Σύμφωνα με τη στρατηγική της εταιρείας οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το 2023 θα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας – όπως η νέα BMW Σειρά 7, η ανανεωμένη BMW X7 και η οικογένεια μοντέλων της Rolls-Royce. Σε αυτή την ανώτερη κατηγορία, το BMW Group αναμένει διψήφια αύξηση για το τρέχον οικονομικό έτος, με τα μοντέλα BEV να αγγίζουν ακόμα και την οροφή της διψήφιας ποσοστιαίας αύξησης. Συνολικά, το BMW Group αναμένει ότι οι παραδόσεις σε πελάτες παγκοσμίως θα αυξηθούν ελαφρώς στον αυτοκινητιστικό τομέα το 2023. Ταυτόχρονα επιδιώκει υψηλό επίπεδο κερδοφορίας στον πυρήνα της επιχειρηματικής του δραστηριότητας και στοχεύει σε περιθώριο EBIT 8-10% για τον τομέα του αυτοκινήτου το νέο οικονομικό έτος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance Automotive, το περιθώριο EBIT δεν είναι πλέον άμεσα συγκρίσιμο με τον ανταγωνισμό.
Ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG τόνισε: «Το BMW Group επιδεικνύει υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας, ιδιαίτερα σε δύσκολες συνθήκες. Η εταιρεία προβλέπει έγκαιρα τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον και ανάλογα, αναλαμβάνει δράση. Το υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τις λειτουργικές μας επιδόσεις, αποδείχθηκε αποτελεσματικός συνδυασμός για τη διασφάλιση της επιτυχίας του BMW Group. Ακόμη και εν μέσω αντίθετων ανέμων, αξιοποιήθηκαν ευκαιρίες για κερδοφόρα ανάπτυξη». Κατά το προηγούμενο έτος, το BMW Group υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις του σε πάνω από 215.000 μονάδες BEV. Η εταιρεία παρέδωσε στους πελάτες της αισθητά περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από τους άμεσους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της αλλά και σημαντικά περισσότερα από την πλειονότητα των ασιατικών και αμερικανικών παικτών που εισήλθαν στην αγορά. Σε συνδυασμό με την βελτιούμενη αποδοτικότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το BMW Group κατάφερε να μειώσει αισθητά τις εκπομπές CO ₂ του στόλου του, ιδιαίτερα στην Ευρώπη: Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, οι εκπομπές του στόλου στην Ε.Ε. μειώθηκαν στα 105 γραμμαρίων CO₂/km το 2022. Έτσι, το BMW Group ξεπέρασε σημαντικά την τιμή-στόχο των 127,5 γραμμαρίων CO₂/km για το στόλο του. Αναμένεται περαιτέρω μείωση το 2023.
Όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το BMW Group επισημαίνει ότι όχι μόνον οι υφιστάμενοι πελάτες της εταιρείας κάνουν τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και πελάτες από άλλες μάρκες επιλέγουν επίσης τα μοντέλα BEV του BMW Group. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο αγοράς στο μέλλον.
«Φέτος εκτιμούμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών μας πωλήσεων», δήλωσε ο Zipse.
Τους δύο πρώτους μήνες της χρονιάς, το BMW Group κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η ανάπτυξη ήταν πολύ ισχυρή στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις BEV της εταιρείας υπερτριπλασιάστηκαν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Με το λανσάρισμα της νέας BMW Σειράς 5 και της αμιγώς ηλεκτρικής BMW i 5 φέτος, το BMW Group θα έχει μία έκδοση BEV σε κάθε σημαντική κατηγορία όπου δραστηριοποιείται. Η γκάμα θα συμπληρωθεί στο τέλος του έτους με την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX 2, ενώ του χρόνου αναμένεται η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 Touring. Προσφέροντας ήδη μία γκάμα δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, το BMW Group προβλέπει μια πορεία απότομης αύξησης τα επόμενα χρόνια: Το 2024, τουλάχιστον το ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα της εταιρείας θα έχει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μέχρι το 2025, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που θα παραδίδεται θα είναι BEV και, μέχρι το 2026, περίπου ένα στα τρία. Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς που θα επικρατήσουν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, την εξέλιξη των τιμών και της διαθεσιμότητας των πρώτων υλών και τον ρυθμό με τον οποίο θα δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης, το BMW Group αναμένει ότι το μερίδιο των BEV οχημάτων θα υπερβεί το 50% πολύ πριν από το 2030. Εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει τον αριθμό των 10 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που θα παραδοθούν μέχρι το 2030. Ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή τη διαδρομή αναμένεται το 2025, όπου είναι πιθανό να ξεπεραστεί ο αριθμός των δύο εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Από το 2026 και μετά, τα μοντέλα της NEUE KLASSE θα κατασκευάζονται επίσης στο κεντρικό εργοστάσιο στο Μόναχο, ηλικίας άνω των 100 ετών, το οποίο εκσυγχρονίζεται πλήρως για την έναρξη της κανονικής παραγωγής. Η στάνταρ παραγωγή της NEUE KLASSE θα ξεκινήσει το 2027 στο εργοστάσιο San Luis Potosi, όπου το BMW Group επενδύει 800 εκατ. ευρώ για την ενσωμάτωση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και την κατασκευή μιας γραμμής τοπικής συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης. Σύντομα θα ανακοινωθούν και άλλες τοποθεσίες παραγωγής της NEUE KLASSE. Τα πρώτα μοντέλα της NEUE KLASSE θα ανήκουν στον προϊοντικό πυρήνα της μάρκας BMW με ένα Sports Activity Vehicle και ένα sedan στη σημερινή κατηγορία της Σειράς 3. Συνολικά, η παραγωγή τουλάχιστον έξι μοντέλων NEUE KLASSE θα ξεκινήσει σε όλο το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group μέσα στους πρώτους 24 μήνες.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!