστα.

Η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο μέσω του συστήματος M xDrive. Αυτή η τεχνολογία τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια σε κάθε περίσταση. Η τροφοδοσία λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε το σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αποτελεσματικά ακόμα και στις απαιτητικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα.

Η ρύθμιση του συστήματος να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και ο τρόπος που συνεργάζεται με το Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα – η λειτουργία του οποίου είναι επίσης πλήρως μεταβλητή – ενισχύουν ακόμα περισσότερο την χαρακτηριστική αίσθηση M κατά την επιτάχυνση ή την έξοδο του αυτοκινήτου από τις στροφές. Επιπλέον, το μενού M Setup επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία 4WD Sport, που στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν πλήρως το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία 2WD, στην οποία η ροπή περνά αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η ρύθμιση αυτή εμπλέκει ακόμα πιο έντονα τους έμπειρους οδηγούς στην οδηγική εμπειρία.

Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M της νέας BMW M4 CS διαθέτουν ειδική ρύθμιση για το μοντέλο, όπως ακριβώς συμβαίνει τόσο με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic που διαθέτει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, όσο και με το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης. Οι ρυθμίσεις του συστήματος DSC και του M Dynamic Mode είναι επίσης σκόπιμα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες απαιτήσεις οδήγησης σε πίστα.

Το M Dynamic Mode προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον περιθώρια να εξερευνήσουν τα δυναμικά όρια του αυτοκινήτου, μειώνοντας τον βαθμό παρέμβασης των επιμέρους στοιχείων του συστήματος DSC. Όταν ο οδηγός υιοθετεί ένα εξαιρετικά σπορ στυλ οδήγησης, η ολίσθηση των τροχών που επιτρέπει το σύστημα εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη μετάδοση της ισχύος συμβάλλοντας έτσι στη βέλτιστη ώθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο με επιπλέον σιγουριά.

Η ειδική έκδοση εφοδιάζεται στάνταρ με φρένα M Compound σε συνδυασμό με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες διατίθενται σε ματ χρυσαφί ή κόκκινο χρώμα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW M4 CS περιλαμβάνονται επίσης σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M σε αποκλειστική σχεδίαση ακτινών σχήματος V με ματ φινίρισμα Gold Bronze ή Black. Οι ζάντες ελαφρού κράματος (19 ιντσών στον εμπρός άξονα και 20 ιντσών στον πίσω άξονα) εφοδιάζονται στάνταρ με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (προαιρετικά: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) για τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας οδήγησης στην πίστα.

Προσφέροντας εξαιρετικό έλεγχο κατά την ανάπτυξη υψηλών πλευρικών δυνάμεων, κατευθυντική ευστάθεια, ακριβή αίσθηση στο τιμόνι και βέλτιστη πρόσφυση, αυτά τα ελαστικά πίστας – σε διαστάσεις 275/35 ZR19 (μπροστά) και 285/30 ZR20 (πίσω) – αποτελούν μια συναρπαστική πρόταση για οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες. Όσοι σκοπεύουν να χρησιμοποιούν την BMW M4 CS κυρίως για καθημερινή οδήγηση μπορούν να επιλέξουν ελαστικά υψηλών επιδόσεων στις ίδιες διαστάσεις χωρίς κόστος.

Η χρήση εξαρτημάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), διαδραματίζουν εδώ καθοριστικό ρόλο. Η ελαφριά οροφή από carbon αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα φέρνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου πιο κοντά στο δρόμο με αποτέλεσμα την βελτιωμένη ευελιξία και δυναμική στις στροφές. Το καπό, το εμπρός splitter, οι εισαγωγές αέρα μπροστά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, ο πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή τύπου Gurney κατασκευάζονται επίσης από αυτό το ελαφρύ, high tech υλικό. Η προσήλωση στην αρχή της έξυπνης σχεδίασης που στόχο έχει τη μείωση του βάρους είναι εμφανής και στο εσωτερικό.

Πραγματικά, για λόγους μείωσης του βάρους μέσα στο cockpit, η κεντρική κονσόλα, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και τα στοιχεία επένδυσης κατασκευάζονται επίσης από CFRP. Η ειδική έκδοση διατίθεται επίσης στάνταρ με μπάκετ καθίσματα M Carbon, στα οποία χρησιμοποιείται πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία των μαξιλαριών της έδρας και της πλάτης, στα εντυπωσιακά κοψίματα των πλαϊνών στηριγμάτων καθώς και κάτω από τα προσκέφαλα. Επιπρόσθετα, το σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M4 CS είναι πάνω από τέσσερα κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη χρήση ενός πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο. Συνολικά, τα διάφορα μέτρα που εφαρμόζονται πετυχαίνουν εξοικονόμηση βάρους περίπου 20 κιλών σε σύγκριση με την BMW M4 Competition Coupé με M xDrive.

Το ειδικό σύστημα ελέγχου/λειτουργίας Μ περιλαμβάνει το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα για άμεση πρόσβαση σε επιλογές ρυθμίσεων για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το M xDrive. Δύο ατομικά διαμορφωμένα προφίλ οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μόνιμα, μαζί με τις προτιμώμενες ρυθμίσεις για τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα DSC, τη λειτουργία του Automatic Start/Stop και τα χαρακτηριστικά αλλαγής του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic, στα οποία στη συνέχεια μπορεί να ανατρέξει ο οδηγός χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι.

Επίσης στάνταρ στη νέα BMW M4 CS προσφέρεται το σύστημα M Drive Professional. Αυτό περιλαμβάνει λειτουργίες βελτιστοποιημένες για οδήγηση στην πίστα, όπως το M Drift Analyser, το οποίο αξιολογεί και καταγράφει πλαγιολισθήσεις που σκόπιμα πραγματοποιεί ο οδηγός, και το M Laptimer, το οποίο παρέχει λεπτομερή δεδομένα για τους γύρους στην πίστα και επιτρέπει στους οδηγούς με σπορ φιλοδοξίες να μοιράζονται τα κατορθώματά τους με την κοινότητα. Επιπλέον, διαθέτει το M Traction Control, το οποίο διαθέτει 10 σκάλες ρύθμισης που βοηθούν τους οδηγούς να απολαύσουν την ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση του αυτοκινήτου στην πίστα.

Διαβάστε επίσης

Οδηγούμε το κορυφαίο Cupra Formentor VZ!

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο ασφαλείας!

Όλιβερ Χέλμερ: Σχεδιάζοντας Mini!