Το που κατασκευάζονται οι μπαταρίες σε σχέση με την εξόρυξη των πρώτων υλών αλλά και την γραμμή παραγωγής των αυτοκινήτων είναι αλληλένδετο και σημαντικό. Αυτός είναι και ο λόγος που το BMW Group επεκτείνει στοχευμένα το δίκτυο παραγωγής του για την επόμενη γενιά μπαταριών υψηλής τάσης.
«Δημιουργούμε πέντε εγκαταστάσεις σε τρεις ηπείρους για να παράγουμε τις μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς», εξήγησε ο Milan Nedeljković, μέλος του Δ.Σ. στον τομέα Παραγωγής της BMW AG. Σε όλο τον κόσμο, η αρχή «local for local» θα τεθεί σε εφαρμογή: «Η στενή σύνδεση της παραγωγής μπαταριών και οχημάτων αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας», εξηγεί ο Markus Fallböhmer, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παραγωγής Μπαταριών της BMW AG. Αυτό βοηθά το BMW Group να καταστήσει ισχυρότερη την παραγωγή του.
Οι ολοκαίνουργιες κυλινδρικές κυψέλες, αντιπροσωπεύουν ένα τεχνολογικό άλμα από το BMW Group, προσφέροντας εξαιρετικά βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, χρόνο φόρτισης και αυτονομία. Θα συναρμολογούνται σε νέες εγκαταστάσεις που θα βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις μονάδες παραγωγής οχημάτων, σύμφωνα με την αρχή «local for local».
Αυτή τη στιγμή υπερσύγχρονα εργοστάσια συναρμολόγησης για μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς βρίσκονται υπό κατασκευή στο Irlbach-Strasskirchen (Κάτω Βαυαρία), στο Debrecen (Ουγγαρία), στο Woodruff (κοντά στο εργοστάσιο Spartanburg στις ΗΠΑ), στο Shenyang (Κίνα) και στο San Luis Potosí του Μεξικού.
Με την εφαρμογή της φιλοσοφίας «local for local», η παραγωγή θα μπορεί να συνεχίζεται ακόμη και όταν συμβαίνουν απρόβλεπτα πολιτικά ή οικονομικά γεγονότα. Επιπλέον, οι μικρές αποστάσεις μεταξύ των εργοστασίων παραγωγής μπαταριών και οχημάτων θα μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα της παραγωγής αυτοκινήτων.
Το BMW Group αναβαθμίζει επίσης τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του και διασφαλίζει θέσεις εργασίας.
Τα πρώτα οχήματα της νέας γενιάς ηλεκτρικών, θα κατασκευάζονται στο νέο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen, αρχής γενομένης από το 2025.
Η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης και οχημάτων θα ξεκινήσει παράλληλα. Με το κέντρο εκπαίδευσης στο Debrecen να λειτουργεί από το φθινόπωρο του 2023 και το κέντρο επικοινωνιών να χρησιμοποιείται από τον Φεβρουάριο του 2024, ένας μεγάλος αριθμός ατόμων εργάζεται ήδη στα γραφεία του εργοστασίου.
Εν τω μεταξύ, η ομάδα παραγωγής προετοιμάζεται για τις νέες θέσεις εργασίας σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο το δίκτυο παραγωγής του BMW Group. Αυτό θα διασφαλίσει ένα ομαλό ξεκίνημα της διαδικασίας προ-παραγωγής και την επιτυχή έναρξη της μαζικής παραγωγής στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Από το 2026 τα νέα ηλεκτρικά οχήματα θα κατασκευάζονται επίσης από την BMW Brilliance Automotive (BBA) στο Shenyang της Κίνας.
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς που είναι απαραίτητες για τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται τοπικά. Η αίθουσα παραγωγής ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023 και η εγκατάσταση της μονάδας και των μηχανημάτων είναι σε εξέλιξη από τον Μάρτιο του 2024.
Οι πρώτες μπαταρίες προ-παραγωγής κινεζικής κατασκευής θα βγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Στο San Luis Potosí στο Μεξικό δημιουργείται πρόσθετη παραγωγική ικανότητα για την μαζική παραγωγή που θα ξεκινήσει το 2027.
Η κατασκευή του νέου εργοστασίου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης ξεκίνησε τον Μάιο του 2024 και όταν ολοκληρωθεί θα καλύπτει μια επιφάνεια χώρων παραγωγής άνω των 80.000 τετραγωνικών μέτρων.
Ωστόσο, η ενσωμάτωση της συναρμολόγησης μπαταριών δεν είναι το μόνο που αλλάζει στο εργοστάσιο San Luis Potosí: το τμήμα αμαξωμάτων θα επεκταθεί σε περισσότερα από 90.000 τετραγωνικά μέτρα συνολικά, ενώ οι χώροι συναρμολόγησης οχημάτων και logistics θα αυξηθούν κατά σχεδόν 10.000 τετραγωνικά μέτρα.
Το BMW Group είναι ο πρώτος premium OEM – και πρωτοπόρος στον κλάδο – που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες υψηλής τάσης στο Μεξικό.
Η ηλεκτρική κινητικότητα πραγματοποιεί σημαντικά βήματα και στη Νότια Καρολίνα. Το εργοστάσιο του BMW Group στο Woodruff θα καλύπτει έκταση περίπου 93 εκταρίων και θα αποτελείται από ένα κτίριο τεχνολογίας, βοηθητικές εγκαταστάσεις, ένα ενεργειακό κέντρο, εστιατόριο για το προσωπικό και πυροσβεστικό τμήμα.
Θα δημιουργήσει περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας στο BMW Group.
Όταν η κατασκευή ολοκληρωθεί το 2026, το Woodruff θα συναρμολογεί μπαταρίες υψηλής τάσης για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο κοντινό εργοστάσιο του Spartanburg.
Η τελετή θεμελίωσης του πρώτου κτιρίου στο Woodruff, και συγκεκριμένα του εκπαιδευτικού κέντρου, πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2023.
Το BMW Group πρόκειται επίσης να κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης για τα ηλεκτρικά μοντέλα στη Γερμανία – συγκεκριμένα στο Irlbach-Straßkirchen, στην Κάτω Βαυαρία. Η νέα μονάδα θα προμηθεύει γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτων με μπαταρίες υψηλής τάσης έκτης γενιάς.
Το BMW Group έλαβε άδεια για την κατασκευή του νέου εργοστασίου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης τον Απρίλιο του 2024 και έστησε τον πρώτο από τους περισσότερους από 1.000 τσιμεντένιους πυλώνες για την αίθουσα παραγωγής στα τέλη Ιουνίου 2024.
Πριν το ξεκίνημα της κατασκευής της μονάδας οι πολίτες του Straßkirchen είχαν ψηφίσει υπέρ της έλευσης του BMW Group στην περιοχή τους, με σαφή πλειοψηφία άνω του 75% στο δημοψήφισμα του Σεπτεμβρίου 2023.
Πρωτότυπες κυψέλες μπαταριών, όπως αυτές που θα κυκλοφορήσουν το 2025, κατασκευάζονται ήδη στο Cell Manufacturing Competence Centre (CMCC) του BMW Group στο Parsdorf, ανατολικά του Μονάχου.
Το CMCC κατασκευάστηκε προκειμένου να πλαισιώσει το Battery Cell Competence Centre (BCCC) που βρίσκεται στα βόρεια της πόλης, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες ανάπτυξης. Το CMCC είναι αυτό που αναπτύσσει το καλύτερο προϊόν, το οποίο στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη μαζική παραγωγή.
Το προϊόν και η διαδικασία παραγωγής συνδέονται μοναδικά μεταξύ τους με τη στενή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων Ανάπτυξης, Προμηθειών και Παραγωγής.
Το BMW Group έχει θέσει σε λειτουργία επιπλέον εργοστάσια προ-παραγωγής και πιλοτικές γραμμές για μελλοντικές μπαταρίες υψηλής τάσης στο Μόναχο και στις κοντινές πόλεις Parsdorf και Hallbergmoos.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!