Σε κλασσικό σχήμα αλλά και Estate θα έρθει στη χώρα μας το καλοκαίρι με τιμές που ξεκινούν από τις 45.000 ευρώ.
Μοιάζει με μικρογραφία της S Class και σίγουρα είναι η μικρότερη σε κυβισμό και διαστάσεις 5θεσια πισωκίνητη Mercedes. Ταυτόχρονα είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως καθώς όλες οι εκδόσεις είναι ήπια υβριδικές με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48. Η C-Class συμβάλλει στον όγκο πωλήσεων της Mercedes οπότε ο εξηλεκτρισμός όλων των εκδόσεων της έχει σημαντικό αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας.
Ο σχεδιασμός της νέας C-Class εντυπωσιάζει έχεις την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται ακόμη και σταματημένο. Η σπορ γραμμή του εμπρός μέρους δίνει μια αίσθηση ορμής. Εμπρός δεσπόζει το αστέρι στο κέντρο του ψυγείου. Tα πίσω φώτα με σχεδίαση δύο μερών είναι εντυπωσιακά. Οι λειτουργίες φωτισμού μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλάι και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση του πίσω τμήματος ολοκληρώνεται όμορφα με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω προφυλακτήρα που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού.
Το εσωτερικό υιοθετεί σημαντικά χαρακτηριστικά από τη νέα S-Class, προσθέτοντας επιπλέον μια σπορ πινελιά. Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου είναι αισθητή και στην τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα είναι μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.
Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική, OLED οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Επιπλέον, επιτυγχάνει το απόλυτο μαύρο με αυτοφωτιζόμενα pixel. Οι δύο μεγάλες αυτές οθόνες έχουν η μεν του οδηγού διαγώνιο 12,3 ιντσών (31,2 cm), η δε κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) και περιλαμβάνονται και οι δύο στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος! Τόσο η οθόνη οδηγού όσο και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία. Η εμφάνισή τους μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων και τρεις τρόπους λειτουργίας. Σε συνδυασμό με οποιαδήποτε γραμμή εξοπλισμού, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες.
Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων, ενώ η απόκριση της οθόνης είναι ακόμη πιο γρήγορη από την προηγούμενη γενιά τηλεματικής, ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Εκτός από το Mercedes me PIN που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό, υψηλό επίπεδο ασφάλειας των δεδομένων στο αυτοκίνητο εγγυάται πλέον μια σειρά από νέες αλληλοσυνδεόμενες λειτουργίες επαλήθευσης ταυτότητας, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα. Με το προσωπικό προφίλ, το οποίο μεταφέρεται πολύ εύκολα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο με λειτουργικό σύστημα NTG7, ο οδηγός θα απολαμβάνει ανά πάσα στιγμή μία εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης. Τέλος όλες οι λειτουργίες του μενού υποστηρίζονται και στα Ελληνικά (εκτός από τις φωνητικές εντολές). Εμπιστευτικές πληροφορίες, όπως η διεύθυνση σπιτιού και γραφείου, οι προτιμήσεις ψυχαγωγίας, η λίστα κλήσεων κ.λπ. προστατεύονται με PIN ή δακτυλικό αποτύπωμα.
Τέλος, με βάση τη συμπεριφορά και τις συνήθειες του οδηγού, παρέχονται εξατομικευμένες συστάσεις (συχνές διαδρομές, συχνές κλήσεις, αγαπημένη μουσική, κ.λπ.). Αυτά τα χαρακτηριστικά άνεσης, όπως η πηγή ήχου, οι ρυθμίσεις καθίσματος ή οι ρυθμίσεις κλιματισμού, δεν χρειάζονται επαλήθευση ταυτότητας. Με την υπηρεσία «Online μουσική», η Mercedes-Benz ενσωματώνει πλήρως τις πιο γνωστές υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό προφίλ χρήστη των συνδεδεμένων παρόχων μουσικής, εξασφαλίζοντας έτσι την πλήρη πρόσβαση των πελατών στα αγαπημένα τους τραγούδια και τις λίστες αναπαραγωγής τους, ενώ παράλληλα τους δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατομμύρια τραγούδια και επιμελημένες λίστες αναπαραγωγής.
Ο χειρισμός γίνεται διαισθητικά με τη φωνητική υποβοήθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι ή απευθείας από την οθόνη.
Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον, εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές. H έγχρωμη οθόνη Head-up display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.
Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της, έτσι ώστε το αυτοκίνητο είναι πάντα ενημερωμένο. Επιπλέον, μέσω ενημερώσεων OTA (over-the-air), είναι δυνατή η εκ των υστέρων εγκατάσταση λειτουργιών που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη πωληθεί. Για τη μεταφορά των δεδομένων, η Mercedes-Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής επικοινωνίας και στη μονάδα επικοινωνίας υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο.
Ένας άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η πάντα ενημερωμένη και κορυφαία εμπειρία του χρήστη είναι η αγορά νέων υπηρεσιών από το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιών streaming μουσικής ή του In-Car Office. Επίσης, μέσω του Mercedes me Store είναι εφικτή η ανανέωση ή η προσθήκη νέων online συνδρομητικών υπηρεσιών.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες. Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς και με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται εξαιρετική απόδοση. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου.
Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία. Το κιβώτιο ταχυτήτων 9GTronic, εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιμότητας. Το σύστημα ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό λιγότερο.
Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί. Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Η ανάρτηση βασίζεται σε άξονα τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για κορυφαία άνεση ανάρτησης, οδήγησης και θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση.
Εκδόσεις – τιμές:
Βενζίνη
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Ισχύς | kW/hp | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
Σε | σ.α.λ. | 5500-6100 | 5800-6100 | 5800-6100 | 5800 | 5800 |
Ηλ. ισχύς (boost) | kW/hp | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Ροπή | Nm/ rpm | 250/1800-4000 | 300/1800-4000 | 300/1800-4000 | 400/2000-3200 | 400/2000-3200 |
Pοπή ηλεκ. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Κατανάλωση (WLTP) | l/100 km | 6.2 | 6.3
(6.3) |
6.5 | 6.6 | 7.0 |
CO2 (WLTP) | g/km | 144 | 145/(150) | 151 | 150 | 160 |
0-100 km/h | s | 8.6 | 7.3 (7.5) | 7.1 | 6.0 | 6,0 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
Τιμή στην Ελλάδα | Ευρώ | 45.350 | 51.200 | 53.980 | 56.450 | 59.895 |
Πετρέλαιο
C 220 d | C 300 d | ||
Κυβισμός | cc | 1993 | 1993 |
Ισχύς | kW/hp | 147/200 | 195/265 |
Σε | σ.α.λ. | 4200 | 4200 |
Ηλ. ισχύς (boost) | kW/hp | 15/20 | 15/20 |
Ροπή | Nm/rpm | 440/1800-2800 | 550/1800-2200 |
Ροπή ηλεκ. (boost) | Nm | 200 | 200 |
Κατανάλωση (WLTP) | lt/100 km | 5.0 | 5.0 |
CO2 (WLTP) | g/km | 131 | 131 |
0-100 km/h | sec | 7.3 | 5.7 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 245 | 250 |
Τιμή στην Ελλάδα | Ευρώ | 54.800 | 58.150 |
Ο βασικός εξοπλισμός των C-Class sedan & estate στη χώρα μας:
- Σχεδιαστική γραμμή Avantgarde
- Πακέτο άνεσης καθισμάτων
- Μπροστινά θερμαινόμενα καθίσματα
- Πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας
- MBUX Navigation Premium
- Οθόνη οδηγού 12.3 ιντσών
- Κεντρική οθόνη 11.9 ιντσών
- Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας
- Ρεζερβουάρ καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας
- Αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMATIC με 2 ζώνες κλιματισμού
- Πακέτο USB
- Δερμάτινο τιμόνι
- Πακέτο καθρεπτών
- Ψηφιακό ραδιόφωνο
- Ατμοσφαιρικός φωτισμός
- Οσφυϊκή στήριξη 4 κατευθύνσεων
- Αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος
- Ασύρματη φόρτιση
- Προβολείς LED High Performance
- Προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας
- Ενσωμάτωση smartphone
- Αισθητήρας δακτυλικών αποτυπωμάτων
- Ζάντες 17”
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H FED ισοπέδωσε τη Wall Street: Βουτιά 3% για τον Nasdaq, 1.100 μονάδες πτώσης για τον Dow Jones
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ