Στην Ιταλική ομάδα άλλαξαν τόσο την μπαταρία όσο και την κεντρική μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών πριν τον αγώνα. Παραταύτα ο Λεκλέρκ εγκατέλειψε πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Από τη Ferrari δεν έχουν ξεκαθαρίσει τη φύση του προβλήματος. Πέρυσι μετά το Μπακού είχαν υποχρεωθεί να μειώσουν την απόδοση της υβριδικής μηχανής για λόγους αξιοπιστίας. Μένει να μάθουμε αύριο αν θα αλλάξουν και άλλα μέρη, επισύροντας περισσότερες θέσεις στην εκκίνηση. Ο Λεκλέρκ πέρυσι είχε τερματίσει 2ος μετά από κόντρα με το Φερστάπεν.
Ο Ολλανδός κέρδισε εύκολα στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος και φυσικά είναι φαβορί για νίκη και στη Τζέντα. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα εκεί, έχει κερδίσει μια φορά ο Χάμιλτον και μια ο Φερστάπεν. Για το Χάμιλτον η νίκη του το 2021 είναι η τελευταία μέχρι στιγμής που έχει πάρει, η 103η στην καριέρα του. Ο αγώνας θα διεξαχθεί νύχτα (19:00 ώρα Ελλάδος, απευθείας μετάδοση ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+). Το FP1 όπως και το FP3 γίνονται σούρουπο με υψηλότερες θερμοκρασίες.
Ο δεύτερος αγώνας της σεζόν διεξάγεται στο Jeddah Corniche Circuit, που χαρακτηρίζεται ως «η ταχύτερη πίστα δρόμου στον κόσμο». Έχει 27 στροφές, τον υψηλότερο αριθμό οποιασδήποτε πίστας στο ημερολόγιο και έχει μήκος 6,1 χιλιόμετρα, καθιστώντας την επίσης τη μεγαλύτερη πίστα δρόμου στη Formula 1.
Παρ’ όλο που είναι μια προσωρινή εγκατάσταση, ορισμένα μέρη της πίστας, κατά μήκος της παραλίας της Τζέντα , είναι μόνιμα. Κάθε δραστηριότητα ξεκινά το σούρουπο ή τη νύχτα. Οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας διεξάγονται κάτω από προβολείς όταν η θερμοκρασία της πίστας είναι πολύ χαμηλότερη από ό,τι στις ελεύθερες δοκιμές 1 και 3, οι οποίες ξεκινούν καθώς ο ήλιος αρχίζει να δύει. Η πίστα διαθέτει ένα μείγμα από φαρδιές γρήγορες καμπές και στενά, στριφογυριστά τμήματα, που σημαίνει ότι οι οδηγοί είναι πολύ απασχολημένοι. Η επιφάνεια της πίστας παρέχει ένα αξιοπρεπές επίπεδο πρόσφυσης, αλλά χωρίς να είναι πολύ τραχύ.
Υπάρχουν τρεις ζώνες DRS: μεταξύ των στροφών 20 και 22. μεταξύ 24 και 27 και στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες προσπέρασης, ασυνήθιστες για πίστα δρόμου. Οι οδηγοί κατά τη διάρκεια του αγώνα θα διανύσουν 50 γύρους, που ισοδυναμούν με 308,45 χλμ.
Τα ελαστικά στην πίστα
• Για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, η C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
• Η Τζέντα είναι η ταχύτερη – εντός πόλης – διαδρομή της χρονιάς. Η πίστα σχεδιάστηκε πριν 3 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Φέτος υπάρχει νέα σηματοδότηση στις εξόδους διαφυγής, ενώ κάποια κερμπ είναι πιο ήπια. Μερικοί τοίχοι άλλαξαν θέση όπως αυτοί στις στροφές 8 και 10 ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης.
• Το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι τελείως διαφορετικό από το Μπαχρέιν. Στη Τζέντα παίζει ρόλο η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, που είναι το χαρακτηριστικό αυτής της πίστας.
• Η διαδρομή προσφέρει μεσαία επίπεδα πρόσφυσης, αλλά η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία επηρεάζει την χαμηλή τραχύτητα της ασφάλτου. Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην Κόκκινη Θάλασσα και δεν είναι απαιτητική σε πρόσφυση στην έξοδο των στροφών ή σε σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία πιέζουν περισσότερο τα λάστιχα.
• Όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και εδώ ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων αλλά η εκκίνηση θα δοθεί δυο ώρες αργότερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος (20:00 τοπική). Την ίδια ώρα θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές αλλά και το FP2. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος αναμένονται σταθερές κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών και του αγώνα. Η πρώτη και η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών που θα διεξαχθούν αργά το απόγευμα θα έχουν θερμοκρασίες υψηλότερες κατά 10 βαθμούς Κελσίου.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Είναι καθοριστικό να βρεις το σωστό σετάρισμα και να είσαι έτοιμος για όλα στη Τζέντα: Μια πίστα τελείως διαφορετική από το Μπαχρέιν. Κάναμε τις ίδιες επιλογές γομών με πέρυσι καθώς επέδειξαν πολύ καλή σταθερότητα στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα, εκεί, το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας αποδείχτηκε απρόβλεπτο λόγω της συχνής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας και του μηδενισμού των διαφορών, μια εικόνα τυπική για διαδρομή εντός πόλης.
Η ταχύτερη επιλογή πέρυσι ήταν η στρατηγική μιας αλλαγής. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάξουν ελαστικά νωρίς και να τερματίσουν τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Οι Φερστάπεν – Λεκλέρκ έδωσαν σκληρή μάχη, χάρη και στην αντοχή των ελαστικών, ακολουθώντας αυτή τη στρατηγική.
Ο οδηγός της Red Bull κέρδισε με διαφορά λιγότερη του δευτερολέπτου αυτό τον σπουδαίο αγώνα. Οι ομάδες πρέπει να δουλέψουν σκληρά στο σετάρισμα γιατί έχουν μόνο τις ελεύθερες δοκιμές για να βρουν τις ρυθμίσεις με τα νέα ελαστικά. Στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αντίθετα στη Τζέντα που έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από το Σακχίρ, παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα πλευρικά φορτία».
Με το Λεκλέρκ να εκκινεί από τις πίσω θέσεις το μεγάλο ερωτηματικό είναι ποιος άλλος μπορεί να προβληματίσει το Φερστάπεν; Δυο Ισπανοί δείχνουν να μπορούν ο Φερνάντο Αλόνσο με την ανταγωνιστική Aston Martin αλλά και ο Κάρλος Σάινθ με την ταχύτατη στις ευθείες, Ferrari. Στην Ιταλική ομάδα επικρατεί ένταση καθώς συνεχίζονται οι απομακρύνσεις στελεχών, καθώς ο Βασέρ φτιάχνει τη δική του σύνθεση. Την ίδια ώρα στη Mercedes υπάρχει απογοήτευση καθώς το μονοθέσιο δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των οδηγών και όλα δείχνουν πως θα απαιτηθεί αλλαγή στο σχεδιασμό του. Μετά το εύκολο 1-2 στη πρεμιέρα του Μπαχρέιν, για τις Red Bull, όλος ο κόσμος της F1 περιμένει να δει αν θα βρεθεί κάποιος να κοντράρει το Φερστάπεν.
Διαβάστε επίσης:
Wrangler Rubicon: 20 χρόνια ανοίγει δρόμους!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα