Ο Φερστάπεν πήρε κεφάλι στην εκκίνηση και δεν πιέστηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Πανηγύρισε την 1η του νίκη στο Πριγκιπάτο.
Βάθρο χωρίς Mercedes το σημερινό, βάθρο χωρίς παγκόσμιο πρωταθλητή, βάθρο με νέα παιδιά, τη νέα γενιά οδηγών της F1: Φερστάπεν 23 ετών, Σάινθ 26 ετών, Νόρις 21 ετών. Όλοι τους εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο βάθρο στο Μονακό. Ο σημερινός αγώνας δεν είχε καθόλου δράμα, κατά τη διάρκειά του, καθώς αυτό κορυφώθηκε πριν την εκκίνηση. Τη στιγμή που άνοιξαν τα πιτ και τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα για να πάρουν τη θέση τους στο grid.
Εκεί ο χθεσινός ήρωας, ο τοπικός Σαρλ Λεκλέρκ, ένιωσε ότι κάτι δεν δούλευε σωστά στο κιβώτιο της Ferrari. Αυτό που είχε ελεγχθεί μετά τη χθεσινή έξοδο στις κατατακτήριες δοκιμές. Το πρόβλημα εντοπίστηκε αργότερα στο αριστερό ημιαξόνιο. Καθότι το κιβώτιο είναι σφραγισμένο έπρεπε να το ανοίξουν για να εντοπίσουν το πρόβλημα. Ανοίγοντάς το, θα είχαν ποινή 5 θέσεων. Ρίσκαραν και έχασαν. Οι δηλώσεις του Μπινότο ότι ήταν από την άλλη πλευρά του μονοθεσίου και όχι από αυτή που χτύπησε απλά θολώνουν τα νερά. Προφανώς το ντόμινο μπορεί να συμβεί όταν έχεις τόσο σφιχτή χωροθέτηση!
Έτσι η θέση της pole έμεινε κενή και ο Φερστάπεν δεν είχε κανέναν δίπλα του. Φρόντισε μάλιστα να εκκινήσει διαγώνια, ώστε να βάλει το μονοθέσιό του αμέσως στο μέσον της πίστας κλείνοντας τους Μπότας – Σάινθ. Απίστευτο και όμως αληθινό για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είχαμε Μονακό χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας (σ.σ: δυο φορές στα 11 χρόνια). Ο αγώνας εξελίχθηκε σε καταστροφή για τις Mercedes.
Ο Χάμιλτον βρήκε το μάστορά του στο πρόσωπο του Γκασλί που τον κράτησε πεισματικά σε όλο τον αγώνα πίσω του. Ακόμη και στα πιτ ο Γάλλος με τη σωστή στρατηγική της Alpha Tauri (σ.σ: μπήκαν ένα γύρο μετά το Χάμιλτον) δεν επέτρεψε στη Mercedes (σ.σ: ο Χάμιλτον μπήκε στον 30στο γύρο) να κερδίσει θέση. Το τίμημα ήταν μάλιστα ότι έχασαν και οι δυο τους, θέση από το Φέτελ που έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα τερματίζοντας εν τέλει, 5ος. Ο Γερμανός μάλιστα βγαίνοντας από τα πιτ κρατήθηκε στην άνοδο προς τη στροφή Μασνέ δίπλα στο Γκασλί και κατάφερε να περάσει 5ος. Οι φίλαθλοι τον αντάμειψαν με τον τίτλο του οδηγού της ημέρας.
Ο Μπότας μπήκε για το μοναδικό του πιτ στοπ στον 31ο γύρο και δεν βγήκε ποτέ. Στάθηκε αδύνατον για τους μηχανικούς του να αφαιρέσουν το εμπρός δεξιά ελαστικό, προφανώς υπήρξε πρόβλημα με την απασφάλισή του (μπουλόνι). Η εγκατάλειψη του Φινλανδού έφερε το Σάινθ στη 2η θέση. Ο Ισπανός με τη Ferrari φάνηκε με τη σκληρή γόμα που έβαλε στον 34ο γύρο ότι είχε την ταχύτητα να πάει πιο γρήγορα από τη Red Bull. Μείωσε από τα 6.5 sec στα 2.5sec αλλά ο Φερστάπεν εκεί ελέγχοντας το ρυθμό και τα ντουμπλαρίσματα έδειξε πως έχει περιθώρια. Σταθεροποίησε τη διαφορά στα 3 sec ο Σάινθ απογοητεύτηκε και συμβιβάστηκε με τη 2η θέση.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ που εκκινούσε 9ος και πήγε με τη μαλακή γόμα ως τον 36ο γύρο κατάφερε να φτάσει στην 4η θέση και στους τελευταίους γύρους πίεσε το Νόρις. Ο Βρετανός με τη McLaren ήταν αλάνθαστος και πήρε το πρώτο του βάθρο στο Μονακό: «Δεν ξέρω τι να πω δεν περίμενα να βρεθώ εδώ στο βάθρο είναι σαν όνειρο. Ήμουν κομματάκι τυχερός, οδήγησα καλά, έχω καλό μονοθέσιο, οπότε ένα μεγάλο ευχαριστώ στα αγόρια και στα κορίτσια στο εργοστάσιο».
Ο Σάινθ έσπευσε να κάνει πλάκα στο Νόρις την ώρα των δηλώσεων: «Φύγε από δω μου κλέβεις τη δόξα» του είπε ο Βρετανός. Ο Ισπανός μιλώντας μετά τόνισε: «Αν μου λέγατε πριν έρθω εδώ ότι θα τερματίσω δεύτερος θα το δεχόμουν. Βλέποντας όλο το τριήμερο είμαι χαρούμενος και περήφανος, νομίζω και η Ferrari πρέπει να είναι περήφανη για το μονοθέσιό της».
Από την πλευρά του ο νικητής Μαξ Φερστάπεν ήταν μετρημένος: «Είναι ιδιαίτερη η νίκη εδώ, πόσο μάλλον ν’ ανεβαίνεις πρώτη φορά στο βάθρο. Τόσοι πολύ γύροι αλλά είναι συναρπαστικό. Δεν ξέρεις ποτέ τι θα γίνει και πρέπει να προσέχεις τα λάστιχα».
Με αυτή του τη νίκη ο Φερστάπεν πέρασε επικεφαλής της βαθμολογίας με 105 βαθμούς, 4 περισσότερους από το Χάμιλτον. Ο Βρετανός στο φινάλε μπήκε για 2η φορά στα πιτ, έβαλε μια πατημένη μαλακή γόμα και με χρόνο 1.12.9 σημείωσε νέο ρεκόρ αγώνα και πήρε το βαθμό ταχύτερου γύρου. Ήταν έξαλλος με την ομάδα: « Θα μιλήσουμε για το τι έφτιαξε και θα δουλέψουμε. Είχαμε μειωμένη απόδοση ως ομάδα όλο το τριήμερο. Πάμε σε έναν ακόμη αγώνα σε δημόσιους δρόμους τώρα στο Μπακού. Πρέπει να μην παρουσιάσουμε την ίδια εικόνα».
Είναι η πρώτη φορά από το 2013 που ένας οδηγός της Red Bull προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών: Φερστάπεν 105β. Χάμιλτον 101β. Νόρις 56β. Μπότας 47β. Πέρεζ 44β.
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών επίσης η Red Bull πήρε κεφάλι με 149 βαθμούς και ακολουθούν: Mercedes 148, McLaren 80, Ferrari 78.
Επόμενος αγώνας στις 6/6/2021 το GP του Αζερμπαϊτζάν.
Ο Φερστάπεν με την αγαπημένη του, Κέλυ Πικέ κόρη του Νέλσον Πικέ, τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή.
Διαβάστε ακόμη:
GP Μονακό: Δεν θα κερδίσει ο Χάμιλτον σήμερα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας