Ο αγώνας εξελίχθηκε σε περίπατο για τον Χάμιλτον. O Φερστάπεν πέρασε το  Μπότας που είχε δύσκολο απόγευμα όπως και οι Ferrari.

Για 3η συνεχή χρονιά στο βάθρο του Ισπανικού GP βρέθηκαν οι ίδιοι οδηγοί: Χάμιλτον, Φερστάπεν, Μπότας. Ο Χάμιλτον σταθερά νικητής απλά οι Μπότας, Φερστάπεν άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις. Ο Χάμιλτον πέτυχε την 88η νίκη της καριέρας του και την 4η φετινή σε 6 αγώνες. Έχει ανέβει 156 φορές στο βάθρο, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της F1.

Οι Mercedes είχαν κάνει το 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές με τις Red Bull, Racing Point, McLaren να μπαίνουν επίσης στη δεκάδα όπως και η Ferrari του Λεκλέρκ και η Alpha Tauri του Γκασλί.

To σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να στρίβει 1ος, παραλίγο πίσω του να στρίψει ο Στρολ από την 6η θέση. Ο Καναδός οδηγός που εκκινούσε 5ος πήρε την εσωτερική και κατάφερε να περάσει τους Πέρεζ, Μπότας. Ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την μάχη Στρολ Μπότας και έστριψε 2ος.

Ο Χάμιλτον αμέσως έκανε μια διαφορά 1.5sec ώστε να μην πάρει DRS o Φερστάπεν και μετά κρατήθηκε εκεί προφυλάσσοντας τη μαλακή γόμα με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να δείχνει 50 βαθμούς: «Ήμουν σε έκσταση σήμερα, ούτε που κατάλαβα ότι τελείωσε ο αγώνας».

Όλοι περίμεναν να δουν αν θα επαναληφθούν τα προβλήματα που είχαν οι Mercedes στο 2ο αγώνα στο Σίλβερστον με τη διαχείριση της θερμοκρασίας των ελαστικών.  Όμως στη Γερμανική ομάδα τα έλυσαν.

Ο Χάμιλτον κατάφερε να διατηρήσει τη μαλακή γόμα για 23 γύρους και μετά χρησιμοποίησε 2 σετ μέσης γόμας για 27 και 16 γύρους αντίστοιχα. Ο Φερστάπεν έβγαλε τη μαλακή γόμα στον 21ο γύρο και μετά πήγε με τη μέση γόμα 20 και 25 γύρους. Ο Μπότας που πέρασε γρήγορα το Στρολ δεν μπόρεσε να τον απειλήσει πιθανόν η επιλογή της μεταχειρισμένης μαλακής γόμας στον 48ο γύρο να μην ήταν ενδεδειγμένη.

Οι τρεις τους βρίσκονταν σε διαφορετικό αγώνα από τους υπόλοιπους που τερμάτισαν ένα γύρο πίσω. Ο Στρολ που τερμάτισε 4ος, συμπλήρωσε 65 γύρους αγώνα καθότι ήταν ένα γύρο πίσω από το νικητή όταν έπεσε η καρό σημαία.

Ο Μπότας ήταν σαφώς απογοητευμένος από την 3η θέση: «Προφανώς δεν είμαι εδώ για να τερματίζω 3ος. Έχασα στην εκκίνηση κάποιες θέσεις».

Πίσω από τους τρεις δόθηκαν μεγάλες μάχες για τους βαθμούς. Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Φέτελ που κατάφερε ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής να πάρει τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης. Ο Γερμανός που ήταν 11ος στην εκκίνηση επέλεξε τη μέση γόμα (σ.σ: όσοι είναι εκτός δεκάδας στην εκκίνηση έχουν δικαίωμα να διαλέξουν με ποια γόμα θα εκκινήσουν) και μετά από 29 γύρους έβαλε τη μαλακή με την οποία έβγαλε 37 γύρους.

Δημοσιοποιήθηκε ένας διάλογος του Φέτελ με τα πιτ της Ferrari όπου ήταν ξεκάθαρη η προσπάθεια για «blame game» και όχι για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ο Λεκλέρκ εγκατέλειψε με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά.

Για ακόμη έναν αγώνα η απόδοση του Άλμπον ήταν απογοητευτική. Ο Ταϊλανδός τερμάτισε 8ος ένα γύρο πίσω από το Φερστάπεν στερώντας πολύτιμους βαθμούς από την ομάδα του. Ήταν ο μόνος που δοκίμασε τη σκληρή γόμα. Ένας ακόμη οδηγός ο Ρικιάρντο προσπάθησε με στρατηγική μιας αλλαγής αλλά δεν τα κατάφερε τόσο καλά όσο ο Φέτελ. Τερμάτισε εκτός βαθμών. Ο Πέρεζ όμως που πέρασε Covid 19 με στρατηγική μιας αλλαγής και παρά την ποινή που πήρε τερμάτισε τελικά 5ος και έδωσε 10 βαθμούς στην ομάδα του.

Επόμενος αγώνας το GP του Βελγίου στο τέλος του μήνα (30/8).

Στη βαθμολογία προηγείται ο Χάμιλτον με 132 βαθμούς και ακολουθούν οι Φερστάπεν 95 και Μπότας 89.

Στους κατασκευαστές η Mercedes προηγείται με 221 βαθμούς και ακολουθούν οι Red Bull 135 βαθμούς και Racing Point 63 βαθμούς.