Ένας απίστευτος Λιούις Χάμιλτον σάρωσε τα πάντα για ένα ακόμη GP. Ο Βρετανός πήρε την 93η pole της καριέρας του με νέο ρεκόρ πίστας το Σάββατο και χτες εκκίνησε και τερμάτισε 1ος χωρίς να απειληθεί σε κανένα σημείο του αγώνα πετυχαίνοντας την 89η νίκη της καριέρας του. Εύκολα ο Βάλτερι Μπότας εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της W11 και τερμάτισε 2ος μπροστά από τη Red Bull, του Μαξ Φερστάπεν.

 

Περιμέναμε πριν το Βελγικό GP να δούμε τους Ταύρους να κοντράρουν τις Mercedes. Αυτό δεν έγινε γιατί η ομάδα πήρε μια συντηρητική απόφαση την Παρασκευή λόγω της πρόβλεψης για βροχή την Κυριακή. Μια πρόβλεψη που δεν επαληθεύτηκε! Όπως ίσως γνωρίζετε στο Σπα υπάρχουν δυο ταχύτατα κομμάτια το πρώτο και το τρίτο της πίστας των 7km. Εκεί θες τελική ταχύτητα, για να την πετύχεις θες πακέτο με χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις (μικρή κλίση στις αεροτομές). Το μεγάλο δεύτερο μέρος της πίστας που επηρεάζει κατά 70% το χρόνο του γύρου, απαιτεί καλό κράτημα άρα πακέτο με υψηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις. Αυτό το πακέτο είναι εκ των ουκ άνευ στη βροχή που το κράτημα παίζει κομβικό ρόλο. Στο στεγνό ψάχνεις για τη χρυσή τομή.

Η Red Bull ήταν πολύ καλή με το χαμηλό αεροδυναμικό πακέτο, έσκιζε σε τελική. Αν το επέλεγαν προφανώς θα ήταν πονοκέφαλος για τις Mercedes που ήθελαν οπωσδήποτε το πακέτο με τις υψηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις για να κρατούν τα ελαστικά εντός του παραθύρου λειτουργίας σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος (23-30 βαθμούς Κελσίου). Θα ήταν πονοκέφαλος γιατί ο Φερστάπεν με DRS θα μπορούσε να γίνει απειλητικός στα φρένα στο τέλος της ευθείας Κέμελ. Η πιθανότητα βροχής όμως, οδήγησε την Αυστριακή ομάδα στη συντηρητική επιλογή του πακέτου υψηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων, οπότε ο αγώνας κρίθηκε εν πολλοίς την Παρασκευή το βράδυ, καθώς βροχή δεν έπεσε.

 

Οι Renault τα πήγαν εξαιρετικά τερματίζοντας στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα επειδή πόνταραν στο στεγνό και επέλεξαν πακέτο χαμηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων. Ο Ρικιάρντο μάλιστα πέτυχε στο τέλος του αγώνα και ταχύτερο γύρο, αυτό είχε να συμβεί με Renault από το Καναδικό GP του 2010 (Κουμπίτσα). Σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα έπαιξε και η στρατηγική των ελαστικών.

 

Μια στρατηγική που σε μεγάλο βαθμό καθορίστηκε από την έξοδο του Τζιοβινάτσι με την Alfa Romeo. Ο επερχόμενος Ράσελ με τη Williams χτύπησε σε μια ανεξέλεγκτη ρόδα και η πίστα γέμισε θραύσματα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε και οδήγησε την κούρσα από το 10ο έως και τον 15ο γύρο. Οι 17 από τους 19 οδηγούς που εκκίνησαν έσπευσαν να αλλάξουν ελαστικά (ο Σάινθ δεν εκκίνησε, λόγω σπασμένης εξάτμισης). Οι 16 έβαλαν σκληρή γόμα σχεδιάζοντας να πάνε ως το τέλος:

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

• Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρέασε πολύ τη στρατηγική, καθώς όλοι οι οδηγοί, εκτός από δυο, σταμάτησαν για αλλαγή ελαστικών. Ο Χάμιλτον σταμάτησε μόνο μια φορά για ν’ αλλάξει από μέση σε σκληρή γόμα στον 11ο γύρο υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο κράτησε αρκετά. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική.
• Από τους οδηγούς που σταμάτησαν μόνο ο Άλμπον δεν έβαλε τη σκληρή γόμα για το δεύτερο μέρος. Προτίμησε να βάλει τη μέση γόμα και αυτό τον περιόρισε στο φινάλε με αποτέλεσμα να πέσει στην 6η θέση.
• Οι οδηγοί που δεν σταμάτησαν ήταν οι Γκασλί με AlphaTauri και Πέρεζ με Racing Point. Ο Γκασλί εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και άλλαξε σε μέση στον 26ο γύρο, τερμάτισε 8ος κερδίζοντας 4 θέσεις. Ο Πέρεζ άλλαξε από μαλακή σε σκληρή μετά από 18 γύρους και κατάφερε να βαθμολογηθεί. Οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν με τη σειρά που εκκίνησαν. Οι επτά πρώτοι έκαναν τη μοναδική αλλαγή ελαστικών υπό καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας.
• Μόνο τρεις οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές: Ο Λεκλέρκ με Ferrari, ο Λατίφι με Williams, και ο Μάγκνουσεν με Haas.

 

MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου : «Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθόρισε τη στρατηγική των περισσότερων οδηγών σήμερα. Τους υποχρέωσε να διανύσουν περισσότερους γύρους απ’ ότι υπολόγιζαν, με τη σκληρή γόμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποχρεωθούν σε προσεκτική διαχείριση των ελαστικών, ειδικά προς το τέλος του αγώνα, σε μια ιδιαίτερα απαιτητική πίστα. Παραταύτα όλοι τα διαχειρίστηκαν τέλεια. Επίσης κάποιοι οδηγοί επέλεξαν διαφορετική στρατηγική. Ο Γκασλί ήταν πολύ γρήγορος με τη μοναδική του στρατηγική, σκληρής/μέσης γόμας. Είδαμε επίσης τον Πέρεζ να επιλέγει να μην σταματήσει υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και να επιχειρεί κάτι διαφορετικό. Οι τρεις επιλεγμένες γόμες έπαιξαν σημαντικό ρόλο καθώς ταίριαζαν καλά με τις συνθήκες στο Σπα. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερο τεστ για τα ελαστικά, μέσα στη χρονιά».

Περασμένα μεγαλεία…

Οι Φέτελ και Λεκλέρκ είχαν κερδίσει στους δυο προηγούμενους αγώνες στο Σπα το 2018 και το 2019 αντίστοιχα. Δυστυχώς όμως για την Ιταλική ομάδα το φετινό της μονοθέσιο ήταν πιο αργό στο Σπα από το αντίστοιχο περσινό. Πράγμα αδιανόητο για τη F1! Σημειώστε πως οι υπόλοιπες εννιά ομάδες προόδευσαν σαφώς από πέρυσι με πιο εντυπωσιακή την άνοδο των Racing Point, Williams.

Ο εξαίρετος Ιταλός μηχανικός Ματία Μπινότο, αδίκως κατηγορείται.

Η Ferrari δεν είχε ούτε δύναμη, ούτε αεροδυναμική απόδοση. Επιλέγοντας αεροδυναμικό πακέτο χαμηλών αντιστάσεων, βελτιώνονταν στις ευθείες, αλλά τους έβγαιναν εκτός παραθύρου λειτουργίας τα ελαστικά στις στροφές, δεν τα πίεζαν αρκετά. Με το αεροδυναμικό πακέτο υψηλών αντιστάσεων ήταν αργοί παντού. Έτσι βρέθηκαν στην 7η σειρά της εκκίνησης και στις ίδιες θέσεις τερμάτισαν μετά από ένα αγώνα όπου αναδείχθηκαν προβλήματα ασυνεννοησίας, αξιοπιστίας και στρατηγικής στην ομάδα: Οι δυο οδηγοί παρότι σε άλλη τακτική χτύπησαν μεταξύ τους στα φρένα στο τέλος της ευθείας Κέμελ, η απόδοση της υβριδικής μηχανής του Λεκλέρκ έπεσε και εικάζω ότι το 2ο πιτ στοπ έγινε για να συμπληρώσουν πεπιεσμένο αέρα στο πνευματικό σύστημα βαλβίδων και οι συζητήσεις στην ενδοεπικοινωνία είναι ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί στην ομάδα.

Μετά τον αγώνα ο Φέτελ προσπάθησε να είναι ενωτικός και να εμψυχώσει τα μέλη της ομάδας ενόψει των δυο εντός έδρας αγώνων, τις δυο ερχόμενες βδομάδες, σε Μόντσα και Μουτζέλο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μου είναι θέμα χρόνου οι ανακοινώσεις σαρωτικών αλλαγών στην Scuderia. Προφανώς δεν έχει χαθεί μόνο η φετινή χρονιά αλλά και η επόμενη καθότι είναι συμφωνημένο να μην εξελιχθούν καθόλου τα σημερινά μονοθέσια ως το τέλος του 2021. Το 2022 έχουμε σαρωτικές αλλαγές σε τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς και στη Ferrari μπορούν να ελπίζουν ότι θα αξιοποιήσουν τον επιπλέον χρόνο αεροσήραγγας που θα δικαιούνται λόγω άσχημων αποτελεσμάτων, ώστε να επιστρέψουν τότε ανταγωνιστικοί.

Προσπαθώ να φανταστώ την ατμόσφαιρα στο Μαρανέλο ενόσω έβλεπαν το Ράικονεν με την Alfa Romeo να περνάει το Φέτελ.

Το ζήτημα είναι ποιος λέει στους τιφόζι «ραντεβού το ‘22» και ποιος θα αναλάβει το κουμάντο της ομάδας έως τότε. Ο εξαίρετος Ιταλός μηχανικός Ματία Μπινότο, αδίκως κατηγορείται. Ήταν μια επιλογή του αείμνηστου χαρισματικού μάνατζερ Σέρτζιο Μαρκιόνε υπό το πρίσμα: «Ας κάνει ο Ματία τη δουλειά στην πίστα και τα υπόλοιπα εκτός πίστας τα καθαρίζω εγώ». Με το θάνατο του Μαρκιόνε, λείπει ο άνθρωπος που θα διαχειριστεί το εξωαγωνιστικό κομμάτι για τη Ferrari. Εξ’ ου και φτάσαμε ως εδώ. Χρειάζεται λοιπόν μια μεγάλη «λέρα» για να βρει ξανά τη ρότα της η κόκκινη γαλέρα και ο νοών νοείτο.

Επόμενο GP επί Ιταλικού εδάφους στην έδρα της Ferrari, την κατακόκκινη Μόντσα αυτή την Κυριακή 6/9.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 157 βαθμούς και ακολουθούν οι Φερστάπεν 110, Μπότας 107.

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 264 βαθμούς και ακολουθούν οι Red Bull 158, ΜcLaren 68, Racing Point 66.

Ήταν η 4η φετινή νίκη του Χάμιλτον σε επτά GP.