Ο Λιούις Χάμιλτον δεν κέρδισε την Κυριακή στο Σότσι και αυτό ως επί το πλείστον είναι αποτέλεσμα των ποινών που δέχτηκε το Σάββατο και την Κυριακή. Αυτό δε μειώνει σε τίποτα τη νίκη του Μπότας (2η στο Σότσι) που ήρθε ως αποτέλεσμα αλάνθαστης οδήγησης και συντηρητικής τακτικής.
Αν επιτρέψεις σε κάποιον οδηγό να διαλέξει θέση εκκίνησης τότε αυτός θεωρητικά θα ζητήσει την πρώτη. Στο Σότσι όμως η 3η θέση στην εκκίνηση, δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στα φρένα για την 2η στροφή αν κολλήσεις πίσω από τον poleman και εκμεταλλευτείς τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Οι διαφορές και η ανάλυση των δοκιμών δείχνουν πως ο Μπότας επιδίωξε να πάρει αυτή την θέση το Σάββατο. Το είχε ξανακάνει το 2017 όταν και πήρε, εκκινώντας 3ος την παρθενική του νίκη στο Σότσι. Το επανέλαβε χτες σημειώνοντας την 9η νίκη της καριέρας του, 2η φετινή και 2η επί Ρωσικού εδάφους.
Βοηθήθηκε σ’ αυτό από το μηδενισμό της πρώτης προσπάθειας του Χάμιλτον στο Q2 από τους αγωνοδίκες γιατί πάτησε εκτός ορίων. Η έξοδος του Φέτελ περιέπλεξε τα πράγματα καθώς ο Βρετανός είχε ελάχιστο χρόνο για να προκριθεί. Αναγκάστηκε να βάλει την μαλακή γόμα οριοθετώντας τις επιλογές στρατηγικής του. Αντίθετα οι Φερστάπεν, Μπότας κατετάγησαν με τη μέση γόμα.
Από τη στιγμή που ο Χάμιλτον ήταν υποχρεωμένος να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, πίεσε για την pole. Την πήρε και την Κυριακή κατάφερε να εκκινήσει καλύτερα και να εκμεταλλευτεί το λάθος του Μπότας στα φρένα στη στροφή 2(έλιωσε έντομο στη ζελατίνα, περιορίζοντας το οπτικό του πεδίο) και να παραμείνει μπροστά βγαίνοντας από τη στροφή 2. Όμως ο Βρετανός υποχρεώθηκε να εκτίσει 10 sec ποινής γιατί έκανε πρόβα εκκίνησης σε σημείο που δεν προβλέπονταν. Σημείο που όπως προκύπτει από τις συνομιλίες του με την ομάδα, του υποδείχτηκε από τον μηχανικό του, Πήτερ Μπόνιγκτον. Οι αγωνοδίκες εδώ εξάντλησαν την αυστηρότητα και την ευρηματικότητά τους προς χάριν του θεάματος. Ο Χάμιλτον άλλαξε από μαλακή σε σκληρή γόμα στον 16ο γύρο έπεσε 11ος και ανέβηκε εκ νέου 3ος μέχρι την καρό σημαία.
Θα περίμενε κανένας ότι ο Φερστάπεν που εκκινούσε 2ος θα κατάφερνε να διεκδικήσει τη νίκη. Ο Ολλανδός εκκίνησε μέτρια, έχασε τα φρένα στη στροφή 2 και περιορίστηκε στο να ακολουθεί το Μπότας. Δεδομένου όμως ότι προέρχονταν από ένα σερί εγκαταλείψεων η 2η θέση ήταν καλοδεχούμενη πόσο μάλλον που ο έτερος οδηγός της Red Bull, Άλεξ Άλμπον συνεχίζει να απογοητεύει. Ο Ταϊλανδός τερμάτισε πίσω από τις Alpha Tauri στην 10η θέση.
Αν εξαιρέσει κανείς το οδηγικό λάθος του Σάινθ που μόνος του χτύπησε στον τοίχο και την έξοδο του Στρολ στον πρώτο γύρο ο αγώνας θα ξεχαστεί γρήγορα. Αξίζει να σταθούμε ίσως στην καθαρή 4η θέση του Πέρεζ στην επιθετική στρατηγική του Ρικιάρντο και στην μεστή οδήγηση του Λεκλέρκ που έδωσε στη Ferrari τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης.
Κλείνοντας αξίζει να τονιστεί ότι οι Ρώσοι είχαν 30 χιλιάδες θεατές, και διαχειρίστηκαν την κατάσταση με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η F1 δείχνει το δρόμο σ’ αυτό το κομμάτι.
Επόμενος αγώνας το Γερμανικό GP στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στις 11/10.
Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 205 βαθμούς και ακολουθούν οι Μπότας 161 βαθμοί και Φερστάπεν 128 βαθμοί.
Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 366 βαθμούς και ακολουθούν Red Bull 192, McLaren 106, Racing Point 104, Renault 99.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών:
• O Μπότας κέρδισε στην Ρωσία, εκκινώντας από την 3η θέση όπως το είχε κάνει και το 2017 στην πρώτη νίκη της καριέρας του, που ήταν σ’ αυτή την πίστα. Ο Φινλανδός βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα όταν στον άλλο οδηγό της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον επιβλήθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων την οποία εξέτισε κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ. Ο Μπότας που εκκίνησε με την κίτρινη/μέση γόμα σταμάτησε δέκα γύρους μετά και έβαλε τη λευκή/σκληρή γόμα.
• Ο Φερστάπεν που τερμάτισε δεύτερος ακολούθησε την ίδια ακριβώς στρατηγική με τον Μπότας, έκανε δε την αλλαγή του, ένα γύρο νωρίτερα. Οι δυο τους ήταν οι μόνοι οδηγοί από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης που είχαν καταταγεί και ξεκίνησαν, με τη κίτρινη/μέση γόμα.
• Ο οδηγός της Mercedes Λιούις Χάμιλτον, που τερμάτισε 3ος ακολούθησε στρατηγική μαλακής/σκληρής γόμας αλλά υποχρεώθηκε να το κάνει γιατί στο Q2 πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο με τη μαλακή γόμα. Επίσης έπρεπε να εκτίσει ποινή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μετά την ποινή και την αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην 11η θέση της κατάταξης. Κατάφερε να επανέλθει ανεβαίνοντας στην τελευταία θέση του βάθρου.
• Τρεις οδηγοί, οι Νόρις, Άλμπον, Ράσελ εκμεταλλεύτηκαν το αυτοκίνητο ασφαλείας στον πρώτο γύρο και έβαλαν τη σκληρή γόμα. Απ’ αυτούς μόνο ένας, ο Nόρις προσπάθησε να φτάσει ως την καρό σημαία, μ’ αυτό το σετ. Υποχρεώθηκε όμως να μπει λίγο πριν το τέλος και ενώ είχε συμπληρώσει 46 γύρους με το ίδιο σετ σκληρής γόμας.
• Ο Κβίατ με AlphaTauri, τερμάτισε 8ος στον αγώνα της πατρίδας του. Ανάμεσα στους δυο οδηγούς που εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα πήρε την καλύτερη θέση. Ο άλλος ήταν ο Ράικονεν με την Alfa Romeo που στην αρχή, συμπλήρωσε 35 γύρους μ’ αυτό το σετ.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ
• ΣΚΛΗΡΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε από τους πρώτους επτά στην τελική κατάταξη στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Επίσης είδαμε κάποιους να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μ’ αυτή τη γόμα. Ο Μπότας πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με σετ σκληρής γόμας μετά από 25 γύρους χρήσης και δυο γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Χάμιλτον επίσης συμπλήρωσε 37 γύρους με τη λευκή/σκληρή γόμα.
• MEΣΗ C4: Οι περισσότεροι οδηγοί εκτός δεκάδας επέλεξαν τη μέση γόμα για να εκκινήσουν. Το καθοριστικό στοιχείο στη στρατηγική αγώνα, των δυο πρώτων οδηγών στην τελική κατάταξη, ήταν ότι εκκίνησαν με μέση γόμα.
• ΜΑΛΑΚΗ C5: Μόνο οκτώ οδηγοί την χρησιμοποίησαν στην εκκίνηση: Ένας απ’ αυτούς ήταν ο poleman, Λιούις Χάμιλτον. O Πέρεζ χρησιμοποίησε την ίδια στρατηγική, μαλακής/σκληρής γόμας με το Χάμιλτον για να τερματίσει 4ος.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:
«Ήταν μια ζεστή μέρα στο Σότσι με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να υπερβαίνει τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η επιλογή μας να φέρουμε πιο μαλακές γόμες φέτος είχε ως αποτέλεσμα ποικιλία στρατηγικών. Στο παρελθόν στο Σότσι είχε κυριαρχήσει η στρατηγική μιας αλλαγής στον αγώνα. Αυτό συνέβη και φέτος αλλά είδαμε και τις τρεις γόμες να χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές στρατηγικές. Η διαχείριση της θερμικής καταπόνησης αποδείχτηκε κλειδί, ειδικά στην μαλακή γόμα. Είδαμε όμως και ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις με τη σκληρή γόμα. Συγχαρητήρια στο Μπότας αλλά και στη Mercedes – που διατήρησε το αήττητο ρεκόρ της στο Ρώσικο Grand Prix».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H FED ισοπέδωσε τη Wall Street: Βουτιά 3% για τον Nasdaq, 1.100 μονάδες πτώσης για τον Dow Jones
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ