Σε υψόμετρο 2.3km βρίσκεται η Μεξικάνικη πίστα δίπλα στην Πόλη του Μεξικό.
Μετά τη νίκη – έκπληξη του Φερστάπεν στο Αμερικάνικο GP απομένουν 5 αγώνες για την ολοκλήρωση του φετινού συναρπαστικού πρωταθλήματος F1. Ο Ολλανδός οδηγός προηγείται με 12 βαθμούς διαφορά από το Χάμιλτον, πηγαίνοντας στην έδρα του έτερου οδηγού της Red Bull.
Ο Μεξικάνος Σέρτζιο Πέρεζ θέλει προφανώς νίκη και μόνο για να γράψει ιστορία εντός έδρας τρελαίνοντας εκατομμύρια συμπατριωτών του. Δεν θα είναι εύκολο όμως αυτό καθώς ο Φερστάπεν χρειάζεται όσο το δυνατό περισσότερους βαθμούς ώστε να διευρύνει τη διαφορά του από το Χάμιλτον.
Ο Βρετανός που κέρδισε στο Autodromo Hermanos Rodríguez στον τελευταίο αγώνα το 2019 και έχει στεφθεί πρωταθλητής το 2017 και το 2018 εκεί, ξέρει ότι η Mercedes δεν έχει ισχυρή παρουσία στη συγκεκριμένη πίστα στο παρελθόν. Στο Μεξικό ξεκινά μια τριπλέτα αγώνων χωρίς διακοπή καθώς ακολουθεί Βραζιλία και Κατάρ. Η Mercedes έχουν κερδίσει στο Μεξικό το 2015 με το Ρόσμπεργκ, το 2016 και το 2019 με το Χάμιλτον ενώ το 2017 και το 2018 έχει κερδίσει ο Φερστάπεν με την Red Bull.
Το υψόμετρο των 2.3km επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθέσιων αρκετά. Η ατμοσφαιρική πίεση είναι μειωμένη κατά 20% από τα 1000hPa στα 780hPa. Η δεύτερη ψηλότερη πίστα είναι το Ιντερλάγος στα 800m. Όσο αυξάνεται το υψόμετρο αραιώνει ο αέρας. Στα 2.3km υπάρχει διαθέσιμο 25% λιγότερο οξυγόνο. Αυτό επηρεάζει εκτός της αεροδυναμικής απόδοσης, την ψύξη και την ισχύ της υβριδικής μηχανής. Η παραμετροποίηση του turbo επιτρέπει να αυξηθούν λίγο οι στροφές της πτερωτής αλλά δεν μπορεί να υποκατασταθεί όλη η απώλεια του 25%.
Υποβοηθά όμως και η ανάλογη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως τα μονοθέσια φτάνουν τα 360km/h παρά την μεγάλη κλίση των αεροτομών στο τέλος της ευθείας.
Πέρα από τη μάχη στους οδηγούς ανάμεσα σε Χάμιλτον, Φερστάπεν είναι και η μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών, όπου η Mercedes προηγείται με διαφορά 23 βαθμών. Συναρπαστική είναι και η μάχη της 3ης θέσης στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Ferrari, ΜcLaren με τη βρετανική ομάδα να προηγείται με 4 βαθμούς διαφορά.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών:
Όπως το Αμερικάνικο Grand Prix, έτσι και το Μεξικάνικο Grand Prix επιστρέφει στο ημερολόγιο μετά από διετή απουσία. Γι’ αυτό τον αγώνα επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της Pirelli: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή. Αυτή είναι η ίδια επιλογή με του 2019, όταν ο αγώνας είχε γίνει αντίστοιχα λίγες μέρες νωρίτερα. Είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή επιλογή απ’ αυτή του 2018 (τότε είxε φανεί πως η πολύ μαλακή γόμα C5 ήταν πολύ επιθετική επιλογή για το Μεξικό).
Μολονότι είναι ίδια επιλογή γομών με το COTA, το αυτοκινητοδρόμιο των αδερφών Ροντρίγκεζ (Autodromo Hermanos Rodríguez) έχει διαφορετικό, πολύ πιο ήπιο χαρακτήρα. Τα δυο τελευταία μέρη είναι στενά και με συνεχείς εναλλαγές πορείας. Το πρώτο μέρος έχει τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και μια γρήγορη αλληλουχία καμπών.
Υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα φρένα ενώ και η πρόσφυση παίζει κομβικό ρόλο. Η προσαρμοστικότητα των ελαστικών P Zero που βρίσκονται στη μέση της γκάμας, τα καθιστά απολύτως ταιριαστά για τις εξειδικευμένες απαιτήσεις της πίστας της πόλης του Μεξικό.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
- Είναι μια από τις ιστορικές πίστες της Formula 1, η ιστορία της ξεκινά πίσω στη δεκαετία του 1950. Έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές και αναβαθμίσεις, η πιο πρόσφατη από τον αρχιτέκτονα Herman Tilke, προτού επιστρέψει στο πρόγραμμα το 2015.
- Με υψόμετρο περίπου 2285m το Autodromo Hermanos Rodríguez βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο απ’ όλες τις πίστες του προγράμματος με διαφορά πάνω από 1000m. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να είναι πολύ αραιός. Κατά συνέπεια υιοθετούνται μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές ώστε να παράγεται η επιθυμητή αεροδυναμική πίεση στις στροφές. Όμως τα μεγέθη της κάθετης δύναμης είναι χαμηλά και τα μονοθέσια γλιστρούν αρκετά.
- Οι τρεις πρώτοι το 2019 ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα ( είδαμε μεγάλα μέρη με τη σκληρή γόμα). Ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ τερμάτισε 4ος με στρατηγική δυο αλλαγών όπου εκτός από τη σκληρή χρησιμοποίησε και δυο σετ μέσης γόμας. Η μαλακή γόμα C4 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς γύρους λόγω παραμόρφωσης από τοπική υπερθέρμανση (graining) μολονότι αυτό αμβλύνεται ανάμεσα στις ελεύθερες δοκιμές και στον αγώνα. Όσοι οδηγοί εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα θα χρειαστούν δυο αλλαγές για να ολοκληρώσουν το grand prix.
- Δεν υπήρξε πολύ δράση στην πίστα τα τελευταία δυο χρόνια. Ως αποτέλεσμα οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα γλιστερό οδόστρωμα στην αρχή. Στη συνέχεια περιμένουμε το κράτημα να βελτιωθεί γρήγορα μέσα στο Σαββατοκύριακο. Ο καιρός είναι εντελώς απρόβλεπτος αυτή την εποχή στην πόλη του Μεξικό, δεν αποκλείεται πρόσκαιρες μπόρες να ξεπλύνουν την άσφαλτο, μειώνοντας εκ νέου το κράτημα.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Το υψηλό υψόμετρο σε συνδυασμό με τη χάραξη της πίστας θέτουν έναν αριθμό από ενδιαφέρουσες προκλήσεις και εκπλήξεις στο Μεξικό. Οπότε συχνά έχουμε έναν απρόβλεπτο αγώνα με μεγάλη ποικιλία στρατηγικών. Την προηγούμενη φορά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μεσαία και η σκληρή γόμα από τις ομάδες στον αγώνα. Αυτό εξαρτάται από την παραμόρφωση και το γλίστρημα που παρουσιάζει το μαλακό ελαστικό, πράγμα που μπορεί να το δούμε και φέτος. Η κατανόηση της διαφοράς ανάμεσα στη μαλακή και στη μέση γόμα θα είναι το κλειδί για τις κατατακτήριες δοκιμές.
Η πίστα του Μεξικό είναι ιστορική και συναρπαστική, είμαστε ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε μετά από δυο χρόνια απουσίας. Ο αγώνας είναι περίπου την ίδια εποχή μ’ αυτή που διεξήχθη πριν δυο χρόνια. Από τότε δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην πίστα. Μόνο έχει στρωθεί νέα άσφαλτος πριν τη στροφή 1 ώστε να εξαφανιστεί μια ανομοιομορφία. Τα μονοθέσια όμως έχουν αλλάξει πολύ από τότε, δύσκολα μπορείς να θεωρήσεις ως σημείο αναφοράς τα δεδομένα του 2019».
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το Σάββατο στις 22:00 και ο αγώνας για την Κυριακή στις 21:00 (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike