Το μικρό ηλεκτρικό Honda, δεν έχει φτιαχτεί για να ταξιδεύει. Δεν έχει μεγάλη αυτονομία, ούτε άπλετους χώρους. Δεν είναι SUV, είναι ακριβό.
Είναι γνωστό σε όσους με παρακολουθούν χρόνια ότι μου αρέσουν ιδιαίτερα τα αυτοκίνητα που έχουν συγκεκριμένη στόχευση, τα εξειδικευμένα: Mitsubishi L200, Alfa Romeo Giulia, Mazda MX5, Honda e. Καθένα απ’ αυτά έχει φτιαχτεί για συγκεκριμένο σκοπό. Δεν μιλάμε για ευάερο, ευήλιο, χιλιαράκι SUV που ταξιδεύει, πάει off road, στρίβει και κινείται άνετα στην πόλη μεταφέροντας τα παιδιά σε δραστηριότητες, ενόσω τα ψώνια βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ. Το οποίο τελικά είναι σε όλα μέτριο, αδιάφορο. Το Honda e είναι το κορυφαίο αυτοκίνητο πόλης. Απευθύνεται σ’ αυτόν που μετακινείται σε ώρα αιχμής, στο Τόκιο, στο Μεξικό, στην Κωνσταντινούπολη, στο Ν. Δελχί, στο Κάιρο, στην Αθήνα. Τι θέλει αυτός ο άνθρωπος;
Οι μηχανικοί της Honda το μελέτησαν πολύ σωστά και απάντησαν: Πρωτίστως θέλει όσο το δυνατό λιγότερο οδηγικό φόρτο. Οπότε εξόπλισαν το Honda e, μ’ έναν ηλεκτροκινητήρα που εδράζεται στον πίσω άξονα. Το κιβώτιο είναι μιας σχέσης οπότε δεν έχεις αλλαγές, ούτε ποδωστήριο συμπλέκτη. Επιλέγεις D και κινείσαι έχει και R για όπισθεν και P για ακινητοποίηση. Αυτά! Ο ηλεκτροκινητήρας είναι εντελώς αθόρυβος και χωρίς κραδασμούς. Αποδίδει 154PS αλλά το κυριότερο 32kgm ροπής που σου επιτρέπουν στην πράξη να ελίσσεσαι κάτι παραπάνω από σβέλτα στην κίνηση και στα στενά της πόλης. Το Honda e είναι αφοπλιστικά γρήγορο, ο οδηγός πατάει μόνο γκάζι και στρίβει το τιμόνι. Αν θέλει καταργεί και το φρένο ρυθμίζοντας το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας στο μέγιστο. Εντυπωσιάζουν αρχικά, εθίζουν και βολεύουν μετέπειτα, οι κάμερες – καθρέπτες. Μελετημένη, ρεαλιστική απεικόνιση.
Δευτερευόντως ο άνθρωπος που κινείται εντός πόλης, θέλει άνεση. Το Honda e έχει ενδοτική ανάρτηση (γόνατα MacPherson παντού) και κορυφαία ακαμψία. Τα υφασμάτινα καθίσματα θυμίζουν άνετο καναπέ, η ευρυχωρία του εσωτερικού και η απλότητα είναι αγχολυτική.
Πίσω τα παιδιά θα βολευτούν μια χαρά, ούτε δυο ενήλικες έχουν θέμα. Τα 171lt του χώρου αποσκευών χωρούν τις σχολικές τσάντες. Το βάρος χάρη στην μπαταρία που πρακτικά αποτελεί το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι κατανεμημένο ομοιόμορφα (50/50) στους δυο άξονες οπότε η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη. Επιπλέον διαθέτει πολύ μικρό κύκλο στροφής μόλις 4.3m, κάνεις επιτόπου, κυριολεκτικά! Άσε που με 3.9m μήκος παρκάρει εύκολα και στην Κυψέλη και στο Κολωνάκι. Άνετα η μπαταρία του (χωρητικότητα 35.5kwh) μπορεί να ηλεκτροδοτήσει ένα κορονοπάρτι λειτουργώντας ως power bank. Καλό είναι βέβαια να μην γίνονται αυτά.
Επιπλέον ο άνθρωπος που βρίσκεται συνέχεια μποτιλιαρισμένος στην πόλη, θέλει κορυφαία συνδεσιμότητα. Το ταμπλό του Honda e είναι μια μεγάλη οθόνη: Εφαρμογές από δω, πλοήγηση από εκεί, μενού για τον οδηγό, για το συνοδηγό, πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο επίπεδο επικοινωνίας ανάμεσα στον άνθρωπο και στη μηχανή. Εμπειρία ο τρόπος που επικοινωνεί το αυτοκίνητο με το κινητό στα χέρια της κόρης μου.
Αρκετοί στέκονται στην αυτονομία του Honda e. Δεν ξέρω πολλούς ανθρώπους που συμπληρώνουν πάνω από 250km εντός πόλης, καθημερινά. Αν είστε ανάμεσά τους δείτε ένα Yaris Hybrid. Αν όμως, όπως το 95% των αστών κάνετε κάτω από 250km τη μέρα εντός πόλης, ή κάτω από 100km για να είμαστε ρεαλιστές, υπολογίστε πως η μπαταρία των 35kwh θέλει περίπου 17 ώρες να γεμίσει σε οικιακή πρίζα και από 3h – 5h σε wallbox. Το βάζεις λοιπόν ενόσω κοιμάσαι για φόρτιση και καθαρίζεις. Ο λόγος που επιλέχθηκε μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία είναι για να επιτευχθεί μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα τόσο στη φάση της παραγωγής όσο και στον όγκο/βάρος του οχήματος.
Πολλοί στέκονται στην τιμή του Honda e, ναι είναι ακριβό, αλλά είναι μακράν το καλύτερο αυτοκίνητο για να αντιμετωπίσεις το μποτιλιάρισμα της Αθήνας με τρόπο. Εξασφαλίζοντας το μικρότερο δυνατό κόπο και το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης. Στα χέρια μας έκαψε περίπου 15kwh/100km. Στο νυχτερινό τιμολόγιο, έχει κόστος 7λεπτά του ευρώ η kwh, οπότε το Honda e απαιτεί 1 ευρώ ρεύμα για 100km. Σκέφτεστε τίποτα οικονομικότερο; Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε. Όχι δεν είναι για ταξίδια, τα είπαμε αυτά. Ναι θα σας πάει ένα Σούνιο, με επιστροφή από λιμανάκια. Επιδοτείται με περίπου 5000 από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ισχύ ηλεκτροκινητήρα: 113 kW/154 PS
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 145 km/h
Μέση κατανάλωση: 14,8 kWh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.894 x 1.752 x 1.512 mm
Μεταξόνιο: 2638 mm
Βάρος: 1.543 kg
Χώρος αποσκευών: 171 lt
Τιμή: €34.274 με κρατική επιδότηση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Profile: Από 27 Δεκεμβρίου σε διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο οι 159.488 νέες μετοχές
- Γαλλία: Στο στόχαστρο ο Μακρόν για φερόμενες “ρατσιστικές” δηλώσεις
- Χρηματιστήριο: Εθνική και Eurobank κράτησαν τις 1.450 μονάδες – Εκρηξη συναλλαγών λόγω ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής
- ΗΠΑ: Άνοδος στο καταναλωτικό κλίμα για πέμπτο συνεχόμενο μήνα (γράφημα)