Μέρες καύσωνα, και η σωστή χρήση του κλιματισμού είναι κομβικό στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας, αυξάνει την κατανάλωση και έχει μερικά μυστικά καλής χρήσης.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή αυτές τις μέρες που η ζέστη είναι αφόρητη ειδικά κατά την κίνηση μέσα στην πόλη. Η χρήση του κλιματισμού είναι επιβεβλημένη είτε ταξιδεύεις, είτε κινείσαι εντός πόλης. Ο λόγος που επιβάλλεται είναι για να κρατά τον οδηγό σε καλή κατάσταση. Ένας ιδρωμένος, εκνευρισμένος, αφυδατωμένος οδηγός, καθίσταται νωθρός, εξαντλείται και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως δεν θα αντιδράσει σωστά την κρίσιμη στιγμή. Δεν θα φρενάρει έγκαιρα, δεν θα εκτιμήσει άμεσα μια επικίνδυνη κατάσταση, δεν θα μπορέσει να επιδείξει τα αναμενόμενα αντανακλαστικά.

Πρωτευούσης σημασίας είναι να λειτουργεί σωστά το κλιματιστικό του αυτοκινήτου. Να έχει γίνει συντήρηση, να έχουν καθαριστεί οι σωληνώσεις από σκόνη, σωματίδια, μικρόβια, να έχουν συμπληρωθεί τα απαραίτητα υγρά για τη μεταφορά θερμότητας. Πέρα όμως από την καλή κατάσταση του συστήματος κλιματισμού υπάρχουν και άλλα σημεία τα οποία είναι σημαντικά όπως η σωστή χρήση. Πιθανόν να γνωρίζετε ότι οι ενεργειακές ανάγκες του κλιματισμού καλύπτονται από τη χημική ενέργεια του καυσίμου, ή την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να γίνεται λελογισμένη χρήση για να μην αυξάνετε υπέρμετρα η κατανάλωση. Πρώτα απ’ όλα δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό προτού ξεκινήσουμε. Καλό είναι όταν σταθμεύουμε, να αφήνουμε λίγο ανοιχτά τα παράθυρα για να μην ανέβει πολύ ψηλά η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Ξεκινώντας ανοίγουμε όλα τα παράθυρα ώστε η ροή του αέρα να εξισώσει τη θερμοκρασία περιβάλλοντος μ’ αυτή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου στα πρώτα λεπτά. Αυτό βοηθά στην πιο αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού χωρίς υπέρμετρη σπατάλη ενέργειας. Αν π.χ. έξω έχει 40 βαθμούς Κελσίου και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου 70 βαθμούς Κελσίου εξισώνοντας τις θερμοκρασίες ζητάμε από το κλιματιστικό να ψύξει το χώρο από 40 βαθμούς στους 22 βαθμούς. Αν δεν ανοίξουμε τα παράθυρα ζητάμε να πάει από τους 70 βαθμούς στους 22 βαθμούς, αυτό έχει μεγαλύτερο κόστος σε καύσιμο και φυσικά παίρνει περισσότερο χρόνο.

Πέρα από τη χρήση του εξωτερικού αέρα για να μειώσουμε τη θερμοκρασία της καμπίνας είναι σημαντικό να ανανεωθεί ο αέρας για να μην αναπνέουμε βλαβερά σωματίδια (σ.σ: βενζόλιο, μικρόβια, πολυφαινόλες) τα οποία αναπτύσσονται υπό υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια της κίνησης ρυθμίζουμε τον κλιματισμό στους 22 βαθμούς Κελσίου. Αν επιλέξουμε πιο χαμηλή ένδειξη θερμοκρασίας, δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να ξοδεύουμε υπέρμετρα ενέργεια χωρίς να κερδίζουμε κάτι σε ψύξη. Το πιο πιθανό είναι να φτάσουμε στον προορισμό μας προτού φτάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τους 40 βαθμούς Κελσίου στους 22, οπότε απλά σπαταλάμε περισσότερη ενέργεια χωρίς αποτέλεσμα αν βάλουμε τον κλιματισμό στους 17 βαθμούς Κελσίου!

Επιπλέον είναι σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας να εξισώσουμε τη θερμοκρασία του εσωτερικού με αυτή του περιβάλλοντος προτού αποβιβαστούμε. Αν φτάνοντας στον προορισμό μας έχουμε «συνηθίσει» στους 22 βαθμούς Κελσίου και βρεθούμε απότομα στους 42 βαθμούς Κελσίου δυσφορούμε και οι αντιδράσεις είναι άμεσες (εφίδρωση, εκνευρισμός). Μπορούμε να σβήσουμε τον κλιματισμό και ν’ ανοίξουμε τα παράθυρα λίγο πριν φτάσουμε ώστε να προσαρμοστούμε σταδιακά.

Διαβάστε επίσης:

Volkswagen: Σταματά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035

F1: Λευκή πετσέτα από Mercedes;

F1, Στυρία: Ο Φερστάπεν στην pole!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση