Απ’ αυτό το roadster ξεκίνησαν όλα. Πρόκειται για το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που κατασκεύασε η Nissan ένα σπάνιο μοντέλο, που με την έλευση του στην αγορά των Η.Π.Α, σηματοδότησε την εποχή των σπορ αυτοκινήτων για τη Nissan. Η πλούσια και συναρπαστική κληρονομιά των σπορ αυτοκινήτων Nissan στις Η.Π.Α. χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, με το τότε λανσάρισμα του Datsun Fairlady 1200 Roadster.
Αυτό το μικρό κάμπριο μπορεί να μην πρωταγωνίστησε σε όγκο πωλήσεων ωστόσο έφερε αρκετές σημαντικές πρωτιές για τη Nissan στις Η.Π.Α. Το Fairlady 1200 Roadster, ήταν για τη Nissan η πρώτη εξαγωγή σπορ αυτοκινήτου Datsun στη Βόρεια Αμερική. Το Fairlady ήταν μια σθεναρή επιλογή για την συγκεκριμένη αγορά του Yutaka Katayama, γνωστού ως «Mr. K» και εμπνευστή του σπορ αυτοκινήτου Z της Nissan.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι το πρώτο που χρησιμοποίησε το όνομα “Fairlady”, ένα εμπορικό σήμα που συνεχίζει να κοσμεί εδώ και δεκαετίες αρκετά σπορ αυτοκίνητα της Nissan (εκτός της αγοράς των Η.Π.Α). Η προέλευση δε του ονόματος, “κρύβει” μια ιστορία λυρικής προέλευσης: ο Katsuji Kawamata, τότε Πρόεδρος της Nissan Motors, είδε το μιούζικαλ του Broadway “My Fair Lady” σε μια επίσκεψη στις Η.Π.Α. και εμπνεύστηκε να ονομάσει έτσι ένα αυτοκίνητο.
Βασισμένο μηχανικά στο Datsun 223, το Fairlady έχει τετρακύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 59 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Το ελκυστικό, κυρτό αμάξωμά του κρύβει ένα τετραθέσιο εσωτερικό, ενώ τα μηχανικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ταμπούρα, μπροστινή ανάρτηση με ράβδο στρέψης και πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας.
Φυσικά, αυτό το αυτοκίνητο ήταν μόνο η αρχή σε μια μακρά σειρά σπορ αυτοκινήτων που τράβηξε την προσοχή των θαυμαστών της σπορ οδήγησης στα Datsun και Nissan. Σύντομα ακολούθησε το πιο ισχυρό Datsun Fairlady 1500, ενώ το 1969 η άφιξη του αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου Z, γνωστού ως “Fairlady Z”, σηματοδότησε επτά γενιές σπορ αυτοκινήτων, φτάνοντας στο σημερινό Nissan Z.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει