Το Φωκιανό βρίσκεται στο νότιο ανατολικό άκρο της Πελοποννήσου. Αν ξεκινήσεις από Αθήνα κατεβαίνεις προς Άργος και συνεχίζεις για Μύλους, Κιβέρι, Ξηροπήγαδο, Παράλιο Άστρος, Αρκαδικό Χωριό, Τυρό, Σαμπατική, Πλάκα Λεωνιδίου, Πούληθρα, Φωκιανό. Υπολογίστε 260km και περίπου 4 ώρες ταξίδι χωρίς τις απαραίτητες στάσεις.
Εμείς ξεκινήσαμε από Λεβίδι Αρκαδίας και πήγαμε από Κάτω Δολιανά, Άστρος και μπήκαμε στην επικής ομορφιάς παραλιακή διαδρομή που περιγράφω παραπάνω.
Υπάρχει όμως και άλλη επιλογή, μπορείς να πας για Σπάρτη, Γεράκι, Αγ. Δημήτριο διασχίζοντας τον Πάρνωνα και να καταλήξεις στο Φωκιανό. Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι έχει φτιαχτεί νέος παραλιακός δρόμος από Φωκιανό προς το Κυπαρίσσι όπου φτάνεις σε λίγα λεπτά.
Το Φωκιανό τώρα είναι μιας μοναδικής ομορφιάς παραλία προσανατολισμένη νότιο ανατολικά. Για τους υποψιασμένους, τι παίζει με τις ωραίες παραλίες στην Ελλάδα αυτές έχουν ένα κοινό τόπο κατά 90%: Είναι προσανατολισμένες, είτε νότια είτε δυτικά.
Μας πήρε 2 ώρες από Λεβίδι για να φτάσουμε στο Φωκιανό: Μέχρι το Άστρος ο δρόμος έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία, απομένει να πάει έξω από τα Κάτω Δολιανά. Από κει και κάτω αρχίζουν τα ωραία: Η στενή επαρχιακή οδός κινείται κατά μήκος της ακτογραμμής που βρίσκεται αριστερά σου. Μοναδικής ομορφιάς χωριά όπως το νεόδμητο Αρκαδικό, η Σαμπατική, η γραφική Πλάκα Λεωνιδίου αλλά και τα ξεχασμένα από το χρόνο Πούληθρα. Αν θες να θυμηθείς πως ήταν η ζωή στην Ελλάδα πριν 50 χρόνια, να κάνεις μια διαδρομή πίσω στο χρόνο η περιοχή προσφέρεται. Είναι και ένα μεγάλο σχολείο για τα παιδιά, ξεσκαλώνει το μυαλό από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Φτάνοντας στο Φωκιανό αντικρίζεις μια παραλία με ελιές και αρμυρίκια τριγύρω. Χοντρό λευκό, στρογγυλό βότσαλο, διαυγή νερά, μεγάλο βάθος και ένας ακόμη μικρός κόλπος στα αριστερά. Εκεί κάτω υπάρχουν δυο καφέ/ταβέρνες και 6 ενοικιαζόμενα δωμάτια. Το καλύτερο δε σας το είπα: Δεν έχει σήμα κινητής τηλεφωνίας και το δορυφορικό internet είναι… της υπομονής. Αδειάζει το μυαλό στο μπλε της θάλασσας, τελειώνεις μια συζήτηση χωρίς να την διακόψει το τηλέφωνο.
Όταν δημοσιοποίησα στο Instagram κάποιες εικόνες από το Φωκιανό, άρχισαν τα μηνύματα: «Αυτά τα μέρη δεν τα μαρτυράμε Τάκη…». Δε φοβάμαι ότι την επόμενη φορά θα συμβαίνει το αδιαχώρητο στο Φωκιανό, πρόκειται για δυσπρόσιτο μέρος, πρέπει να έχει αντοχή ο οδηγός και υπομονή οι επιβαίνοντες για να φτάσει.
Εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την αρτιαφιχθείσα στην χώρα μας BMW X3, xdrive 30e. Οπότε είχαμε ένα καλό επιχείρημα για ένα τέτοιο εγχείρημα. Η Χ3 έχει μεγαλώσει τόσο σε διαστάσεις (4.7m) που είναι στα όρια των προηγούμενων γενιών Χ5. Ο συνδυασμός της τετρακίνησης χDrive και της επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας δίνει μοναδικό χαρακτήρα στην X3. Η BMW κάνει λόγω για Sports Activity Vehicle (SAV) και εμείς διαπιστώσαμε στην πράξη του λόγου το αληθές.
Η συνδυαστική ισχύς των 292PS (184PS ο υπερτρφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας και 109PS ο ηλεκτροκινητήρας που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο) σε συνδυασμό με τα 43kgm ροπής σε όλο το φάσμα στροφών καθιστούν την plug in hybrid X3, αυτοκίνητο που πάει αλλά δεν καίει! Η μπαταρία τελευταίας γενιάς ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 12kwh φορτίζει σε 5 ώρες σε οικιακή πρίζα (16Α) και σου εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 55km. Οπότε η καθημερινότητα στην πόλη είναι ηλεκτρική, αθόρυβη, αγχολυτική, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Τα 100km σου κοστίζουν 2 ευρώ και δεν ρυπαίνεις εκεί που κινείσαι.
Στο ταξίδι τώρα το υβριδικό σύστημα κάνει, ανάλογα την χαρτογράφηση που επιλέγεις (Sport, Comfort, Eco) τους βέλτιστους συνδυασμούς είτε για κορυφαίες επιδόσεις, είτε για κορυφαία οικονομία. Εμείς κινηθήκαμε ηλεκτρικά εντός πόλης με κατανάλωση στις 20kwh. Ταξιδέψαμε από Αθήνα, Λεβίδι, Φωκιανό, Λεβίδι, Αθήνα, βάζοντας πάνω 1000km και χρειαστήκαμε 42lt βενζίνη (67 ευρώ) και 200kwh (20 ευρώ). Ήτοι 8,7 ευρώ/100km για ένα μεγάλο SUV συγκλονιστικών επιδόσεων με βάρος 2tn.
Στα 130km/h μας εξέπληξε μια υποψία αεροδυναμικού θορύβου ανάμεσα στις μπροστινές κολώνες και τους καθρέπτες, φύσαγε όμως αρκετά και δεν μπορώ να πω με σιγουριά. Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, η άνεση των καθισμάτων, η χρηστικότητα των multimedia σε κορυφαίο επίπεδο. Η μπαταρία όντας τελευταίας τεχνολογίας έχει μικρότερο όγκο και χωράει κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα 450lt. Με αναδίπλωση της πλάτης του πίσω διαιρούμενου καθίσματος (40 : 20: 40), φτάνει στα 1.500lt. H νέα BMW X3 xDrive 30e διατίθεται σε εκδόσεις Advantage, xLine, Luxury και M Sport. Όταν το όχημα κινείται ηλεκτρικά με χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος που ειδοποιεί τους πεζούς χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες.
Στις στροφές η Χ3 ως γνήσια BMW δεικνύει εξαιρετικό κράτημα και άριστη κατευθυντικότητα. Δυνατόν της σημείο, η άνεση της ανάρτησης και η πλήρης απουσία κλίσεων του αμαξώματος και θορύβων κύλισης στο εσωτερικό της. Πως αλλιώς να πείσεις τις γυναίκες να ανεχθούν 2 ώρες στροφιλίκι για να πάνε έστω στην πιο ωραία παραλία…
Νέες ψηφιακές υπηρεσίες διευκολύνουν τη φόρτιση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: Aναζήτηση και επιλογή δημόσιων σταθμών φόρτισης, έλεγχος της φόρτισης μέσω smartphone. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν πολλά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: Adaptive Suspension, Variable Sports Steering και M Sport Brake System, BMW Head-Up Display, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Driving Assistant Plus με υποβοήθηση διεύθυνσης και καθοδήγηση διαδρομής και Parking Assistant Plus. Προαιρετικά διατίθεται επίσης ένας ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος. Η μέγιστη ικανότητα έλξης της νέας BMW X3 xDrive30e είναι 2tn.
Έχετε καμιά ιδέα για εκδρομή;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA BMW X3 xDrive30e
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 184 + 109 (ηλεκτροκινητήρα) = 292 PS/ 5000 rpm
Ροπή: 43 kgm/1.350 – 3170 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,2 lt+ 20kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 49 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1990 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.708/1.891/1.676 mm
Μεταξόνιο: 2.864 mm
Χώρος αποσκευών: 450 -1500lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: από 63.050 €
Διαβάστε περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση και τις αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας στο μεγάλο αφιέρωμα Charge N Go του mononews.gr
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα