Ο Ισπανός με την Aston Martin ήταν ο ταχύτερος στην πίστα στην πρώτη μέρα του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.
Το FP1 όπου ταχύτερος όλων ήταν ο Verstappen διεξήχθη υπό το φως του ήλιου με θερμοκρασίες πιο υψηλές απ’ αυτές που θα δούμε σήμερα στις κατατακτήριες δοκιμές (19:00 απευθείας ΑΝΤ1+) ή αύριο (19:00 απευθείας ΑΝΤ1+) στον αγώνα. Το FP2 διεξήχθη με θερμοκρασίες που θα συναντήσουν οι οδηγοί σήμερα και αύριο.
Ο Ισπανός σημείωσε με την Aston Martin χρόνο 1’28”827, ήταν ο μόνος οδηγός που έσπασε το φράγμα 1’29. Η επίδοση αυτή είναι σχεδόν οκτώ δέκατα καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή στο FP2 (1’29”603) που είχε σημειώσει ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός πρωταθλητής της Red Bull ήταν ταχύτερος στο FP1 (1’29”659), αλλά στο FP2 ήταν τρίτος σε 1’29”158 πίσω και από τον Russell με Mercedes (1’29” 057).
Στην διαδρομή της Τζέντα το FP1 ξεκίνησε με θερμοκρασία οδοστρώματος 42 °C, που αργότερα έπεσε στους 35 °C, ενώ φτάνοντας στο FP2 είχε πέσει στους 28 °C και παρέμεινε σταθερή. Οι συνθήκες πίστας φάνηκαν αρκετά καλές από την αρχή, όσον αφορά στο κράτημα και στην καθαριότητα, ειδικά στην αγωνιστική γραμμή.
Όμως ο αέρας έφερνε αρκετές πλαστικές σακούλες κάτι που προβλημάτισε τους οδηγούς. Αξιολογήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες από τους οδηγούς με μια μικρή προτίμηση στην πιο μαλακή γόμα C4 όπου χρησιμοποιήθηκαν 16 σετ αλλά και στην πιο σκληρή C2, με την οποία καλύφθηκε απόσταση 1154 χιλιομέτρων.
Πάντως στο FP2 το C2 χρησιμοποιήθηκε μόνο από τέσσερις οδηγούς – τους Norris, Albon, Bottas και Hulkenberg – οι οποίοι έκαναν μια πρώτη διαδρομή με χαμηλό καύσιμο στην αρχή και στη συνέχεια, προς το τέλος, χρησιμοποίησαν το ίδιο σετ για μεγάλη απόσταση. Οι υπόλοιποι οδηγοί επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση της μέσης και μαλακής γόμας. Οι Leclerc, Ricciardo, Tsunoda και Magnussen, επιχείρησαν προσομοίωση αγώνα με τη πιο μαλακή γόμα C4.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής μηχανικός της Pirelli Simone Berra τόνισε: «Μια αρκετά ενδιαφέρουσα μέρα όσον αφορά στη χρήση και στην απόδοση των ελαστικών. Πρώτα και κύρια, παρατηρήσαμε ότι το C2 λειτουργεί πολύ καλά μέχρι στιγμής, αποδεικνύοντας ότι είναι ξεκάθαρα μια ιδανική γόμα για τον αγώνα, τόσο από άποψη αντοχής στη θερμική καταπόνηση όσο και σταθερής απόδοσης. Αυτό οφείλεται και στη λεία επιφάνεια της πίστας.
Όσον αφορά στις γόμες C3 και C4, αμφότερες παρουσίασαν φθορά είναι είναι αναμενόμενο σε μια πίστα όπως αυτή. Είναι ένα φαινόμενο που θα βελτιωθεί καθώς η διαδρομή σταδιακά στρώνεται με γόμα και κρατά καλύτερα επομένως στον αγώνα, θα μπορούσε να είναι ευκολότερη η διαχείριση για τους οδηγούς. Η πλειονότητα των ομάδων επικεντρώθηκε στη γόμα C3 για τις μεγάλες διαδρομές τους, αλλά υπήρξαν μερικοί οδηγοί που προσομοίωσαν το πρώτο μέρος αγώνα με τη μαλακή γόμα C4, οπότε δεν μπορεί να αποκλειστεί προς το παρόν αυτό το ενδεχόμενο.
Σε έναν αγώνα όπου η πιο πιθανή στρατηγική είναι αυτή της μιας αλλαγής, το να επωφεληθείς από το επιπλέον κράτημα που μπορεί να προσφέρει η πιο μαλακή γόμα στους πρώτους γύρους ή στους τελευταίους, θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα.
Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο άνεμος που όχι μόνο επηρεάζει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει ολίσθηση των ελαστικών, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε μερική αποκόλληση πέλματος».
Ο Alonso μετά το τέλος ήταν χαρούμενος με την επίδοση της Aston Martin: «Νιώθω καλά. Προφανώς είμαστε στις ελεύθερες δοκιμές. Το θέμα είναι τι θα γίνει στις κατατακτήριες.
Νομίζω ότι έχουμε διαφορετική στρατηγική, όσον αφορά τα φορτία καυσίμου, τους τρόπους λειτουργίας κινητήρα και έτσι ήμασταν ταχύτεροι. Δεν είχαμε προβλήματα με το μονοθέσιο. Οι δυνατότητες ρύθμισης είναι ευρείες, ήταν σίγουρα μια καλή Πέμπτη για εμάς».
Από την πλευρά του ο Verstappen προέβλεψε ότι η σημερινή μάχη των κατατακτήριων δοκιμών θα είναι αμφίρροπη: «Θα είναι πολύ μικρές οι διαφορές. Πιστεύω ότι πιθανόν άλλοι θα είναι λίγο καλύτεροι από εμάς, σε έναν γύρο. Σε ρυθμό αγώνα το μονοθέσιό μας θα είναι ανταγωνιστικό. Συνολικά μάθαμε πολλά στα ελεύθερα. Φυσικά υπάρχουν πράγματα που προσπαθείς να κάνεις καλύτερα για την απόδοση σε έναν γύρο, ίσως κάποιες ομάδες ήδη, χρησιμοποίησαν όλη τη δύναμη των υβριδικών μηχανών όπως έκαναν στο Μπαχρέιν, ας το λάβουμε επίσης υπόψη. Αλλά όταν προχωρήσαμε σε προσομοίωση αγώνα όλα ήταν όπως έπρεπε».
Το σημερινό πρόγραμμα μεταδόσεων είναι:
F1 Academy | First Race | 8/3 | 14:10 | ANT1+ |
F1 | FP3 | 8/3 | 15:30 | ANT1+ |
F2 | Sprint Race | 8/3 | 17:10 | ANT1+ |
F1 | Qualifying | 8/3 | 19:00 | ANT1+ |
Διαβάστε επίσης:
F1 Academy: Αγώνας γυναικών στη Σ.Αραβία
GP Σαουδική Αραβίας: Με 250km/h στην παραλία!
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πιστώθηκαν 2,75 εκατ. ευρώ σε 695 δικαιούχους