Η Alfa Romeo παρουσιάζει την Tonale, το μοντέλο που σηματοδοτεί τη μεταμόρφωση της μάρκας.

Το όνομα προέρχεται από το ομώνυμο πέρασμα στις Άλπεις όπως και της Stelvio. H Tonale σηματοδοτεί τη συνέχεια της Stelvio, του πρώτου SUV της Alfa Romeo, αποτελώντας την αφετηρία για τη μεταμόρφωση της μάρκας, σε μια νέα εποχή συνδεσιμότητας και εξηλεκτρισμένης κίνησης με στόχο την επανεφεύρεση του σπορ χαρακτήρα για τον 21ο αιώνα.

Η Alfa Romeo Tonale είναι φυσική συνέχεια του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η σχεδίαση περιλαμβάνει πολυάριθμες αναφορές στην ιστορία της μάρκας, οι οποίες αποτέλεσαν σημαντικά συστατικά της φιλοσοφίας του πρωτοτύπου και που διατήρησε το Centro Stile Alfa Romeo και στο μοντέλο παραγωγής. Πρόκειται για ένα ελκυστικό αυτοκίνητο που τραβά την προσοχή, συνδυάζοντας παραδοσιακά στιλιστικά στοιχεία της Alfa Romeo, με έναν απολύτως σύγχρονο τρόπο.

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου παραγωγής παραμένει πιστή στο πρωτότυπο, στοιχείο που επιβεβαιώνει την εξαιρετική προσπάθεια των σχεδιαστών της μάρκας, μεταξύ των οποίων είναι και ο κ. Αλέξανδρος Λιώκης, lead exterior designer της Alfa Romeo Tonale. Με στόχο τους πελάτες με δυναμικό χαρακτήρα και τρόπο ζωής, η Alfa Romeo Tonale προσφέρει μια ξεχωριστή σχεδίαση με νέα στιλιστικά στοιχεία, τα οποία έχουν άμεση σύνδεση με την ιστορία της μάρκας, όπως οι χαρακτηριστικοί τροχοί με τις 5 στρογγυλές οπές (“telephone dial”), το ανάγλυφο κάλυμμα του πίνακα οργάνων (“Cannocchiale”), το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και το περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων.

Οι συμπαγείς διαστάσεις (4,53μ. μήκος, 1,84μ. πλάτος και 1,6μ. ύψος), συνθέτουν τις αρμονικές αναλογίες μιας Alfa Romeo που συνδέει τη θρυλική κληρονομιά της μάρκας με το μέλλον της. Η χαρακτηριστική “GT Line”, η γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου από το πίσω μέρος μέχρι και το μπροστά, θυμίζει τη μορφή της Giulia GT, ενώ οι κομψοί όγκοι φέρνουν στη σκέψη θρυλικά μοντέλα όπως η 8C Competizione. Στο εμπρός μέρος το “Trilobo” -η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα- και το “Scudetto”-η σύνθεση της μάσκας με τους εκατέρωθεν αυτής αεραγωγούς- κυριαρχούν, δίνοντας μια ξεχωριστή και άμεσα αναγνωρίσιμη παρουσία στο δρόμο.

Τα «3+3» φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED Adaptive Matrix, είναι εμπνευσμένα από την SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo. Εξελιγμένα σε συνεργασία με την Marelli, το τρία τμήματα δημιουργούν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που είναι ορατή στο φως και στο σκοτάδι. Εκτός από ξεχωριστό στιλ, τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν δύο προηγμένες τεχνολογίες. Η πρώτη είναι η “Adaptive Driving Beam”, η οποία αυτόματα προσαρμόζει τα φώτα σύμφωνα με την ταχύτητα και τις συνθήκες οδήγησης, ενώ η δεύτερη με την ονομασία “Glare-Free High Beam Segmented Technology”, αυτόματα αναγνωρίζει την κίνηση ώστε να μην «τυφλώνει» τα άλλα οχήματα, ενώ παράλληλα στις στροφές βελτιώνει το φωτισμό για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Παράλληλα με την απόδοση, τα νέα φωτιστικά σώματα έχουν σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας από τα παραδοσιακά συστήματα, προσφέροντας αναβαθμισμένη λειτουργία και αισθητική. Τα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν την ίδια λογική, με μια συνεχή φωτεινή γραμμή που αγκαλιάζει το αμάξωμα και επίσης δημιουργεί μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Στο δυναμισμό του πίσω μέρους συμβάλει και η εμπνευσμένη από την 8C Competizione σχεδίαση του παρμπρίζ.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της μάρκας στους αγώνες, με την εστίαση να βρίσκεται στον οδηγό, ο οποίος έχει εύκολη πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν τον ιδανικό χώρο για όλες τις διαδρομές. Κάθε στοιχείο στην καμπίνα έχει σχεδιαστεί με απόλυτη προσήλωση στην λεπτομέρεια  και την υψηλή ποιότητα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του καλύμματος του πίνακα οργάνων (“Cannocchiale”) που δίνει την αίσθηση δύο μεγάλων στρογγυλών αναλογικών οργάνων, το τριάκτινο σπορ τιμόνι, τα “paddles” από αλουμίνιο για τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου και οι στρογγυλοί αεραγωγοί αποτελούν τη μοντέρνα εξέλιξη άμεσα αναγνωρίσιμων στοιχείων της Alfa Romeo.

Καινοτόμα τεχνολογία για προηγμένη συνδεσιμότητα και προστασία της υπολειμματικής αξίας.

Σε παγκόσμια πρώτη, η Tonale, χρησιμοποιεί την τεχνολογία NFT (non-fungible token), η οποία αποτελεί μια πραγματική καινοτομία για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Alfa Romeo είναι ο πρώτος κατασκευαστής που συνδέει ένα αυτοκίνητο με το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT. Η τεχνολογία βασίζεται στο πρότυπο “blockchain card” που παρέχει ένα απόλυτα εμπιστευτικό και χωρίς δυνατότητα αλλοίωσης ιστορικό των βασικών παραμέτρων στη ζωή ενός οχήματος. Με τη συγκατάθεση του χρήστη, το σύστημα NFT καταγράφει μια σειρά δεδομένων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εγγύηση ότι το όχημα έχει συντηρηθεί σωστά, στοιχείο που επιδρά ιδιαίτερα θετικά στη μεταπολιτική αξία του οχήματος.

Η Alfa Romeo θεωρεί ότι η χρήση του λογισμικού και της συνδεσιμότητας θα πρέπει να βελτιώνει την οδηγική εμπειρία, στοιχείο στο οποίο συνεχίζει να εστιάζει η μάρκα. Η Tonale εφοδιάζεται με τα πλέον προηγμένα συστήματα τεχνολογίας, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, διατηρώντας παράλληλα την οδηγική απόλαυση μιας Alfa Romeo. Τα νέα χαρακτηριστικά στην Alfa Romeo Tonale περιλαμβάνουν το ενσωματωμένο σύστημα φωνητικών εντολών/βοήθειας, Amazon Alexa, αλλά και το “Secure Delivery Service”, όπου το όχημα μπορεί να δηλωθεί ως το σημείο παράδοσης μιας αποστολής, με το αυτοκίνητο να ξεκλειδώνει για να αφήσει ο διανομέας το πακέτο και στη συνέχεια να το κλειδώνει και πάλι με απόλυτη ασφάλεια. Βεβαίως το σύστημα επιτρέπει την επίβλεψη του οχήματος από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου, αλλά και τη λειτουργία ή ρύθμιση λειτουργιών μέσω του κινητού, όπως το κλείδωμα/ξεκλείδωμα, η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, τα φώτα, κτλ.

Στο βασικό εξοπλισμό της Tonale περιλαμβάνεται το νέο σύστημα πολυμέσων, με προσαρμοζόμενο σύστημα Android, αναβαθμίσεις Over-the-Air (OTA) μέσω ασύρματων δικτύων, αλλά και υπηρεσίες που προσφέρονται ώστε το όχημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις. Το σύστημα περιλαμβάνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών με ειδική σχεδίαση ώστε να παρέχει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο. Με συνολική διάσταση 22,5 ιντσών, οι δύο οθόνες TFT προσφέρουν την κορυφαία εμπειρία χρήσης στην κατηγορία.

Η τεχνολογία στην Tonale βρίσκεται επίσης στην υπηρεσία της ασφάλειας και την άνεσης, με τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης να προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η ρύθμιση των συστημάτων βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo όπου ο οδηγός βρίσκεται στο επίκεντρο, με την λειτουργία τους να μην αφαιρεί χαρακτήρα από την οδηγική αίσθηση. Τα συστήματα ADAS της Tonale είναι:

  • “Intelligent Adaptive Cruise Control” (IACC): που διατηρεί αυτόματα σταθερή την ταχύτητα ή την μεταβάλει με βάση την κίνηση μπροστά από το όχημα.
  •  “Lane Centering” (LC) και “Traffic Jam Assist”: που αυτόματα διατηρεί την ταχύτητα και την πορεία του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
  • “Autonomous Emergency Braking”: που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και αν χρειαστεί ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Το σύστημα λειτουργεί και στην περίπτωση πιθανής σύγκρουσης με πεζό η ποδηλάτη.
  •  “Drowsy Driver Detection”: που προειδοποιεί σε περίπτωση που διαπιστώσει κόπωση του οδηγού.
  • “Blind Spot Detection”: που ανιχνεύει την κίνηση στα τυφλά σημεία, ενώ προειδοποιεί και στους ελιγμούς στάθμευσης σε συνεργασία με την κάμερα 360ο υψηλής ανάλυσης.

H Tonale είναι διαθέσιμη με δύο επίπεδα εξηλεκτρισμένης κίνησης: Hybrid και Plug-in Hybrid. Με την Tonale για πρώτη φορά παρουσιάζεται ο νέος κινητήρας Hybrid VGT (Variable-Geometry Turbo) των 160 ίππων, μια αποκλειστική για την Alfa Romeo επιλογή. Ο νέος κινητήρας με τον στροβυλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της Alfa Romeo 7 σχέσεων και έναν ηλεκτροκινητήρα “P2” 48V, με απόδοση 15 kW και 55 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων είναι εκτός λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο, η Alfa Romeo προσφέρει με ένα σύστημα 48V αυξημένες δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, όπως για παράδειγμα στην εκκίνηση από ένα φανάρι ή στους ελιγμούς στάθμευσης. Θα υπάρχει και κινητήρας 130PS που επίσης θα διαθέτει αυτόματο κιβώτιο TCT 7 σχέσεων, ηλεκτροκινητήρα “P2” 48V και δυνατότητες κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η αποκλειστική για την Tοnale έκδοση Plug-in Hybrid Q4, με απόδοση 275 ίππων, επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. και αυτονομία για αμιγώς ηλεκτρική κίνησης έως 80χλμ. στον αστικό κύκλο* (περισσότερα από 60χλμ. σε μικτές συνθήκες*), τιμές που βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας της. Το σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 90 kW που κινεί τους πίσω τροχούς.  H Plug-in Hybrid Tonale Q4 εφοδιάζεται με μπαταρία 15,5 kWh που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 100 kW και η οποία φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Το Plug-in Hybrid Q4 διαθέτει τη δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.

Τη γκάμα κινητήρων της Tonale συμπληρώνει ο νέος diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων, με απόδοση 130 ίππους και 320 Nm ροπής, o οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της Alfa Romeo των 6 σχέσεων. Η Tonale διαθέτει μελετημένη κατανομή βάρους και το πιο άμεσο σύστημα (13,6) διεύθυνσης στην κατηγορία, ενώ παράλληλα αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που διαθέτει το καινοτόμο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System) και paddles αλλαγής ταχυτήτων από αλουμίνιο, στοιχεία που κανείς συναντά και στις Giulia και Stelvio. Το σύστημα πέδησης ολοκληρώνουν οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους στον πίσω άξονα. Στον τομέα τον αναρτήσεων, χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου MacPherson σε όλους τους τροχούς και αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Koni. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Plug-in Hybrid Q4 και στους εμπρός τροχούς στις εκδόσεις Hybrid και diesel, οι οποίες εφοδιάζονται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Διαθέσιμη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση “Dual Stage Valve” με δύο επιλογές λειτουργίας (Comfort, Sport), η οποία συνεργάζεται με το σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. που εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις της Tonale.

Η Alfa Romeo Tonale θα κατασκευάζεται σε μια νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο “Giambattista Vico” της Stellantis στο Pomigliano d’Arco (Νάπολη). Μια από τις πλέον προηγμένες κατασκευαστικές μονάδες της Stellantis, αλλά και συνολικότερα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μέρος της οποίας επανασχεδιάστηκε ώστε να φιλοξενήσει το νέο μοντέλο της Alfa Romeo. Έχοντας κατακτήσει σειρά διακρίσεων όπως το πιστοποιητικό World Class Manufacturing (WCM) και το βραβείο Automotive Lean Production το 2012 και το WCM Gold Medal το 2013, την περασμένη χρονιά -εν αναμονή του νέου μοντέλου- η μονάδα αναβαθμίστηκε περαιτέρω ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τη νέα εποχή που φέρνει η εξηλεκτρισμένη κίνηση. Η Alfa Romeo Tonale φέρνει και μια νέα προσέγγιση στην προϊοντική της γκάμα, έτσι ώστε να κάνει ευκολότερη την επιλογή και την διαδικασία εξατομίκευσης του αυτοκινήτου για τους πελάτες. Διαθέσιμα θα είναι δύο επίπεδα εξοπλισμού, Super και Ti, το κάθε ένα με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Στην περίπτωση της Super ο πελάτης θα μπορεί να επιλέξει επιπλέον το πακέτο Sprint με στοιχεία που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, η ενώ στη περίπτωση της Ti, όπου η έμφαση δίνεται στην κομψότητα και στον ξεχωριστό χαρακτήρα, η επιλογή του πακέτου Veloce οδηγεί στην απόλυτη έκφραση της απόδοσης και του σπορ χαρακτήρα. Οι παραγγελίες της νέας Alfa Romeo Tonale αναμένεται να ξεκινήσουν την προσεχή άνοιξη με την ειδική έκδοση λανσαρίσματος “EDIZIONE SPECIALE”.

Τώρα όσον αφορά στις τιμές λανσαρίσματος στην Ελλάδα υπολογίστε 40χ. ευρώ και τα ρέστα παγωτό!

Διαβάστε επίσης

Η Αλεξάνδρα Σδούκου για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

F1 2022: Ξεκινούν οι παρουσιάσεις