Ακόμη μια φορά επιλέγουμε το μεγάλο υβριδικό SUV της Honda, για μια οικογενειακή εκδρομή.

Ταξιδέψαμε μέχρι τα χωριά του Δυτικού Μαινάλου με το υβριδικό CRV: Ελάτη, Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Καρύταινα, Ανδρίτσαινα, Χρυσοβίτσι. Μια πολύ ωραία εκδρομή που μπορεί να γίνει μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο. Με εκπληκτικά σημεία για πεζοπορία, mountain bike, φωτογραφία, παρατήρηση χλωρίδας και πανίδας. Είναι σίγουρο πως σ’ αυτές τις εκδρομές χρειάζονται χώροι, άλλος θέλει να πάρει το ποδήλατο, άλλος τα πέδιλα του σκι, η άλλη τις φόρμες apres ski καταλαβαίνετε…

Honda

Το Honda CRV είναι κατά την άποψή μου ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για εκδρομές. Όχι ότι υστερεί εντός πόλης με το υβριδικό του σύστημα. Το CRV είναι πλέον στην 5η του γενιά και διαθέτει ένα σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson που λειτουργεί σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών και ένα κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης CVT.

Honda

Εσωτερικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων απεικονίζεται η λειτουργία του υβριδικού συστήματος ενώ αντί για λεβιές ταχυτήτων βλέπεις μόνο τέσσερα κουμπιά: P, R,N, D. Το υβριδικό CRV δεν προσφέρεται ως 7θέσιο αφού το χώρο των δύο επιπλέον καθισμάτων καταλαμβάνει η μπαταρία. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από 561lt στα 497 lt αλλά παραμένει επαρκής. Διαπιστώσαμε του λόγου το αληθές φορτώνοντας το με όλες τις αποδείξεις της αστικής ματαιοδοξίας. Μάλιστα μετακινώντας το πολύ πρακτικό υφασμάτινο κάλυμμα της εταζιέρας αποκαλύπτεται ένας τεράστιος χώρος που σε προφυλάσσει από γκρίνιες και τριήμερους πανικούς.

Honda

Στο ταξίδι το CRV είναι ήσυχο, ξεκούραστο, αγχολυτικό. Τα φαρδιά άνετα καθίσματα, η ενδοτική ανάρτηση, οι άπλετοι χώροι στο εσωτερικό συντελούν στην άνεση οδηγού και επιβατών. Εντυπωσιάζει ο αποθηκευτικός χώρος τριών επιπέδων στην κεντρική κονσόλα αλλά και η αναδίπλωση (με μία κίνηση) των διαιρούμενων 60/40 πίσω καθισμάτων για φόρτωση ογκωδών αντικειμένων (SUP). Με το CRV ταξιδεύει άνετα η οικογένεια με τις αποσκευές της. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και προγράμματα χαρτογράφησης Sport, Econ και EV του υβριδικού συστήματος. Με την τελευταία επιλογή, το υβριδικό CR-V μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για λίγο με ταχύτητα ως 40km/h.

Honda
H μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Από κάτω της εδράζεται ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τον πίσω άξονα

Το υβριδικό σύστημα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης επιλέγει κάποιο από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα κίνησης -EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο, η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με γεννήτρια που παράγει ρεύμα, ως range extender. Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο εν κινήσει το ηλεκτρικό σύστημα, δεν εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απ’ ευθείας με τον άξονα μετάδοσης, χωρίς κιβώτιο. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 184PS το CRV έχει δύναμη για ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο.

Honda

Εκτός πόλης η κατανάλωση που είδαμε ήταν στα 8.5lt/100km με συνεχή χρήση κλιματισμού, εντός πόλης έπεφτε στα 7lt/100km. Με το CRV ταξιδέψαμε στα χωριά της ορεινής Αρκαδίας. Μια απαιτητική διαδρομή που έχει απ’ όλα: Αυτοκινητόδρομο ως την Τρίπολη, επαρχιακό δρόμο από κει και πέρα, χωματόδρομο, λάσπη, χιόνι νερά, βροχή απ’ όλα είχε ο μπαξές. Μάλιστα το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε και χειμερινά ελαστικά Pirelli Scorpion που αύξαναν ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του σε μεικτές συνθήκες.

Honda

Κυρίαρχο στοιχείο του CRV είναι η άνεση: Σε χώρους, σε καθίσματα, σε μπες –βγες, σε ανάρτηση, σε αίσθηση οδήγησης. Δε σε προβληματίζει σε τίποτα. Δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων, δε κοπανάει στις ανομοιομορφίες και στις λακκούβες, δε γέρνει στις στροφές. Άλλο μεγάλο ατού είναι η απρόσκοπτη θέα για όλους τους επιβάτες. Απολαμβάνεις το φυσικό τοπίο από τα μεγάλα παράθυρα και έχεις μια σημαντική αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό του. Η απαράμιλλη αξιοπιστία της Honda, η αισθητική του μοντέλο και η χαμηλή κατανάλωση είναι επίσης στα πλεονεκτήματά του. Ο θόρυβος που κάνει ο ιμάντας του CVT μόνο σε φάση «τέρμα γκάζι» είναι κατά την άποψή μου το μοναδικό του μειονέκτημα. Αλλά για να είμαι ειλικρινής σπάνια βρίσκεσαι σε φάση «τέρμα γκάζι» με το CRV. Δεν είναι ο χαρακτήρας του! Όταν π.χ. σε ένα προσπέρασμα το κάνεις, η ροπή των ηλεκτροκινητήρων και η συνδυαστική ισχύ του συνόλου είναι αρωγοί σ’ ένα ασφαλές προσπέρασμα.

Honda

Από το Δυτικό Μαίναλο, αξίζει να περπατήσετε στα μονοπάτια, να ιππεύσετε στην Ελάτη, να δείτε το μουσείο υδροκίνησης στη Δημητσάνα, να φάτε στο στέκι του Μοριά στο Χρυσοβίτσι, να επισκεφτείτε το λαογραφικό μουσείο στην Ανδρίτσαινα και να ποδηλατήσετε μέσα στα έλατα στους δασικούς χωματόδρομους.

Honda

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda CR-V Hybrid CVT AWD

Κινητήρας: 1.993 cc
Ισχύς: 145 PS/6.200 rpm
Ροπή: 175 Nm/4.000 rpm
2 Ηλεκτροκινητήρες
Συνδυαστική Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8.5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Βάρος: 1.670 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών: 497 lt
Τιμή Από 44.800 ευρώ (έκδοση sport line)

Honda

Διαβάστε επίσης:

Honda: Μένουν στην F1;

Honda HR-V: Έμφαση στη χαρά της οδήγησης!

Ανιχνεύει αγριογούρουνο στα 100m!