F1: Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Σίλβερστον (18/7) θα δούμε για πρώτη φορά τους αγώνες Sprint το Σάββατο.

H F1 αλλάζει μορφή, δοκιμάζοντας νέα διαμόρφωση στο τριήμερο του αγώνα. Μπορεί να διαφωνήσουμε στο αν είναι αναγκαία, αλλά σίγουρα θα συμφωνήσουμε πως η φετινή χρονιά προσφέρεται για πειραματισμούς. Δεδομένου ότι τα μονοθέσια δεν άλλαξαν σε σχέση με πέρυσι και ενώ επίκειται μεγάλη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς τη νέα χρονιά σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στους προϋπολογισμούς που εφαρμόζονται για πρώτη φορά είναι λογικό οι επικεφαλής της F1 να εξετάζουν εναλλακτικές για την βελτίωση του θεάματος και την προσέγγιση του κοινού.

Η μορφή των κατατακτήριων δοκιμών έχει αλλάξει πολλές φορές. Κάποτε έβγαιναν ο ένας μετά τον άλλο, άλλοτε ήταν ελεύθερα και έβγαιναν όλοι στο τέλος, από ανάγκη δημιουργήθηκε η σημερινή μορφή με τους αποκλεισμούς σε κάθε μέρος (Q1, Q2, Q3). Δεκαετίες πριν οι δοκιμές εξέλιξης ήταν απεριόριστες, αρχικά οριοθετήθηκαν και τώρα χάρη στους προσομοιωτές τείνουν να εξαφανιστούν. Αντίστοιχα οι Παρασκευές με τις ελεύθερες δοκιμές δεν μαζεύουν και πολύ κόσμο. Παράλληλα οι ομάδες δεν χρειάζονται και πολλά στοιχεία από ελεύθερες δοκιμές σε πίστες που γνωρίζουν τόσο καλά όπως π.χ. το Σίλβερστον (εκεί είχαμε πέρυσι δυο αγώνες).

Είναι λοιπόν αναμφισβήτητα μια καλή ευκαιρία να δοκιμαστούν νέα πράγματα φέτος. Η νέα διαμόρφωση έχει μόνο 60 λεπτά ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή 16/7 (16:30 -17:30 ώρα Ελλάδος) και κατατακτήριες δοκιμές (20:00 -21:00 ώρα Ελλάδος). Το Σάββατο θα υπάρχει άλλη μια ώρα δοκιμών (14:00 – 15:00 ώρα Ελλάδος) και μετά το Sprint Qualifying (18:30 με 19:00).

Οι κατατακτήριες δοκιμές μεταφέρονται Παρασκευή, αργά το απόγευμα ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν όσοι δουλεύουν. Η σειρά κατάταξης θα χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του Sprint Qualifying το Σάββατο. Οι οδηγοί θα κάνουν ένα sprint 100km, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν ελαστικά. Η τελική κατάταξη αυτού του sprint θα καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα την Κυριακή. Ο πρώτος στον τερματισμό του sprint θα παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 και ο τρίτος 1 βαθμό. Ο νικητής θα παίρνει και ένα μικρό έπαθλο στο Park Ferme αλλά δεν θα υπάρχει βάθρο. Αυτό θα χρησιμοποιείται μόνο την Κυριακή. Καθότι η συνολική διάρκεια στην πίστα μειώνεται κατά 30 λεπτά, αντίστοιχα μειώνονται κατά ένα τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό. Πλέον ο καθένας τους θα έχει 12 σετ στη διάθεσή του. Δυο σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, 4 στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα στο sprint qualifying και τα υπόλοιπα στον αγώνα.

Οι γνώμες διίστανται όσον αφορά στη χρησιμότητα αυτής της νέας διαμόρφωσης. Πρόσφατα ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ τόνισε πως δεν του αρέσει η ιδέα: «Δεν είμαι θιασώτης της νέας μορφής, ούτε καίγομαι για να την δω. Δε νομίζω ότι το χρειάζεται η F1». Αντίθετα ο Αλόνσο πιστεύει πως η αλλαγή μπορεί να δώσει μια πικάντικη νότα στο τριήμερο του αγώνα. Ο Μπέρνι Έκλεστον, ο μέχρι πρότινος ισχυρός άντρας της F1, χαρακτήρισε την νέα μορφή «εντελώς ανόητη». Αξίζει να τονιστεί πως παραμένει χωρίς καμία αλλαγή η μορφή του αγώνα ενώ το Σαββατιάτικο sprint δεν ονομάζεται αγώνας. Αν θα πετύχει; Ζωηρώς αμφιβάλλω, αλλά ο χρόνος θα δείξει. Δύσκολα πάντως θα υπάρχει διαφορετικό αποτέλεσμα στο Sprint Qualifying και στον αγώνα. Οπότε αν ξέρεις το αποτέλεσμα από το Σάββατο γιατί να δεις τον αγώνα την Κυριακή;

Διαβάστε ακόμη:

Μια βόλτα στη Μάνη με Mercedes GLC 300 de!

Η νέα Mercedes C-Class πάτησε Ελλάδα!

Jeep Compass: Η πυξίδα μας έβγαλε Χαλκιδική!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση