Ο 10ος αγώνας της Formula 1 θα διεξαχθεί στο Σότσι της Ρωσίας. Το θέρετρο της Μαύρης Θάλασσας όπου το 2014 διεξήχθησαν οι χειμερινοί Ολυμπιακοί αγώνες.
Τα κρούσματα στη Ρωσία ξεπέρασαν το 1 εκ. και παραταύτα οι οργανωτές έχουν πουλήσει 30 χιλιάδες εισιτήρια και περιμένουν αντίστοιχους θεατές την Κυριακή. Τους επετράπη να γεμίσουν τις μισές θέσεις της πίστας.
H Formula 1 ταξιδεύει εκεί γιατί η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος οδηγός ήταν ο Βιτάλι Πετρόφ, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Πετρόφ ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ με τα χρώματα της Alpha Tauri. Οι Ρώσοι έχουν δώσει στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του.
Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.
Η Formula 1 κινδυνεύει να καταντήσει ένα άθλημα όπου τρέχουν όλοι και κερδίζει ο Χάμιλτον! Με έξι νίκες σε εννιά αγώνες ο Βρετανός είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής της σεζόν, προφανώς είναι διαδικαστικό θέμα η κατάκτηση του έβδομου πρωταθλήματος από την πλευρά του. Μάλιστα αν κερδίσει αυτή την Κυριακή στο Σότσι θα ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών του άτυχου Μ.Σουμάχερ (91). Με 55 βαθμούς διαφορά από τον έτερο οδηγό της Mercedes, Βάλτερι Μπότας o Χάμιλτον μπορεί να λείψει από 2 αγώνες χωρίς να αλλάξει κάτι στην κορυφή.
Είναι αλήθεια πως η F1 είναι από τα λίγα παγκόσμια πρωταθλήματα που διεξάγονται εν μέσω πανδημίας. Έχουμε δει 9 αγώνες σε 11 εβδομάδες και είναι ο πρώτος που θα διεξαχθεί εκτός Ευρώπης στην Ανατολή.
Η διαδρομή των 5.8km αποτελείται από δυο μεγάλες ευθείες, μια παρατεταμένη καμπή (στροφή 3) και μέτριας ταχύτητας στροφές 90 μοιρών. Είναι ο έβδομος αγώνας που θα γίνει στην Ρωσία, ο πρώτος έγινε το 2014 λίγο μετά από τους Ολυμπιακούς αγώνες. Στους προηγούμενους έξι έχει κερδίσει μόνο η Mercedes: Τέσσερις νίκες έχει πάρει ο Χάμιλτον (2014, 2015, 2018, 2019) και από μια οι Ρόσμπεργκ (2016), Μπότας (2017). Αν η Mercedes κερδίσει και φέτος θα πρόκειται για ρεκόρ συνεχόμενων νικών σε μια πίστα στην ιστορία του θεσμού. Για το Μπότας η νίκη του στην Ρωσία ήταν η πρώτη στην καριέρα του, οι οδηγοί της Mercedes έχουν ανέβει 12 φορές στο βάθρο σε 6 αγώνες. Από τα μονοθέσια που δε φορούν μηχανή Mercedes μόνο οι Ferrari έχουν ανέβει στο βάθρο στη Ρωσία τέσσερις φορές.
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
Δυο εβδομάδες αφότου χρησιμοποιήθηκαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας στο Μουτζέλο, η Pirelli φέρνει τώρα τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της, για το Σότσι: τη C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Η λεία άσφαλτος του Σότσι οδήγησε σ’ αυτή την επιλογή, η διαδρομή φημίζεται ως σχετικά εύκολη, για τα ελαστικά. Ο καιρός είναι γενικά ήπιος στο Σότσι και δεν υπάρχουν πολλές στροφές με υψηλά φορτία. Οπότε οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας P Zero F1 είναι ιδανική επιλογή.
Η επιλογή ελαστικών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από την αντίστοιχη περσινή. Η πιο απαιτητική στροφή είναι σίγουρα η 3: Μια παρατεταμένη αριστερή καμπή 750 μέτρων που καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός δεξιά ελαστικό. Στην υπόλοιπη διαδρομή υπάρχουν αργές ή μέσες στροφές 90 μοιρών που δίνουν στο Σότσι την αίσθηση αγώνα πόλης (η διαδρομή διέρχεται γύρω από το Ολυμπιακό Πάρκο).
O Μάριο Ίσολα, επικεφαλής F1 της Pirelli δήλωσε: «Το Ρώσικο Grand Prix είναι ένας από τους λίγους φετινούς αγώνες που παρέμειναν στην αρχικώς προκαθορισμένη ημερομηνία τους, την ίδια εποχή με πέρυσι. Η φετινή μας επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από του 2019. Στόχος να δώσουμε έξτρα ταχύτητα και να προσθέσουμε μια πρόκληση όσον αφορά στη στρατηγική ελαστικών. Χάρη στο πιο λεπτό πέλμα που υιοθετήθηκε το 2019, η επιλογή των πιο μαλακών γομών C3, C4, C5 θα πρέπει να ενθαρρύνει τη χρήση και των τριών γομών, χωρίς να χρειαστεί ιδιαίτερη διαχείριση από τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η στρατηγική του περσινού αγώνα επηρεάστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, επιπλέον τα μονοθέσια του 2020 είναι πιο γρήγορα. Οπότε οι ομάδες πρέπει να υπολογίσουν μερικές άγνωστες παραμέτρους στο φετινό Ρώσικο Grand Prix. Τούτου δοθέντος το Σότσι δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά, οπότε η στρατηγική μιας αλλαγής είναι πιθανή. Οι ομάδες θα δουλέψουν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών για να διαπιστώσουν αν αυτή παραμένει η ταχύτερη στρατηγική: Πιστεύουμε ότι η μια αλλαγή θα είναι η πιο δημοφιλής επιλογή καθώς οι ομάδες την επιδιώκουν όπου είναι εφικτή».
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το Σάββατο στις 15:00 και ο αγώνας για την Κυριακή στις 14:10. Απευθείας μετάδοση ΕΡΤ, Cosmote.
Απόψε, αν θέλετε, στις 21:00 μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συζήτησή μας στο Instagram και να θέσετε τα ερωτήματά σας.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED