Με 6 νικητές σε 12 αγώνες το φετινό πρωτάθλημα είναι εντελώς απρόβλεπτο.
Στον προηγούμενο αγώνα στο Σίλβερστον ο Χάμιλτον κέρδισε για πρώτη φορά μετά από 3 χρόνια είχε να κερδίσει από τη Σαουδική Αραβία το 2021. Στον εντός έδρας αγώνα του ο Βρετανός οδηγός είχε κερδίσει 8 φορές και κέρδισε για 9η φορά φέτος, κάτι που δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του σπορ. Ποτέ κανείς δεν είχε κερδίσει 9 φορές στον ίδιο αγώνα. Είναι η 40στη φορά που θα γίνει αγώνας στο Ουγγαρόρινγκ και πολυνίκης εκεί με 8 νίκες είναι ο Λιούις Χάμιλτον ( 2007, 2009, 2012, 2013, 2016, 2018, 2019, 2020).
Θέλει όσο τίποτα να επαναλάβει το ανδραγάθημα του Σίλβερστον, στην Ουγγαρία. Από τους οδηγούς που εκκινούν στον αγώνα έχουν επίσης κερδίσει στη συγκεκριμένη πίστα ο Φερστάπεν το 2022 και το 2023, ο Οκόν το 2021, ο Ρικιάρντο το 2014 και ο Αλόνσο το 2003. Μεταξύ των ομάδων, η McLaren προηγείται με 11 νίκες μπροστά από τις Williams και Ferrari, που έχουν σημειώσει επτά νίκες, ενώ η Mercedes έχει τις περισσότερες pole position (9), μία περισσότερη από την McLaren και τη Ferrari.
Η Ferrari προσμετρά τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο με (26) μπροστά από τη McLaren (23) και τη Williams (18). Πέντε οδηγοί έχουν πετύχει την πρώτη τους νίκη σ’ αυτή την πίστα, Αλόνσο (2003), Οκόν (2021),Χιλ (1993), Μπάτον (2006) και Κοβαλάινεν (2008). Η διαδρομή των 4.381m περιλαμβάνει 14 στροφές και μια μικρή ευθεία, αυτή των πιτ, συνεπώς το μοναδικό ρεαλιστικό σημείο προσπεράσματος είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού.
Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει σε επτά αγώνες φέτος, η τελευταία φορά που τα κατάφερε ήταν στην Ισπανία. Προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με διαφορά 84 βαθμών από τον Νόρις και 105 από το Λεκλέρκ. Ο Πέρεζ είναι στην 6η θέση της βαθμολογίας με 118 βαθμούς, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Red Bull να έχει μια διαφορά 71 βαθμών από τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η τελευταία φορά που κέρδισαν οι κόκκινοι ήταν στο Μονακό, το Ουγγαρόρινγκ έχει παρόμοια χαρακτηριστικά. Στη Ferrari ανακοίνωσαν στον προηγούμενο αγώνα στην Αγγλία ότι πήραν λάθος δρόμο όσον αφορά στην αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου και θα επιστρέψουν στο αεροδυναμικό πακέτο της Ίμολα, που ήταν ακριβώς πριν το Μονακό. Μένει να δούμε αν η SF24 θα αποδειχτεί ανταγωνιστική και στο Ουγγαρόρρινκ.
Η Formula 1 επισκέπτεται την πανέμορφη Βουδαπέστη για τον 13ο φετινό αγώνα. Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ βρίσκεται στα περίχωρα της ουγγρικής πρωτεύουσας, κατασκευάστηκε το 1985 μέσα σε 9 μήνες και ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 1986 με νικητή τον Νέλσον Πικέ, με Williams. Οι οδηγοί παρομοιάζουν τη συγκεκριμένη διαδρομή με πίστα καρτ, καθώς οι στροφές είναι συνεχείς και οι ομάδες, αναζητώντας πρόσφυση, επιλέγουν τις μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές, όπως στο Μονακό. Κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού χρόνου είναι ο ρυθμός, ενώ ο καιρός, που θα είναι ζεστός αναμένεται να δώσει συναρπαστική διάσταση στον αγώνα.
Τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα, λόγω της νέας αεροδυναμικής μορφής των μονοθεσίων, παραμένουν όμως δύσκολα, οπότε η καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές είναι καθοριστικής σημασίας. Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται οι πιο μαλακές γόμες της γκάμας C3, C4, C5. Οι πολλές στροφές του Hungaroring δεν επιτρέπουν στους οδηγούς ούτε μια στιγμή ανάπαυλας στον αγώνα των 70 γύρων. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS: μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και μία άλλη πολύ πιο σύντομη στην κατηφόρα από τη στροφή 1 προς τη στροφή 2, με μόλις μία ζώνη ανίχνευσης πριν την είσοδο στην τελευταία στροφή.
Η πρόσφυση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, ειδικά στον πίσω άξονα. Η πτώση απόδοσης των ελαστικών μπορεί να είναι υψηλή, ειδικά σε συνθήκες καύσωνα. Η πρόβλεψη καιρού δείχνει ότι θα έχει υψηλές θερμοκρασίες πέρυσι η Ουγγαρία κατέγραψε την υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος της σεζόν με 53°C. Η υπερθέρμανση είναι ένας παράγοντας που πρέπει να ελεγχθεί, όχι μόνο στον αγώνα αλλά και στις κατατακτήριες δοκιμές όπου με τα πιο μαλακά ελαστικά μπορεί να φτάσεις στις τελευταίες στροφές χωρίς πρόσφυση.
Οι εγκαταστάσεις του Ουγγαρόρινγκ έχουν ανακαινιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Για να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, οι εργασίες συνεχίζονταν 24 ώρες το 24ωρο, με 400 – 500 άτομα να εργάζονται διαρκώς για μήνες, ενώ συνολικά 1.500 άτομα συμμετείχαν στο έργο. Χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις μεγάλοι γερανοί και πέντε μικρότεροι, τοποθετώντας 390 χιλιόμετρα αγωγών, 3.200 τόνους χάλυβα, 1.674 κυβικά μέτρα οπλισμένου προκατασκευασμένου σκυροδέματος και 32.000 τόνους σκυροδέματος.
Οι εργασίες περιλάμβαναν την μετακίνηση 17.000 κυβικών μέτρων χώματος. Επίσης, κατασκευάστηκαν οι τοίχοι του χώρου εκδηλώσεων πίσω από την κεντρική εξέδρα, συνολικού μήκους 450 μέτρων, καθώς και μια νέα σκάλα που οδηγεί στις εξέδρες των θεατών. Τα κτίρια που υπήρχαν στον κάτω όροφο του πάντοκ κατεδαφίστηκαν έτσι το νέο ενιαίο πάντοκ απλώνεται σε έκταση 8.000 τετραγωνικών μέτρων.
Οι ελεύθερες δοκιμές, οι κατατακτήριες δοκιμές, όπως και οι αγώνες Formula 2 και Formula 3 θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤΙ+. Οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1, Μαρία Θωμά, Γιώργος Ανανίδας θα μας μεταφέρουν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρινγκ με αποκλειστικές συνεντεύξεις και ρεπορτάζ. Στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show», την Κυριακή 21 Ιουλίου στις 15:00, θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, οι Κώστας Λεώνης και Γιώργος Κατσίνης, ο οποίος ως οδηγός αγώνων θα σχολιάζει τις προσπάθειες των συναθλητών του. Ακόμα, στην εκπομπή «Formula 1 Show», μπορείτε να δείτε, μεταξύ άλλων, μια αποκλειστική συνέντευξη του οδηγού της Ferrari, Κάρλος Σάινθ.
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ 13ου GRAND PRIX
Διαβάστε επίσης
Volkswagen ID.7 με αυτονομία 707km!
Περισσότερες εκδόσεις για την ηλεκτρική Porsche Macan!