Το Σάου Πάολου όπως προφέρεται στην τοπική διάλεκτο ο Αγ. Παύλος είναι μια παραθαλάσσια πόλη με πληθυσμό 15 εκ. κατοίκων.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πόλη της Ν. Αμερικής εκεί θα διεξαχθεί το 21ο GP της φετινής χρονιάς στην πίστα του Ιντερλάγος. Το Σάο Πάολο μαζί με τα περίχωρα ξεπερνά τα 30 εκ. κατοίκων. Εκεί ανάμεσα σε δυο λίμνες σε ένα οροπέδιο 800m βρίσκεται η περίφημη πίστα του Ιντερλάγος. Καθώς η Red Bull έχει κάνει το νταμπλ με τον Φερστάπεν να διατηρεί τον τίτλο ανοιχτή είναι η μάχη της 2ης θέσης στους οδηγούς ανάμεσα στον Πέρεζ και στο Χάμιλτον με το Μεξικάνο οδηγό να βρίσκεται υπό αμφισβήτηση καθώς διανύει παρατεταμένη περίοδο ντεφορμαρίσματος. Ο Μεξικάνος οδηγός έχει ένα προβάδισμα 20 βαθμών. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έχουμε μάχη για τη 2η θέση ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari με την γερμανική ομάδα να προηγείται με διαφορά 22 βαθμών. Η πίστα του Ιντερλάγος έχει μήκος 4309m είναι η μικρότερη μετά το Μονακό και το Μεξικό. Ο αγώνας διαρκεί 71 γύρους και υπάρχουν δυο ζώνες DRS. Η πίστα έχει μεγάλες αντιθέσεις καθώς το πρώτο και το τρίτο κομμάτι είναι πολύ γρήγορα οπότε απαιτούν χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές για επίτευξη υψηλής τελικής. Το δεύτερο κομμάτι όμως είναι τεχνικό με συνεχείς στροφές που απαιτούν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές για μέγιστη αεροδυναμική πίεση και καλύτερο κράτημα. Οι μηχανικοί καλούνται να συγκεράσουν αυτές τις δυο αντικρουόμενες απαιτήσεις και να βρουν τη χρυσή τομή. Οι μηχανικοί αναγκάζονται επίσης να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος, αυτό οδηγεί σε μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης και διαταράσσει τις ισορροπίες δυνάμεων.

Θα είναι ο 50ος αγώνας που γίνεται επί Βραζιλιάνικου εδάφους. Από το 1990 έως σήμερα ο αγώνας φιλοξενείται στο Ιντερλάγος. Πολυνίκης του Βραζιλιάνικου GP είναι ο Προστ με 6 νίκες ενώ ο Σουμάχερ έχει τις περισσότερες (4) στο Ιντερλάγος. Η McLaren έχει 12 νίκες, η Ferrari 11. Η McLaren πέτυχε την 100στή της νίκη με το Σένα πίσω στο 1993 σ’ αυτή την πίστα. Από τους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή στις 19:00 ώρα Ελλάδος (απευθείας ΑΝΤΙ και ΑΝΤΙ+) έχουν κερδίσει ο Χάμιλτον (2016,2018, 2021), ο Φερστάπεν (2019) και ο Ράσελ. Τα προσπεράσματα είναι εύκολα στο Ιντερλάγος με δυο ζώνες DRS ειδικά στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού.

O Ρικιάρντο με πατίνι σήμερα στην πίστα.

Στη σύγχρονη ιστορία της F1 από το 1950 ως σήμερα έχουν αγωνιστεί 32 οδηγοί με καταγωγή από τη Βραζιλία. Τρεις εξ αυτών έχουν στεφθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές: Σένα (3), Πικέ (3), Φιττιπάλντι (2). Ένας ακόμη Βραζιλιάνος ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έχει το ρεκόρ των περισσότερων συμμετοχών (322). Μετά την αποχώρηση του Μάσα το 2017 δεν έχει αγωνιστεί Βραζιλιάνος στη F1. Αυτό είχε να συμβεί από το 1969. Παραταύτα οι κερκίδες στο Ιντερλάγος θα είναι κατάμεστες από εκατοντάδες χιλιάδες Βραζιλιάνους, τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί που θα χορεύουν σάμπα και καποέιρα, θα υποστηρίζουν τους Λατίνους οδηγούς και θα παθιάζονται με την δράση στην πίστα. Πιθανόν ο Μάσα να μην εμφανιστεί καν στην πίστα του Ιντερλάγος λόγω της διαμάχης του με τη FIA για το πρωτάθλημα του 2008.

 Στο Formula 1 Show που ξεκινά αποκλειστικά στο ANT1+ μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων ένα αφιέρωμα στους μεγάλους Βραζιλιάνους οδηγούς.  Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη, Πάνο Σεϊτανίδη οι: Μαρία Θωμά, Κώστας Λεώνης, Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα σχολιάζει από τη θέση του οδηγού τις προσπάθειες των συναθλητών του.

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 21ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

  • Οι τρεις γόμες που επιλέχθηκαν για το Grand Prix της Βραζιλίας είναι η C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και η C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.
  • Η Mercedes έχει κερδίσει τους περισσότερους αγώνες στο Interlagos από τότε που το Grand Prix της Βραζιλίας υιοθέτησε το όνομα της διοργανώτριας πόλης, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να κερδίζουν το 2021 και το 2022 αντίστοιχα.
  • Το Interlagos έχει φιλοξενήσει συνολικά 39 Grand Prix παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τη Ferrari να έχει κερδίσει 10 φορές και τον M.Σουμάχερ να είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός με τέσσερις νίκες.
  • Το Grand Prix της Βραζιλίας έχει επίσης διεξαχθεί στην πίστα Jacarepaguà στο Ρίο ντε Τζανέιρο 10 φορές.
  • Ο Μάγκνουσεν έδωσε στην Haas την παρθενική της pole position πέρυσι, αξιοποιώντας στο έπακρο τα μαλακά ελαστικά του στη βροχή στην αρχή του Q Ήταν επίσης η πρώτη (και μέχρι στιγμής μοναδική) pole του Δανού, ενώ πήρε και την όγδοη θέση του στον αγώνα σπριντ την επόμενη μέρα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:

«Η πίστα Interlagos στην πόλη του Σάο Πάολο της Βραζιλίας είναι γνωστή για την φιλοξενία συναρπαστικών αγώνων. Ο γύρος έχει μήκος μόλις 4.309 χιλιόμετρα, καθιστώντας τον έναν από τους πιο σύντομους της χρονιάς. Μόνο το Μονακό και το Μεξικό είναι μικρότερες διαδρομές. Η πίστα είναι αριστερόστροφη και βρίσκεται στην πλαγιά ενός λόφου, γεγονός που δίνει έναν μοναδικό χαρακτήρα. Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν ένα απότομο κατηφορικό τμήμα μετά την πρώτη στροφή, ακολουθούμενο από μια μεγάλη ανηφόρα με πολλές στροφές και μετά μια μεγάλη ευθεία που οδηγεί πίσω στη γραμμή τερματισμού. Η πίστα έχει 15 στροφές – πέντε δεξιές και εννέα αριστερές – με αρκετές αλλαγές κατεύθυνσης. Το Interlagos έχει λίγο από όλα, με στροφές χαμηλής και μεσαίας ταχύτητας, και τα μονοθέσια χρησιμοποιούν αρκετά μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές, που προσφέρουν μεγάλο αεροδυναμικό φορτίο. Εύλογα οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι ισορροπημένες μεταξύ πλευρικών και διαμηκών. Η άσφαλτος είναι τραχιά: τυπική εικόνα για μόνιμες διαδρομές με μακρά ιστορία πίσω τους. Η πτώση απόδοσης είναι κυρίως θερμική, επομένως έχουν επιλεγεί οι μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3 και C4. Οι δυο αλλαγές ελαστικών είναι η πιο πιθανή στρατηγική. Μια αλλαγή απαιτεί προσεκτική διαχείριση των ελαστικών, αυτό επηρεάζει το ρυθμό του αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίζεται συχνά κατά τη διάρκεια αυτού του Grand Prix, εισάγοντας μια άλλη βασική μεταβλητή. Επίσης οι καιρικές συνθήκες μπορεί να μεταβληθούν πολύ γρήγορα και έντονα αυτή την εποχή του χρόνου. Το Interlagos θα φιλοξενήσει επιπλέον τον τελευταίο γύρο αγώνα Sprint της σεζόν, δίνοντας στις ομάδες και στους οδηγούς άλλη μια ευκαιρία να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών σε απόσταση ίση με το ένα τρίτο του κανονικού αγώνα. Από τότε που άρχισαν οι αγώνες Sprint το 2021, το Interlagos ήταν πάντα μέσα σ’ αυτούς – ένα ξεκάθαρο δείγμα πως αυτή η πίστα προσφέρεται για αγώνες Sprint».

Διαβάστε επίσης

Σε υψόμετρο όλα διαφέρουν!