Ο Ζου Γκουάνγιου είναι o πρώτος και ο μόνος Κινέζος που έχει αγωνιστεί στη F1. Η πρώτη του εμφάνιση ήταν το 2022 στο Μπαχρέιν και φέτος αγωνίζεται για την ομάδα της Sauber δίπλα στον Βάλτερι Μπότας. Ο Ζου στα 25 του χρόνια θα γράψει ιστορία καθώς θα γίνει ο πρώτος Κινέζος που θα αγωνιστεί στο GP της πατρίδας του.
Η Κίνα φιλοξενεί αγώνα από το 2004, στη Σαγκάη. Την τελευταία φορά που είχαμε αγώνα στην Κίνα το 2019 είχε κερδίσει ο Χάμιλτον για λογαριασμό της Mercedes με δεύτερο τον Μπότας και τρίτο το Φέτελ που οδηγούσε τότε για την Ferrari. Από το 2019 ως σήμερα δεν έχει μείνει τίποτα ίδιο. Έχουμε νέα μονοθέσια με διαφορετική αεροδυναμική, νέα ελαστικά τόσο σε διαστάσεις (ζάντες 18 ιντσών) όσο και σε γόμες αλλά και νέους αθλητικούς κανονισμούς με αγώνα Sprint.
Μάλιστα από φέτος έχει αλλάξει εκ νέου η διαμόρφωσή του και πλέον ο αγώνας Sprint θα διεξάγεται πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του κυρίως αγώνα. Τούτων δοθέντων πρόκειται για νέο, όσον αφορά στα δεδομένα προορισμό. Για ομάδες και οδηγούς θα είναι πιο δύσκολο καθώς θα πρέπει μέσα σε μια και μόνο περίοδο ελεύθερων δοκιμών να αξιολογήσουν όλα τα δεδομένα.
Το 2019 ήταν η τελευταία χρονιά που είχαμε GP στη Σαγκάη, μάλιστα ήταν ένας ιστορικός αγώνας ο 1000στός στην ιστορία του αθλήματος. Η 4ετής απουσία οφείλεται στις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19. Το Κινέζικο GP είχε πρωτοεμφανιστεί στο ημερολόγιο το Σεπτέμβριο του 2004. Όχι τυχαία βέβαια καθώς πρόκειται για την μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη και όλοι όσοι συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, ενδιαφέρονται για την παρουσία τους εκεί.
Στην πίστα της Σαγκάης, το Shanghai International Circuit, που σχεδιάστηκε από το Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke έχουν φιλοξενηθεί και τα 16 Κινέζικα GP ως τώρα. Το σχήμα της βασίζεται στον κινεζικό χαρακτήρα «shang», που σημαίνει «από πάνω».
Η πίστα μήκους 5.451 μέτρων απαρτίζεται από 16 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι πολύ αργές, για παράδειγμα το σύμπλεγμα στροφών 1 έως 3 και το σύμπλεγμα στροφών 6 έως 14. Άλλες στροφές είναι υψηλής ταχύτητας, όπως οι 7 και 8. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, όπου θα υπάρχει ζώνη DRS: Η πρώτη είναι η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η άλλη είναι η πίσω ευθεία μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, από τη στροφή 13, η οποία είναι ελαφρώς κεκλιμένη (οβάλ) ως τη στροφή 14.
Με βάση προσομοιώσεις και προηγούμενα δεδομένα, τα ελαστικά υπόκεινται σε πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις μεσαίου επιπέδου. Τα αριστερά ελαστικά φθείρονται περισσότερο λόγω της δεξιόστροφης φοράς. Η τριάδα των γομών που επιλέχθηκε για τη Σαγκάη είναι οι μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 γόμα θα είναι η σκληρή, η C3 γόμα θα είναι η μέση και η C4 γόμα θα είναι η μαλακή. Οδηγοί, ομάδες και μηχανικοί ξεκινούν από το μηδέν όσον αφορά στο σετάρισμα των μονοθεσίων.
Περιπλέκοντας περαιτέρω την κατάσταση, το Κινέζικο Grand Prix είναι ο πρώτος από τους έξι αγώνες που θα έχει μορφή Sprint. Μάλιστα έχει αλλάξει ελαφρώς και η μορφή με τον αγώνα Sprint να διεξάγεται πλέον πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του κανονικού αγώνα. Αναπόφευκτα άλλαξε και το καθεστώς Parc ferme που τώρα χωρίζεται σε δύο μέρη: το ένα καλύπτει τις κατατακτήριες Sprint και τον αγώνα Sprint. Το άλλο ξεκινά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα.
Ταυτόχρονα υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή για να βρεις το σωστό σετάρισμα και να αξιολογήσεις τα ελαστικά σε διάρκεια, αντοχή, φθορά σε μια πίστα που αναπόφευκτα δεν θα είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Είναι πιθανό, όσον αφορά στην πρόσφυση, η εξέλιξη κρατήματος του οδοστρώματος που δεν έχει αλλάξει από το 2019 και έχει χρησιμοποιηθεί πολύ σπάνια από τότε, να είναι σημαντική, καθώς στρώνετε με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία στον προσομοιωτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους οδηγούς και τους μηχανικούς, τόσο πριν τον αγώνα όσο και κατά τη διάρκειά του. Αρκετοί οδηγοί όπως οι Ζου, Τσουνόντα, Σάρτζαντ θα αγωνιστούν για πρώτη φορά στην πίστα της Σαγκάης.
Η μορφή αγώνα Sprint περιορίζει και τον αριθμό των διαθέσιμων σλικ ελαστικών από 13 σετ σε 12 (δύο σκληρά, τέσσερα μεσαία και έξι μαλακά) ενώ ο αριθμός των σετ βρόχινων παραμένει ίδιος (πέντε ενδιάμεσα και δύο βρόχινα).
Ο Απρίλιος στη Σαγκάη μπορεί να έχει θερμοκρασιακές διακυμάνσεις περίπου 10 °C, κάτι που προσθέτει μια άλλη μεταβλητή στο παζλ που πρέπει να συνθέσουν οι ομάδες και οι οδηγοί. Συνήθως, το Κινεζικό Grand Prix είναι ένας αγώνας δύο αλλαγών επειδή υπάρχουν πολλά σημεία για προσπέρασμα με πιο χαρακτηριστικό το φρενάρισμα στη στροφή 14. Όπως στη Σουζούκα έτσι και στη Σαγκάη το προσπέρασμα μέσα από τα πιτ, πραγματοποιώντας νωρίτερα την αλλαγή (undercut) είναι πολύ αποτελεσματικό.
Από τους 20 οδηγούς που θα αγωνιστούν φέτος στη Σαγκάη, μόνο τρεις έχουν κερδίσει: ο Λιούις Χάμιλτον (έξι φορές), ο Φερνάντο Αλόνσο (δύο φορές) και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (μία). Ο Χάμιλτον έχει επίσης έξι pole. H Mercedes αριθμεί έξι νίκες, η Ferrari τέσσερις, ενώ η Red Bull έχει κερδίσει δύο φορές. Μάλιστα, εκεί το 2009 ο Φέτελ έδωσε την παρθενική νίκη στην Αυστριακή ομάδα.
Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 09:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από το ΑΝΤ1+, στις 10:00, μπορείτε να δείτε μεταξύ άλλων:
- Αφιέρωμα στον τοπικό ήρωα Ζου Γκουάνγιου ο οποίος θα αγωνιστεί για πρώτη φορά μπροστά στους συμπατριώτες του.
- Τα μυστικά του προγράμματος για το 2025 και τι λέει στην κάμερα του ΑΝΤ1, ο Βάλτερι Μπότας γι’ αυτό.
- Μια αποκλειστική συνέντευξη του φωτογράφου της F1, Βλαντ Ρις, στον Πάνο Σεϊτανίδη.
Στην παρουσίαση της εκπομπής θα βρίσκονται οι Μαρία Θωμά, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Τζώρτζης Μαρκογιάννης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 5ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+
F1 | FP1 | 19/4 | 06:30 | ANT1+ |
F1 | Sprint Qualifying | 19/4 | 10:30 | ANT1+ |
F1 | Sprint | 20/4 | 06:00 | ANT1+ |
F1 | Qualifying | 20/4 | 10:00 | ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 21/4 | 09:00 | ANT1+ |
F1 | Race | 21/4 | 10:00 | ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 21/4 | Με τη λήξη του αγώνα | ΑΝΤ1+ |
F1 | Race (ετεροχρονισμένο) | 21/4 | 16:15 | ANT1 |
Διαβάστε επίσης:
H Volvo στο Delphi Economic Forum!
Nissan Qashqai: Ανανέωση στα σημεία!
Οδηγούμε το νέο Mini Countryman!