Η πίστα του Μοντμελό είναι το πιο γνωστό τερέν για τις ομάδες καθώς εκεί γίνονται οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι: Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής. Το Ισπανικό GP αναβλήθηκε λόγω πανδημίας το Μάιο και προγραμματίστηκε εκ νέου γι’ αυτή την Κυριακή 16/8.
Από τους εν ενεργεία πιλότους o Χάμιλτον έχει κερδίσει τέσσερις φορές (2014, 2017, 2018, 2019). Δυο φορές έχει κερδίσει στο Μοντμελό, ο Ράικονεν (2005, 2008) και από μια οι Φέτελ (2011), Φερστάπεν (2016). Για το Φερστάπεν μάλιστα ήταν η πρώτη του νίκη σε ηλικία 19 ετών, στον πρώτο του αγώνα με τη Red Bull. Τότε είχε αντικαταστήσει άκομψα τον Κβίατ, μια κίνηση του Χέλμουτ Μάρκο που του βγήκε. Σήμερα η ίδια κουβέντα γίνεται για τον Άλμπον ο οποίος όμως δεν τα πήγε άσχημα στον τελευταίο αγώνα.
Είναι η 30στη φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Στους 29 αγώνες που έχουν γίνει εκεί έχει κερδίσει 21 φορές ο poleman, πέντε ο δεύτερος και δυο φορές ο τρίτος της εκκίνησης (Σουμάχερ 1996, Αλόνσο 2013). Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Φέτος η πίστα του Μοντμελό φιλοξένησε δυο περιόδους χειμερινών δοκιμών εξέλιξης τέλη Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου.
Η πολύ καλή εμφάνιση και νίκη του Φερστάπεν στο Σίλβερστον την προηγούμενη Κυριακή έχει δημιουργήσει ελπίδες για μάχη και στο Μοντμελό. Μια πίστα όπου η αεροδυναμική παίζει κυρίαρχο ρόλο: Δυο μεγάλες ευθείες, μερικές πολύ γρήγορες καμπές και μερικές αργές στροφές συνθέτουν ένα σκηνικό όπου τα προσπεράσματα είναι εφικτά μόνο στα φρένα στο τέλος των δυο ευθείων. Δεν είναι όμως εύκολο να προσπεράσεις γι’ αυτό και παίζει τόσο ρόλο η θέση των κατατακτήριων δοκιμών.
Στο στρατόπεδο της Ferrari υπάρχει προβληματισμός και μένει να δούμε κατά πόσο μπορεί να έχει αλλάξει η εικόνα των κόκκινων σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Βρήκαν ένα μικρό θέμα και αλλάζουν το σασί του Φέτελ δίνοντάς του καινούργιο ενόψει Βαρκελώνης.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων σ’ αυτό τον αγώνα τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: C1, C2, C3. Η ζέστη προφανώς αλλάζει τα δεδομένα σε σχέση με την Άνοιξη. Αναμένεται θερμοκρασία πάνω από 30 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα και πάνω από 40 στο οδόστρωμα. Αυτό πιθανόν θα οδηγήσει σε 2 αλλαγές ελαστικών. Θα είναι ένας πολύ απαιτητικός αγώνας για τα ελαστικά καθώς μεταφέρουν υψηλά ενεργειακά φορτία.
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αυτό το Σάββατο 15/8 στις 16:00 και ο αγώνας για τις 16:10 στις 16/8. Απευθείας μετάδοση ΕΡΤ, Cosmote.