• AUTO

    Honda Civic Type R: Με όνομα βαρύ και ιστορία!


    Με απόδοση 329PS, κίνηση στον εμπρός άξονα, χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας με τιμή από 70χ.

    Στόχος των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση μοντέλων υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για τον σκοπό αυτόν, ενσωμάτωσαν έναν λειτουργικό αεραγωγό στο καπό και έναν νέο πίσω διαχύτη που εξασφαλίζουν αεροδυναμικά οφέλη, ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τη σπορ σιλουέτα. Το Type R είναι επίσης χαμηλότερο και φαρδύτερο από το στάνταρ Civic, με μια νέα πίσω αεροτομή η οποία τονίζει την κομψή γραμμή οροφής και συνεισφέρει στην αεροδυναμική απόδοση και τη σπορτίφ, μυώδη εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου. Η χρήση ελαφριών εξαρτημάτων και η αυξημένη ιπποδύναμη του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2,0lt πετυχαίνουν μία εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους για την κατηγορία του. Το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει μία απολαυστική εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

    Για το εσωτερικό του Type R οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα εκρηκτικό κόκκινο χρώμα, ελαφριά σπορ καθίσματα και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό – στοιχεία που συναντάμε στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Honda. Εκτός από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης, η νέα ρύθμιση ‘Individual’ υπόσχεται νέα επίπεδα εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους οδηγούς να παραμετροποιούν χαρακτηριστικά όπως η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού.

    Όπως όλα τα μοντέλα Type R της Honda, το Civic Type R φέρει το εμβληματικό κόκκινο σήμα “H” της μάρκας, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την αγωνιστική κληρονομιά της Honda. Χρονολογείται από το 1965 και την επιτυχία του μονοθεσίου RA272 Formula 1 στο Grand Prix του Μεξικού, το οποίο έφερε λευκό χρώμα και έναν κόκκινο ήλιο στο ρύγχος. Η Honda συνεχίζει να διευρύνει τις κατακτήσεις της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με την τελευταία γενιά Type R να σημειώνει νέο ρεκόρ γύρου προσθιοκίνητου μοντέλου στην παγκοσμίου φήμης πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία.

    Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC 2,0lt, ο οποίος υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου.

    Η ομάδα εξέλιξης επανασχεδίασε τον υπερτροφοδότη με σκοπό να βελτιώσει την απόδοσή του. Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί. Το νέο μοντέλο διαθέτει βελτιωμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας και ψύξης του αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου intercooler, εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση σε υψηλά φορτία χάρη στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα που προσφέρει η νέα σχεδίαση της μάσκας και του προφυλακτήρα. Η αναβαθμισμένη εισαγωγή αέρα έχει μεγαλύτερη διάμετρο που επιτρέπει αύξηση της εισροής αέρα κατά 10%.

    Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι η αυξημένη απόδοση στις υψηλές στροφές και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου στις χαμηλές στροφές, καθώς και η υψηλότερη αναλογία ισχύος / βάρους στην κατηγορία του. Ο κινητήρας αποδίδει 329 PS στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη μόλις στις 2.200 σ.α.λ. και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 km/h. Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αλλαγή από 2η σε 1η ταχύτητα. Το ανθεκτικό κιβώτιο έχει επίσης αποκτήσει έναν επιλογέα με ελάχιστους τζόγους, βελτιστοποιημένες διαδρομές, καθώς και έναν μοναδικό για το Type R μηχανισμό σύνδεσης με το κιβώτιο ταχυτήτων για πιο ομαλές αλλαγές. Η αίσθηση έχει επίσης βελτιωθεί για ταχύτερες αλλαγές με καλύτερο «ζύγισμα» της δύναμης που ασκεί ο οδηγός.

    Πίσω, η νέα σχεδίαση τόσο του διαχύτη όσο και της αεροτομής συμβάλλει στην περαιτέρω αύξηση του κάθετου αεροδυναμικού φορτίου, ενώ ταυτόχρονα βοηθά στη μείωση της αντίστασης του αέρα. Εγκατεστημένη σε νέα χυτά αλουμινένια στηρίγματα, η πίσω αεροτομή είναι φαρδύτερη και χαμηλότερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου, και αναδεικνύει την κομψή γραμμή της οροφής. Η θέση του βασικού στοιχείου της αεροτομής έχει βελτιωθεί με κλίση προς τα πάνω, βοηθώντας στην παραγωγή κάθετης δύναμης και μειώνοντας τη συνολική αντίσταση. Η θέση της πτέρυγας – εν μέρει τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ από ρητίνη – βελτιώνει επίσης την ορατότητα μέσα από το αυτοκίνητο, καθώς ευθυγραμμίζεται με την άκρη του πίσω παρμπρίζ.

    Χάρη στη βελτιωμένη σχεδίαση των ζαντών ελαφρού κράματος 19” μεγιστοποιείται η απόδοση των ελαστικών της Michelin με διαστάσεις 265/30R19. Η τελευταία γενιά Civic έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση να παρέχουν υψηλές επιδόσεις, δυναμική απόκριση και αξιόπιστη πληροφόρηση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η ομάδα εξέλιξης εστίασε στην ακριβή πληροφόρηση από το τιμόνι και στη σταθερή συμπεριφορά, ώστε ο οδηγός να νιώθει καλύτερα συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο – κάτι που γίνεται ακόμα πιο αισθητό στο νέο Type R. Το μεγαλύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της βασικής έκδοσης συνδυάζονται με ένα πολύ φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχό του.

    Η μπροστινή ανάρτηση Dual Axis Strut, μία διάταξη που ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις μετάδοσης, έχει τροποποιηθεί με νέους κάτω βραχίονες βελτιωμένου σχήματος και ακαμψίας, πετυχαίνοντας αύξηση της σταθερότητας της γωνίας κάμπερ κατά 16% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Type R. Η γεωμετρία του μπροστινού τμήματος έχει αναθεωρηθεί με ακρίβεια χιλιοστού προκειμένου να φιλοξενήσει τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και να υποστηρίξει την αυξημένη ροπή του κινητήρα. Τα ενεργητικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ έχουν διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά, αλλά τώρα διαθέτουν νέα ρύθμιση για βελτιστοποιημένο έλεγχο των κλίσεων κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα. Η αύξηση της ακαμψίας του πίσω μέρους του αμαξώματος κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο Civic βελτιώνει περαιτέρω τη σταθερότητα στις στροφές. Για να καταστήσει το αμάξωμα πιο άκαμπτο, η Honda έχει αυξήσει σημαντικά τη χρήση δομητικών συγκολλήσεων σε όλο το πλαίσιο. Χρησιμοποιήθηκε 3,8 φορές περισσότερη κόλλα σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, με τους μηχανικούς να εφαρμόζουν την επίστρωση γύρω από βασικές περιοχές, όπως το πάνελ που χωρίζει το χώρο του κινητήρα από την καμπίνα, τα ανοίγματα των θυρών και οι βάσεις στους θόλους της πίσω ανάρτησης.

    Με το Comfort mode, το Civic Type R προσφέρει πιο άνετη οδήγηση ώστε να είναι πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα, με πιο μαλακή ανάρτηση και πιο ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι. Αυτή η ρύθμιση είναι ιδανική για τραχύ οδόστρωμα και πολύωρη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Το Sport mode προσφέρει έναν συνδυασμό άνεσης και δυναμικής απόκρισης που του προσδίδει μεγαλύτερη ζωντάνια σε σχέση με το Comfort mode χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα κύλισης και βρίσκεται μεταξύ των ρυθμίσεων Comfort και +R. Η λειτουργία +R εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις και παραμένει η βέλτιστη επιλογή για χρήση στην πίστα. Αυτή προσφέρει ταχύτερη απόκριση στο γκάζι και μια πιο σπορ, ελεγχόμενη οδήγηση μέσω του Adaptive Damper System. Το αποτέλεσμα είναι η πιο άμεση και γραμμική αίσθηση ισχύος και τιμονιού, προσφέροντας την απόλυτη εμπειρία Type R.  Στο +R mode, το Traction Control System και η λειτουργία Vehicle Stability Assist (VSA)  (VSA) μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, επιτρέποντας μεγαλύτερο ρυθμό εκτροπής και ολίσθησης. Για να γίνει αυτό, οι χρήστες πρέπει να πατήσουν το κουμπί VSA για πέντε δευτερόλεπτα ενώ είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία +R.

    Τεχνικές προδιαγραφές Honda Civic Type R 2.0lt turbo

    Κυβισμός:1996 cc

    Μετάδοση: Eμπρός

    Κιβώτιο: 6-τάχυτο χειροκίνητο

    Ισχύς (PS /rpm): 329 / 6.500

    Ροπή κινητήρα (Νm/rpm): 420/2500 – 4000

    Επιτάχυνση (0-100km/h): 5,4 sec

    Τελική ταχύτητα (km/h): 275

    Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.594/1.890/1.401 mm

    Μεταξόνιο: 2.734mm

    Βάρος: 1429kg

    Διαβάστε επίσης

    Ελαστικά με αισθητήρες!



    ΣΧΟΛΙΑ