Το νέο Honda Jazz e:HEV απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, που εισάγει μία σειρά αυστηρών, νέων αξιολογήσεων ασφάλειας.
Το Jazz διαθέτει προηγμένη νέα δομή αμαξώματος και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και βοηθημάτων του οδηγού στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ο συνδυασμός έξυπνα ενσωματωμένων χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας ενισχύουν το κύρος του μοντέλου ως ενός από τα ασφαλέστερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Το νέο Jazz που διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικό κινητήριο σύνολο, είναι το πρώτο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη που φέρει εμπρόσθιο-μεσαίο αερόσακο στο βασικό εξοπλισμό του. Ο αερόσακος είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, περιορίζοντας το ενδεχόμενο της άμεσης επαφής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού σε περίπτωση μιας πλευρικής σύγκρουσης.
Η ακριβής τοποθέτηση του αερόσακου επιτυγχάνεται με τρεις ιμάντες, ώστε να παρέχει μέγιστη προστασία κατά την ενεργοποίησή του, αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Για το σκοπό αυτό, η ομάδα μηχανικών της Honda διαμόρφωσε τη μονάδα του αερόσακου ώστε να χωρά στο πάνω μαξιλάρι του νέου καθίσματος του οδηγού.
Ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα συνεργάζεται με δύο ακόμα χαρακτηριστικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης: Τους προεντατήρες ζωνών ασφαλείας για οδηγό και συνοδηγό που τους συγκρατούν στη θέση τους και το ψηλότερα τοποθετημένο κεντρικό υποβραχιόνιο. Με τη νέα μέθοδο, ο τραυματισμός του κεφαλιού μπορεί να μειωθεί θεαματικά τόσο για τον επιβάτη που βρίσκεται στην πλευρά της σύγκρουσης όσο και για εκείνον που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά.
Ο νέος αερόσακος είναι ένας από τους 10 που διαθέτει το Jazz e:HEV, το οποίο περιλαμβάνει επίσης Σύστημα Αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα. Αυτός ο μοναδικός αερόσακος που είναι τοποθετημένος στην επένδυση των πίσω θυρών, ενεργοποιείται για την προστασία των πίσω επιβατών από προσκρούσεις στην πόρτα και την κολόνα C σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Επίσης, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, ο αερόσακος δεν υπονομεύει τη μοναδική λειτουργία των magic seats του Jazz.
Τα συστήματα παθητικής ασφάλειας του νέου Jazz συμπληρώνονται από τις κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING, μεταξύ των οποίων μία βελτιωμένη, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα. Αυτή αντικαθιστά την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και τη λειτουργία αισθητήρα της προηγούμενης γενιάς Jazz και αναγνωρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά οδοστρώματος και κυκλοφορίας. Το πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING, που συνοδεύει ως βασικός εξοπλισμός όλα τα μοντέλα Honda, περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) και Road Departure Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας) μεταξύ άλλων.
Κατά τη διάρκεια σχεδιασμού και εξέλιξης του τελευταίου Jazz, οι μηχανικοί της Honda χρησιμοποίησαν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) που αποτελεί τη βάση για εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Η τεχνολογία ACE βοηθά να διαχέεται η ενέργεια που εκλύεται σε μία σύγκρουση ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος και μειώνει την ενέργεια πρόσκρουσης που δέχεται το υπόλοιπο αυτοκίνητο.
«Η ασφάλεια είναι υπέρτατης σημασίας για εμάς και είμαστε χαρούμενοι που το αυτοκίνητο απέσπασε το μέγιστο σκορ των πέντε αστεριών στη νέα διαδικασία δοκιμών του Euro NCAP» σχολίασε ο Takeki Tanaka, Large Project Leader της Honda. «Ανασχεδιάζοντας πλήρως το Jazz μπορέσαμε να ενσωματώσουμε προηγμένες, νέες τεχνολογίες δομής αμαξώματος και τα πιο εξελιγμένα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας ώστε να προσφέρουμε εξαιρετική προστασία σε όλων των ειδών τα ατυχήματα. Αναβαθμίζοντας το βασικό εξοπλισμό του με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού, έχουμε διασφαλίσει ότι το Jazz παραμένει ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Ένα βασικό νέο χαρακτηριστικό του Jazz είναι η βελτιστοποιημένη ορατότητα από το πανοραμικό παρμπρίζ και είμαστε περήφανοι που το πετύχαμε χωρίς θυσίες τη συνολική ασφάλεια σε μία σύγκρουση – κάτι που δεν συναντάτε εύκολα σε άλλα αυτοκίνητα.»
Τα αυστηρότερα πρωτόκολλα δοκιμών του Euro NCAP αξιολογούν τις επιπτώσεις των δυνάμεων πρόσκρουσης σε μία σύγκρουση. Μία σημαντική παράμετρος που ελέγχθηκε στις δοκιμές του NCAP ήταν κατά πόσον το Jazz έχει την ικανότητα να προστατεύσει τους επιβάτες του και να μειώσει τη σφοδρότητα πρόσκρουσης με άλλα εμπλεκόμενα οχήματα σε περίπτωση ατυχήματος. Απαιτείται οι δυνάμεις πρόσκρουσης να κατευθύνονται στα τμήματα εκείνα της δομής του αυτοκινήτου όπου η ενέργεια απορροφάται αποτελεσματικά και με ασφάλεια, αφήνοντας όσο το δυνατόν πιο ανέπαφη την καμπίνα, και χωρίς να εκθέτει τους επιβάτες σε επικίνδυνα υψηλά φορτία επιβράδυνσης. Και οι δύο αυτές λειτουργίες πρέπει να εκτελούνται ταυτόχρονα όταν συμβαίνει μία σύγκρουση.
Παράλληλα διευρύνεται το πεδίο αξιολόγησης δοκιμών πλευρικής πρόσκρουσης και διερευνάται η ασφάλεια μετά την πρόσκρουση. Τα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται σε αυτόνομα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης έχουν επίσης αναθεωρηθεί και τώρα διεξάγονται δοκιμές σε συστήματα προειδοποίησης οδηγού.
Η επόμενη γενιά Jazz λανσαρίστηκε σε όλη την Ευρώπη το Καλοκαίρι του 2020 με ένα αθόρυβο και άμεσης απόκρισης υβριδικό κινητήριο σύνολο, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος στη δέσμευση της μάρκας να εξηλεκτρίσει την πλήρη γκάμα των Ευρωπαϊκών mainstream μοντέλων της μέχρι το 2022.