Άλλοι ιδρώνουν μέσα στις πυρίμαχες φόρμες για να περάσουν οριακά από τις μπαριέρες, άλλες στις ξαπλώστρες.

Η F1 μια φορά το χρόνο ξεχνάει πόσο ασφαλής θέλει και πρέπει να είναι και πάει στο Μόντε Κάρλο. Σε στενούς γλιστερούς λιμανίσιους δρόμους, με διαγραμμίσεις, αναπηδήσεις, καπάκια υπονόμων και μπαριέρες. Το σκηνικό είναι εφιαλτικό για τους αθλητές. Την ίδια στιγμή όσοι έχουν τον τρόπο τους, λιάζονται στα ντεκ των σκαφών, απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και αναρτούν τα μάταια εις μάτην.

 

Εκεί στο λιμάνι του Πριγκηπάτου γίνεται αγώνας από το 1929. Φέτος θα είναι η 69η φορά που γίνεται αγώνας στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το οποίο προσμετρά από το 1950. Από το 1955 έως σήμερα έχει λείψει μόνο το 2020 λόγω πανδημίας. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή ο αείμνηστος Άιρτον Σένα, έχει κερδίσει 6 φορές από το 1987 έως το 1993. Απ’ όσους θα εκκινήσουν την Κυριακή τέσσερις έχουν κερδίσει στους δρόμους του Πριγκηπάτου: Αλόνσο, Χάμιλτον, Φερστάπεν, Πέρεζ (πέρυσι).

Αρκετοί οδηγοί κατοικούν στο Μόντε Κάρλο, ένας κατάγεται από εκεί. Ο λόγος για το Λεκλέρκ που τις προηγούμενες δυο χρονιές έχει εκκινήσει από την pole position. Σε ρόλο αγωνοδικών θα βρίσκονται οι: Τιμ Μάγιερ, Φέλιξ Χόλτερ, Εμανουέλ Πιρό (πρώην οδηγός), Ζαν Κάλμ. H πίστα έχει μήκος 3.337m είναι η μικρότερη του πρωταθλήματος. Έχει 19 στροφές και οι οδηγοί πατούν τέρμα γκάζι στο 45% του γύρου, με την μέση ταχύτητα να είναι κάτω από 150km/h. Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Φερστάπεν με 119 βαθμούς και ακολουθεί ο Πέρεζ με 105. Τρίτος είναι ο Αλόνσο με 75 βαθμούς, ο Ισπανός που έχει να κερδίσει αγώνα από το 2013 και αγώνα στο Μονακό από το 2007, στοχεύει σε μια καλή εμφάνιση με την Aston Martin.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Οι τρεις πιο μαλακές γόμες επελέγησαν για τη διαδρομή στο Μονακό: η C3 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.
  • Το συνολικό μήκος αυτής της ιστορικής διαδρομής είναι μόλις 3.337km. Έχουν γίνει 68 αγώνες και πολυνίκης είναι ο Άιρτον Σένα. Ο θρυλικός Βραζιλιάνος κέρδιζε συνεχώς από το 1987 – 1993 με εξαίρεση το 1988 – τότε εγκατέλειψε στον 66ο γύρο ενώ ήταν επικεφαλής.
  • Το Μονακό ως διαδρομή έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, απ’ όλες τις πίστες, περίπου στα 150km/h.
  • H πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή και η φθορά περιορισμένη. Οι πιο μαλακές γόμες προσφέρουν πρόσφυση αλλά μηχανικά αυτή είναι περιορισμένη. Δεν αποκλείονται τα γλιστρήματα που παραμορφώνουν την επιφάνεια των ελαστικών.

  • Πέρυσι λόγω των μεικτών συνθηκών είχαν χρησιμοποιηθεί όλα τα ελαστικά που ήταν διαθέσιμα για το Grand prix: Βρόχινα Cinturato Blue, ενδιάμεσα Cinturato Green και οι τρεις γόμες των σλικ ελαστικών. Αν η διαδρομή είναι στεγνή, οι οδηγοί κάνουν μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, αλλά πέρυσι, οι περισσότεροι σταμάτησαν 3 φορές για ν’ αλλάξουν λάστιχα.
  • Τα καινούργια βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue δεν χρειάζονται προθέρμανση με ηλεκτρικές κουβέρτες. Θα είχαν κάνει ντεμπούτο στην Ίμολα που ακυρώθηκε, ίσως χρησιμοποιηθούν στο Μονακό και σίγουρα θα είναι διαθέσιμα για το υπόλοιπο της σεζόν.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Πάμε στο Grand Prix του Μονακό κάπως διαφορετικά απ’ ότι περιμέναμε. Θα ήταν κανονικά ο μεσαίος αγώνας σε μια τριπλέτα Ευρωπαϊκών αλλά από τη στιγμή που ακυρώθηκε η Ίμολα, είναι ο πρώτος. Οι εικόνες της πλημμύρας είναι ακόμη στο μυαλό μας, θέλω ακόμη μια φορά να εκφράσω τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των θυμάτων και σε όσους υπέστησαν μεγάλες υλικές απώλειες. Το Μονακό έχει ένα δικό του ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1. Τα χαρακτηριστικά αυτής της μοναδικής διαδρομής που δεν έχει αλλάξει πολύ, εδώ και 60 χρόνια την καθιστούν ανεπανάληπτη καθώς συχνά κρύβει τρανταχτές εκπλήξεις.  Καμία άλλη πίστα δεν επιτρέπει στους οδηγούς να αντισταθμίσουν τις αδυναμίες των μονοθεσίων τους με τέτοιο τρόπο. Ένα μικρό συμβάν μπορεί ν’ αλλάξει δραματικά τις ισορροπίες. Η δυσκολία του προσπεράσματος μερικές φορές στερεί θέαμα στον αγώνα. Όμως αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές πιο συναρπαστικές καθώς η θέση εκκίνησης παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα την Κυριακή. Όπως συχνά συμβαίνει σε αγώνες δρόμου, η Pirelli διάλεξε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Μια από τις ιδιαιτερότητες στο Μονακό είναι πως η πίστα δίδεται στην κυκλοφορία κάθε βράδυ. Έτσι είναι πολύ δύσκολο να στρωθεί με γόμα το οδόστρωμα στην αγωνιστική γραμμή. Η επιφάνεια είναι πολύ γλιστερή. Καθώς η Ίμολα ακυρώθηκε, τα νέα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση, ίσως κάνουν ντεμπούτο στο Μονακό. Αυτό εξαρτάται από τον καιρό: Ένα ακόμη άγνωστος και συνάμα καθοριστικός παράγοντας αυτό το Σαββατοκύριακο.»

Για την Κυριακή η πιθανότητα βροχής είναι πάνω από 50%. Στο Πριγκιπάτο του Μονακό, τη μέρα κυριαρχούν οι αγώνες με F1, F2, F3 και Porsche Supercup και το βράδυ οι «αγωνίες» στα πάρτι που διοργανώνονται εν πλω. Tο πιο λαμπερό πάρτι από όλα, το Amber Lounge, θα διεξαχθεί το βράδυ του Σάββατου 27 Μάϊου στο Grimaldi Forum. Εκεί, θα βρίσκεται και η απεσταλμένη του ΑΝΤ1 Μαρία Θωμά, η οποία την Κυριακή 28 Μαΐου σε απευθείας σύνδεση με την εκπομπή Formula 1 Show, που θα προβληθεί στις 15:00 σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+, θα μας μεταφέρει το κλίμα της μοναδικής αυτής βραδιάς. Στην εκπομπή Formula 1 Show μπορείτε επίσης να δείτε μία συνέντευξη του επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ, στον Πάνο Σεϊτανίδη, ένα αφιέρωμα στον Άιρτον Σένα, που έχει ταυτιστεί όσο κανείς με τη διάσημη διαδρομή στο Πριγκιπάτο, καθώς και μοναδικές εικόνες από την ατμόσφαιρα στο λιμάνι λίγο πριν την εκκίνηση, όπου θα βρίσκονται όλοι οι VIP του Φεστιβάλ των Καννών. Καλεσμένος στο στούντιο θα είναι ο Δημήτρης Δεβερίκος, οδηγός αγώνων που έχει τρέξει πολλές φορές στο Μονακό.

CIRCUIT DE MONACO, MONACO – MAY 27: George Russell, Mercedes W13 during the Monaco GP at Circuit de Monaco on Friday May 27, 2022 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show» θα είναι οι Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης και στις μεταδόσεις των αγώνων θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τζώρτζης Μαρκογιάννης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

Διαβάστε επίσης

Ο Ροβάνπερα κερδίζει και σε Drift!