Θεωρώ δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση από Trend φαίνεται να γίνεται μονόδρομος και θα κυριαρχήσει
εντός και εκτός μεγάλων πόλεων».
Όποιος έχει πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος, δεν έχει κανένα λόγο να μην αξιοποιεί την ηλεκτροκίνηση εντός πόλης. Από τη στιγμή μάλιστα που τα πλεονεκτήματά της είναι αδιαμφισβήτητα: Άνεση, οικονομία, μικρότερος φόρτος εργασίας για τον οδηγό, μηδενική εκπομπή ρύπων εκεί που κινείσαι, ποιοτικότερες μετακινήσεις, ευκολότερη οδήγηση, ευρυχωρία, απουσία θορύβων, αυξημένη παθητική ασφάλεια.
Αρκετοί όμως παραμένουν σκεπτικοί για το αν είναι εύκολο να χρησιμοποιήσεις το ηλεκτρικό όχημα σε ταξίδι. Εδώ έρχεται το αφιέρωμά μας, να φωτίσει τί πραγματικά γίνεται με τα ταξίδια.
Κινούμαστε λοιπόν με άξονα την Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αλλά και με άξονα την Ιόνια Οδό στην Δυτική Ελλάδα (από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα) αξιοποιώντας όλες τις επιλογές φόρτισης που υπάρχουν.
Η αλήθεια είναι ότι πλέον υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές τόσο από Αθήνα ως Θεσσαλονίκη, όσο και προς Αθήνα – Γιάννενα. Δεν υπάρχει κανένα άγχος φόρτισης. Το βιώσαμε αυτό ταξιδεύοντας ως το μαγευτικό Πήλιο, το μύλο των Ξωτικών στα Τρίκαλα, το εμβληματικό γεφύρι της Πλάκας στον Άραχθο Ποταμό αλλά και την λίμνη Υλίκη.
Μέσα από την εμπειρία μας επιχειρούμε να μοιραστούμε μαζί σας όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα διασχίζοντας αυτοκινητοδρόμους που επενδύουν έμπρακτα στην προστασία του περιβάλλοντος και προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
Με σύνθημα «Go Green», η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός σχεδιάζουν και υλοποιούν σειρά δράσεων προστασίας του περιβάλλοντος. Το σύνολο των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που λειτουργούν στους αυτοκινητοδρόμους της που λειτουργούν, συντηρούν και διαχειρίζονται οι δύο εταιρείες, διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για το υπεραστικό ταξίδι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούνε, διαχειρίζονται και συντηρούν.
Μάλιστα, η Ιόνια Οδός παραμένει ακόμη και σήμερα ο μόνος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που προσφέρει δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθ’ όλο το μήκος του, σε όλους τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, σχεδόν ανά 30 χιλιόμετρα.
Συνεχίζοντας στο τμήμα (από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια Φθιώτιδας), που λειτουργεί, διαχειρίζεται και συντηρεί η Νέα Οδός, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν σε όλους τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Σχηματάρι και Αταλάντη.
Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Αταλάντης έχει ξεκινήσει και η λειτουργία 8 ταχυφορτιστών V3 Tesla Superchargers (4 ανά ρεύμα κυκλοφορίας). Σύμφωνα με την Tesla, οι ταχυφορτιστές αυτοί, έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ισχύ φόρτισης έως και 250 kW ο καθένας για τη φόρτιση των μοντέλων της εταιρίας, όντας έτσι από τους ισχυρότερους ταχυφορτιστές ηλεκτρικών στη χώρα. Είναι ενδεικτικό ότι ένα Model3 που λειτουργεί στη μέγιστή απόδοση, θα μπορεί σε μόλις 5 λεπτά να φορτίσει για 120χλμ. διαδρομή.
Η Κεντρική Οδός, με τη σειρά της, παρέχει και αυτή τη δυνατότητα φόρτισης σε ηλεκτρικά οχήματα στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών( ΣΕΑ).
Από τα παραπάνω, είναι προφανές ότι ένας κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος με ικανή αυτονομία μπορεί να απολαύσει ένα υπεραστικό ταξίδι μέσω του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Νέας Οδού/Κεντρικής Οδού. Προορισμοί όπως ο νομός Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Θεσσαλίας μέχρι τα Τρίκαλα αλλά και στη Δυτική Ελλάδα σε πόλεις όπως η Ναύπακτος, το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, η Αμφιλοχία και τα Ιωάννινα είναι πλέον απόλυτα προσβάσιμοι και με ηλεκτρικά οχημάτα!.
Και καθώς ο λόγος για ηλεκτροκίνηση, δε γίνεται να μην αναφέρω ότι η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός, μεριμνώντας και για τη δραστική μείωση των άμεσων εκπομπών αέριων ρύπων από τον στόλο των εταιρικών τους οχημάτων, εταιρείες έχουν υιοθετήσει ένα πλάνο σταδιακής αντικατάστασής του στόλου τους με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2021 έχει τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία το 1ο Green Van περίπολο και ολοκληρώνεται η εγκατάσταση 18 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο των κτιριακών τους εγκαταστάσεων. Σήμερα, ένα χρόνο μετά, το 23% του συνολικού στόλου οχημάτων έχει αντικατασταθεί με ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα!
Στη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό, η ηλεκτροκίνηση έχει βρει τον καλύτερο συνοδηγό!