Μέγα πλήθος, μέγα πάθος στη Θεσσαλονίκη όπου όλοι όσοι βρέθηκαν μιλούν με τα καλύτερα λόγια. Το ίδιο και όσοι παρακολούθησαν την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση. Προφανώς οι οργανωτές έκαναν άψογη δουλειά, συνδυάζοντας πολλά πράγματα όπως ένα πάρκο εμπειριών, ελικόπτερα, αλεξίπτωτα, drift και άλλα. Παρότι το βασικό μενού η παρουσία ενός μονοθεσίου F1 είναι παράταιρη γιατί δεν βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, η γοητεία του παραμένει μεγάλη ακόμη κι αν πρόκειται για μονοθέσιο 11 ετών.
Η RB8 με V8 κινητήρα Renault, στέφθηκε πρωταθλήτρια με το Φέτελ πίσω το 2012, είχε σίγουρα γερά ψυγεία, αυτό το είδαμε στο Ιντερλάγος τότε, αλλά έχει και γερό πάτωμα – αναρτήσεις για να κινείται σε δρόμους όπως η παραλία της Θεσσαλονίκης. Προφανώς το τραχύ οδόστρωμα με τις έντονες ανομοιομορφίες δεν προσφέρεται για κίνηση μονοθεσίου, ο φυσικός χώρος του οποίου είναι η πίστα.
Ο κόσμος όμως κατέκλυσε την παραλία για να δει και ν’ ακούσει ακόμη και έτσι. Εδώ κάποιοι τονίζουν πως δεν υπήρχε εισιτήριο, γι’ αυτό μαζεύτηκε ο κόσμος. Κατά την άποψή μου δεν ευσταθεί αυτός ο ισχυρισμός και απτή απόδειξε το ΟΑΚΑ πέρυσι όπου 65 χιλ, πλήρωσαν εισιτήριο για ν’ απολαύσουν την EKO Super Special Stage του Ράλι Ακρόπολις.
Το ίδιο και φέτος στην πλατεία Νερού όπου περισσότεροι από 20 χιλ. θεατές επέλεξαν τη δωρεάν πρόσβαση στο χώρο της Υπερειδικής του ΕΚO Acropolis Rally αλλά 6300 θεατές προτίμησαν την αγορά του VIP εισιτηρίου. Σε όλες τις περιπτώσεις είχαμε χώρους κατάμεστους από πλήθος.
Σε σχετική έρευνα της ΚΑΠΑ Research ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Ελλάδα είναι το 4ο δημοφιλές άθλημα μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και το στίβο. Το αποδεικνύει αυτό και η φετινή τηλεθέαση της F1 που είναι σταθερά πρώτο πρόγραμμα στην ώρα μετάδοσής της καταγράφοντας ρεκόρ τηλεθεάσεων για τον ΑΝΤ1.
Εύλογα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα: Δεν δικαιούται και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ένα γήπεδο διεθνών προδιαγραφών; Όπως το ΟΑΚΑ, το ΣΕΦ και άλλα; Οι συνθήκες είναι ώριμες για να κατασκευαστεί στη χώρα μας ένα αυτοκινητοδρόμιο υψηλών προδιαγραφών.
Προφανώς είναι πολιτική απόφαση αν αυτό θα γίνει με αναβάθμιση του υπάρχοντος αυτοκινητοδρομίου των Σερρών, με κατασκευή της πίστας στη Χαλανδρίτσα ένα ώριμο έργο που μπορεί ν’ αρχίσει αύριο ή κάπου αλλού. Θέλω εδώ να τονίσω πως η λειτουργία μιας πίστας διεθνών προδιαγραφών δεν συνδέεται απαραίτητα με τη φιλοξενία αγώνων παγκοσμίου βεληνεκούς.
Το Ράλι Ακρόπολις που φέτος συμπλήρωσε 70 χρόνια ιστορίας διασφαλίζει την παρουσία της χώρας μας στη παγκόσμια σκηνή του motorsport. Την ίδια στιγμή είναι εκπεφρασμένη βούληση του Moto GP ένας αγώνας στην Ελλάδα. Όμως κακά τα ψέματα δεν είναι αυτό το ζητούμενο.
Μια πίστα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά της μέσα από δοκιμές εξέλιξης, παρουσιάσεις, εκδηλώσεις, εκπαιδεύσεις, σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης και άλλα. Η φιλοξενία διεθνών αγώνων είναι άλλο κεφάλαιο. Αποτελεί πολιτική βούληση η απόφαση για την κατασκευή του Ελληνικού αυτοκινητοδρόμιου. Οι συνθήκες είναι ώριμες, ο κόσμος το θέλει, η ανάγκη βελτίωση της οδηγικής μας κουλτούρας και ασφάλειας το επιτάσσει. Γίνονται;
Διαβάστε επίσης:
F1 Ιαπωνία: Νίκη – τίτλος για Red Bull!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!