Το Σάββατο είδαμε το Χάμιλτον να παίρνει την pole με χρόνο 1:15.144, 30 ολόκληρα sec καλύτερη επίδοση από το 1:45 που είχε δώσει την pole στο Μάρκεζ στα Μoto GP πέρυσι. Η διαφορά οφείλεται στα φαρδύτερα ελαστικά και στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων της F1. Αυτά εξασφαλίζουν πολύ μικρότερες αποστάσεις πέδησης και πολύ υψηλότερες ταχύτητες διέλευσης από τις γρήγορες στροφές.
Το βράδυ του Σαββάτου στήθηκε στην Φλωρεντία που είναι κοντά στο Μουτζέλο μια γιορτή για τα 1000GP της Ferrari με κάθε επισημότητα. Το κλίμα όμως ήταν κάπως… παρότι ο Λεκλέρκ είχε καταφέρει να πλασαριστεί 5ος στις κατατακτήριες δοκιμές.
Την Κυριακή πριν την εκκίνηση ο Μικ Σουμάχερ που προηγείται στην βαθμολογία της F2 με 161 βαθμούς οδήγησε την F2004 του πατέρα του, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης. Ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το αν θα αγωνίζεται του χρόνου με τα χρώματα της Alfa Romeo.
Ο αγώνας εκκίνησε 3 φορές. Την πρώτη φορά ο Μπότας πέρασε το Χάμιλτον και έστριψε 1ος ενώ 3ος βρέθηκε ο Λεκλέρκ. Στην πρώτη φορά είχαμε σύγκρουση ανάμεσα στους Σάινθ και Στρολ αλλά και ανάμεσα στους Ράικονεν, Γκροζάν, Γκασλί και Φερστάπεν. Ο Φερστάπεν που εκκινούσε 3ος αντιμετώπισε απώλεια ισχύος από την υβριδική μηχανή της Honda, βράδυνε και στην προσπάθεια να τον αποφύγουν χτύπησαν και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εγκατέλειψαν οι Φερστάπεν και Γκασλί. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα για 6 γύρους.
Στην επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε χαμός: Άργησαν να σβήσουν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο πρωτοπόρος Μπότας πήγε (δικαίωμά του) αργά στην ευθεία προσπαθώντας να αποφύγει να χωθεί ο Χάμιλτον πίσω του και να επωφεληθεί από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις (slipstream).
Κάποιοι επιτάχυναν πίσω τζογάροντας, έκοψαν εκ νέου και έγινε χαμός. Η σύγκρουση οδήγησε σε εγκατάλειψη τους Οκόν, Λατίφι, Μάγκνουσεν, Τζιοβινάζι, Σάινθ. Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν όλα τα δεδομένα έδωσαν επίπληξη σε 12 οδηγούς: Μάγκνουσεν, Κβίατ, Λατίφι, Άλμπον, Στρολ, Ρικιάρντο, Πέρεζ, Νόρις, Οκόν, Ράσελ, Τζιοβινάζι, Σάινθ.
Άποψή μου είναι ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δε θα είχε συμβεί αν τα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας είχαν σβήσει νωρίτερα, ακόμη κι αν απαιτούνταν ένας ακόμη γύρος υπό αυτό.
Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία και όταν δόθηκε η 2η στατική εκκίνηση, ο Μπότας έπαθε αυτό που προσπαθούσε ν’ αποφύγει και προκλήθηκε το χάος: Ο Χάμιλτον κόλλησε πίσω του, τον πέρασε και ξεκίνησε την πορεία προς τη νίκη.
Ο αγώνας διεκόπη 2η φορά όταν ο Στρολ έχασε τον έλεγχο στην δεύτερη Αραμπιάτα λόγω κλαταρίσματος στο πίσω ελαστικό. Η Racing Point χτύπησε με δύναμη στα προστατευτικά ελαστικά, ωσότου τα ξαναφτιάξουν τα μονοθέσια έμειναν ακίνητα στα πιτ.
Στην 3η επανεκκίνηση δεν είχαμε κάποιο συμβάν. Ο Άλμπον εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της μαλακής γόμας πέρασε τον Ρικιάρντο και πήρε το πρώτο του βάθρο για λογαριασμό της Red Bull. Ταυτόχρονα στέρησε από το Ρικιάρντο το πολυπόθητο βάθρο με τη Renault. H μεταξύ τους μάχη ήταν από τις ελάχιστες συναρπαστικές στον αγώνα.
Ο αγώνας στο Μουτζέλο θα μείνει στη μνήμη μας για τις 3 εκκινήσεις και την τεράστια διαφορά που έκανε πάλι ο Χάμιλτον στον αγώνα. Οι Mercedes είναι σε δικό τους πρωτάθλημα και αυτό δεν αλλάζει ούτε με περιορισμούς στις χαρτογραφήσεις, ούτε με επανεκκινήσεις. Δυστυχώς για όλους όσοι παρακολουθούμε τους αγώνες, απρόβλεπτη είναι η μάχη από την 3η θέση και κάτω.
Επόμενος αγώνας στο Σότσι της Ρωσίας στις 27/9. Τον Οκτώβριο είναι προγραμματισμένοι 2 αγώνες σε Γερμανία (11/10) και Πορτογαλία (25/10).
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 190 βαθμούς και ακολουθούν ο Μπότας με 135 βαθμούς και ο Φερστάπεν με 110 βαθμούς.
Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 325 βαθμούς και ακολουθούν Red Bull 173, McLaren 106, Racing Point 92, Renault 83, Ferrari 66.