Μισό δις δολάρια προκατάβαλαν οι Καταριανοί για να αποκτήσουν για 10 χρόνια το δικαίωμα διοργάνωσης Grand Prix. Μια κίνηση απόλυτα λογική αν τη δει κανείς ως συνέχεια της διοργάνωσης του Μουντιάλ. Η πίστα της Λουσέιλ είναι γνωστή σε όσους ασχολούνται με τα Moto GP. Το πρώτο GP Formula 1στο Κατάρ διεξήχθη λόγω πανδημία το 2021 στο διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Λουσέιλ με νικητή το Λιούις Χάμιλτον. Πέρυσι είχαν το Μουντιάλ στο Κατάρ, οπότε επανέρχονται φέτος και για τα επόμενα δέκα χρόνια. Το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Λουσέιλ έχει μήκος 5.4km (57 γύροι) και είναι ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τα ελαστικά οπότε θα είναι διαθέσιμες οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας C1, C2, C3 όπως πριν δυο βδομάδες στην Ιαπωνία. H πίστα φτιάχτηκε το 2004 και είναι γνωστή στην κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού γιατί φιλοξενεί συχνά αγώνες μηχανών εκεί. Είναι δεξιόστροφη, έχει 16 στροφές μέσης ή υψηλής ταχύτητας και μια πολύ μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού μήκους πάνω από 1 km που προσφέρεται για προσπεράσματα. Ο αγώνας θα είναι ο τέταρτος που διεξάγεται βράδυ, μετά τη Σιγκαπούρη, το Μπαχρέιν και τη Σαουδική Αραβία.
Ο Μαξ Φερστάπεν έχει ραντεβού με την ιστορία στη Λουσέιλ. Είναι πολύ πιθανό να πάρει εκεί τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο. Μέχρι σήμερα οι μόνοι που έχουν 3 παγκόσμια πρωταθλήματα στη F1 είναι οι: Τζακ Μπράμπαμ, Νέλσον Πικέ, Τζάκι Στιούαρτ, Νίκι Λάουντα, Άιρτον Σένα. Ο 26χρονος Ολλανδός φιλοδοξεί να μπει σ’ αυτό το πολύ κλειστό πενταμελές κλαμπ κερδίζοντας στο Κατάρ τον 3ο του συνεχή τίτλο. Για να το πετύχει αυτό αρκεί να πάρει 3 βαθμούς. Ο Φερστάπεν με 13 νίκες φέτος σε 16 αγώνες έχει μαζέψει 400 βαθμούς. Το Κατάρ GP περιλαμβάνει και αγώνα Sprint οπότε για τον Ολλανδό πρωταθλητή αρκεί να πάρει τους 3 βαθμούς της 6ης θέσης για να διασφαλίσει και μαθηματικά τη διατήρηση του τίτλου ανεξάρτητα του τι θα κάνει ο Πέρεζ (223 βαθμούς). Το θέμα είναι τυπικό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Φερστάπεν θα πάρει τον 3ο συνεχή τίτλο.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Για το Grand Prix του Κατάρ, οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη C3 ως P Zero κόκκινη/ μαλακή. Αυτή είναι η ίδια επιλογή που έγινε για τον προηγούμενο αγώνα, στην Ιαπωνία.
- Εκτός από τη νέα άσφαλτο, υπάρχει επίσης νέες εγκαταστάσεις στη Λουσέιλ. Οι χώροι των πιτ, που αρχικά είχαν σχεδιαστεί για τα MotoGP, έχουν μεγαλώσει και αυξηθεί σε αριθμό. Υπάρχει επίσης μια νέα εγκατάσταση για το κέντρο ελέγχου αγώνα και ένα νέο γραφείο τύπου.
- Το μοναδικό GP του Κατάρ που έχει διεξαχθεί μέχρι στιγμής, το κέρδισε ο Χάμιλτον. Ο οδηγός της Mercedes, ο οποίος εκκίνησε από την pole, κέρδισε μπροστά από τη Red Bull του Φερστάπεν (που έκανε τον ταχύτερο γύρο) και τον Αλόνσο, που οδηγούσε τότε για την Alpine.
- Πριν από δύο χρόνια παρατηρήθηκε ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών. Οι μισοί οδηγοί ξεκίνησαν με μαλακή γόμα και οι άλλοι μισοί με μέση, ενώ ο αριθμός των πιτ στοπ κυμαινόταν από ένα έως τρία. Ο Χάμιλτον κέρδισε κάνοντας δύο αλλαγές, εκκινώντας με μέση γόμα, 1η αλλαγή ξανά μέση γόμα και στη συνέχεια η τελευταία αλλαγή σε σκληρή γόμα.
- Η Ντόχα θα είναι νυχτερινός αγώνας, με τις κατατακτήριες δοκιμές και το GP να ξεκινούν στις 20:00 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδος). Το Σάββατο, το Sprint Shootout θα ξεκινήσει στις 16:00 και ο αγώνας Sprint στις 20:30. Δεν υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στο πρόγραμμα, πράγμα που σημαίνει ότι η πίστα δεν θα έχει στρωμένη γόμα από άλλα αυτοκίνητα.
- Παρόλο που κάποιοι χώροι πρασίνου κατασκευάστηκαν ειδικά γύρω από την πίστα, η άμμος συχνά εισέρχεται από τον αέρα στην επιφάνεια της πίστας από την έρημο που υπάρχει γύρω. Αυτός είναι ένας επιπλέον βασικός παράγοντας για το πως θα αλλάζει η πίστα, πέρα από τη νέα άσφαλτο.
- Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές αυτή την εποχή του έτους στο Κατάρ, με τις μέγιστες τιμές να ξεπερνούν τους 40°C κατά τη διάρκεια της εβδομάδας πριν τον αγώνα. Όμως, η μεταγενέστερη ώρα των σκελών σε σχέση με το 2021 θα πρέπει να οδηγήσει σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών από ό,τι πριν από δύο χρόνια.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:
«Η Formula 1 επιστρέφει στο Κατάρ, δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της το 2021. Από πολλές απόψεις, όμως, πρόκειται πάλι για μία νέα αρχή, καθώς τα μονοθέσια είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που είδαμε πριν από μερικά χρόνια και η πίστα της Λυοσέιλ έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως με νέο τάπητα οδοστρώματος καθώς και με τροποποιημένα κερμπς. Στα χαρτιά, τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας παραμένουν ίδια – με μια μεγάλη ευθεία μήκους λίγο πάνω από ένα χιλιόμετρο και 16 στροφές – αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια σημαίνουν πως τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το πρώτο GP είναι χρήσιμα αλλά όχι αρκετά.
Από άποψη τραχύτητας, η Λουσέιλ είναι μια πολύ δύσκολη πίστα για τα ελαστικά, παρόμοια με το Σίλβερστον και τη Σουζούκα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι οι γόμες που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες: C1, C2 και C3. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από στροφές, οι περισσότερες από αυτές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας. Η αλληλουχία στροφών μεταξύ 12 και 14 θυμίζει αρκετά την περίφημη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη: μία από τις πιο απαιτητικές στροφές για τα ελαστικά στην πρόσφατη ιστορία της Formula 1. Αυτή η αλληλουχία στροφών, είναι επίσης ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για έναν καλό χρόνο γύρου. Το γεγονός ότι οι 11 από τις 16 στροφές είναι δεξιόστροφες, επιβαρύνει ιδιαίτερα την αριστερή πλευρά του μονοθεσίου και ειδικά το μπροστινό μέρος, όμως τα επίπεδα ενέργειας που διαχειρίζονταν τα ελαστικά το 2021 ήταν αρκετά ισορροπημένα μεταξύ των δύο αξόνων. Ένας άλλος παράγοντας για τον οποίο το GP του Κατάρ αποτελεί πρόκληση για εμάς καθώς και για τους οδηγούς και τις ομάδες, είναι η επιστροφή του αγώνα Sprint. Μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών θα γίνει την Παρασκευή για να αποφασιστούν οι ρυθμίσεις και να γίνει αξιολόγηση της συμπεριφοράς των ελαστικών σε μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται με το φως της ημέρας – που σημαίνει πως η άσφαλτος θα είναι πιο ζεστή – σε σχέση με τις κατατακτήριες και τους δύο αγώνες, που γίνονται τη νύχτα. Έτσι, όλα οδηγούν σ’ ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο και ίσως σε μερικές εκπλήξεις. Η ικανότητα γρήγορης και καλής προσαρμογής στην πίστα θα μπορούσε να προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα».
Ο αγώνας Sprint όπου πιθανόν θα πανηγυρίσει ο Φερστάπεν τον 3ο του τίτλο θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+ στις 20:15 το Σάββατο. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Η εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά την Κυριακή στις 19:15, στο ΑΝΤ1+ θα έχει ένα αφιέρωμα στον Ολλανδό πρωταθλητή πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+ στις 20:00. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα σχολιάζει στον αγώνα τις προσπάθειας των συναθλητών του από τη θέση του οδηγού.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 18ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ
- Βοτανικός: Ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε νυχτερινό κέντρο