Όπως σε όλες τις μεγάλες αλλαγές έτσι και για την ηλεκτροκίνηση υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές αλλά και πολέμιοι.
Ανοίγοντας πριν δυο χρόνια συζήτηση, μ’ έναν ηλεκτροσκεπτικιστή υπήρχαν επιχειρήματα στα οποία δεν μπορούσες να αντιτάξεις πειστικές απαντήσεις όσον αφορά στην επάρκεια του δικτύου φόρτισης αλλά και στην αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Σήμερα υπάρχουν 6683 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές για 15 χιλιάδες αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα μας, ενώ με αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα, μπορείς να φτάσεις Θεσσαλονίκη χωρίς επαναφόρτιση.
Τις σκέψεις αυτές μου επανάφερε η οδήγηση του ανανεωμένου τετρακίνητου C40 Recharge που πλέον λανσάρεται ως EC40. Πρόκειται για το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει φτιάξει η Volvo και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στην ιστορία της. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την ολοκληρωμένη δοκιμή του.
Τα σημεία που υπερέχει με διαφορά από οιαδήποτε αντίστοιχη θερμική έκδοση είναι:
- Αποδοτικότητα
Καταναλώνει μόλις 2.5lt/100km (θερμοδυναμικό ισοδύναμο για 22kwh) για απόδοση 408PS.
- Κόστος ενέργειας
Με τιμή kwh στα 15 λεπτά το EC40 χρειάζεται 3.5 ευρώ για να διανύσει 100km. Μιλάμε για ένα υπεραυτοκίνητο απόδοσης 408PS με επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100km σε 4.7sec
- Επιδόσεις
Το ΕC40 χάρη στην 4κίνηση (ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα) και στη σταθερή ροπή των ηλεκτροκινητήρων επιταχύνει με καταιγιστικό ρυθμό όχι μόνο από στάση αλλά και εν κινήσει.
- Ευκολία χρήσης
Χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, χωρίς μπουτόν έναυσης (εκκινεί μόλις πατήσεις το φρένο) χωρίς κραδασμούς, χωρίς θόρυβο, μπορεί να κινηθεί μόνο πατώντας – αφήνοντας το γκάζι (one pedal drive).
- Αεροδυναμική
Χωρίς ανάγκες απαγωγής θερμότητας έχει ελάχιστα ανοίγματα και ομοιόμορφο πάτωμα που ελαχιστοποιεί τις αντιστάσεις και τους θορύβους.
- Ακαμψία – άνεση – οδική συμπεριφορά
Καθώς η μπαταρία εδράζεται στο πάτωμα η ακαμψία του αμαξώματος είναι πολύ υψηλή και το κέντρο βάρους χαμηλά. Αυτό δίνει στους μηχανικούς τη δυνατότητα να σετάρουν την ανάρτηση ενδοτικά (αρκετά σφιχτή για να μη γέρνει, αρκετά μαλακή για να μην κοπανά) ώστε το κράτημα στις στροφές να είναι ανάλογο των επιδόσεων.
Το ηλεκτρικό EC40 έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα έναντι της αντίστοιχης θερμικής έκδοσης, αυτό του βάρους που φτάνει τα 2185kg. Προφανώς αυτό επηρεάζει αρνητικά, τις αποστάσεις πέδησης, το κράτημα στις στροφές αλλά και το συντελεστή απόδοσης.
Διαβάστε επίσης