Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
AUTO

GP Ισπανίας: Έφτασε η ώρα της αλήθειας!

F1

Σε μια πίστα που τίποτα δε μένει κρυφό και δεν υπάρχει κανένα μυστικό, θα φανούν οι πραγματικές ισορροπίες δυνάμεων.

Η πίστα του Μοντμελό είναι γνωστή σε ομάδες και οδηγούς. Εκεί γίνονταν για πολλά χρόνια οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.

Επιπλέον η χάραξή της θέτει όλων των ειδών τις προκλήσεις στα μονοθέσια. Είναι λογικό να φανεί ο καθένας τι μπορεί!

Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί ετοιμάζονται για μια μοναδική παράσταση, στην κατάμεστη πίστα της Καταλονίας. Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί, αναμένονται πάνω από 300 χιλιάδες θεατές το τριήμερο.

Όλα δείχνουν ότι θα είναι ο προτελευταίος αγώνας F1 στη συγκεκριμένη πίστα, από το 2026, το ισπανικό GP θα φιλοξενείται στην Μαδρίτη.

Οι Καταλανοί θέλουν νίκη του Σάινθ με τη Ferrari εντός έδρας καθώς ο Αλόνσο με την Aston Martin δεν έχει ανάλογη δυναμική φέτος.

Η Ferrari που κέρδισε στο Μονακό, ήταν εκτός ρυθμού στον Καναδά, αλλά μετά τις δοκιμές εξέλιξης ελαστικών που πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχει ένα διάχυτο κλίμα αισιοδοξίας ότι θα είναι ξανά ανταγωνιστική στην πίστα του Μοντμελό.

Σ’ αυτή την πίστα, πίσω το 2016, πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του, ο Μαξ Φερστάπεν στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Red Bull εκμεταλλευόμενος την διπλή εγκατάλειψη (τράκαραν μεταξύ τους) των Mercedes.

Φέτος ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κερδίσει στους 6 από τους 9 αγώνες και διατηρεί προβάδισμα 56 βαθμών από το Λεκλέρκ και 63 βαθμών από το Νόρις.

Αμφότεροι έχουν επίσης κερδίσει φέτος και είναι ικανοί για τη νίκη στο Μοντμελό.

Όπως και οι Mercedes που έδειξαν στον Καναδά να επιστρέφουν δυναμικά. Θυμίζουμε ότι πέρυσι στην Ισπανία ανέβηκαν στο βάθρο και οι δυο οδηγοί της ομάδας, εκατέρωθεν του Φερστάπεν.

Η πίστα της Καταλονίας με μήκος 4.657m και σχήμα σαν τιμόνι F1 (της McLaren του Μίκα Χάκινεν) είναι γνωστή σε οδηγούς και ομάδες που πραγματοποιούσαν, εκεί στο παρελθόν, δοκιμές εξέλιξης. Πιθανόν στις κατατακτήριες δοκιμές να δούμε το φαινόμενο της ομοιομορφίας δηλαδή τα δυο μονοθέσια της ίδιας ομάδας στην ίδια σειρά εκκίνησης.

Αυτό συμβαίνει γιατί στη συγκεκριμένη πίστα παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων, η αεροδυναμική τους απόδοση και η ισχύς της υβριδικής μηχανής.

Από το 2023 έγινε μια σημαντική αλλαγή στη χάραξη της πίστας καθώς αφαιρέθηκε το τελευταίο σικέιν πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Έτσι οι στροφές μειώθηκαν σε 14.

Το σικέιν αυτό είχε προστεθεί το 2007 σε μια προσπάθεια να επιβραδυνθούν τα μονοθέσια, ώστε να πλησιάσει αυτό που ακολουθούσε και να διευκολυνθεί το προσπέρασμα στο τέλος της μεγάλης ευθείας, εκκίνησης – τερματισμού.

Πλέον με το DRS αλλά και τη μείωση των στροβιλισμών τα προσπεράσματα είναι εφικτά και χωρίς το σικέιν, οπότε αφαιρέθηκε.

Στη διάθεση των ομάδων θα βρίσκονται οι τρεις πιο σκληρές γόμες ελαστικών καθώς το οδόστρωμα είναι τραχύ και η χάραξη της πίστας προκαλεί σημαντική πίεση/φθορά στα ελαστικά.

Η πίστα της Καταλονίας έχει γρήγορες καμπές όπου η αεροδυναμική παίζει κυρίαρχο ρόλο. Όλες οι ομάδες έχουν ετοιμάσει αεροδυναμικές βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους, μένει να δούμε ποια θα είναι η πιο αποδοτική.

H πίστα του Μοντμελό, είναι μία από τις πιο απαιτητικές για τα μονοθέσια και τα ελαστικά.

Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και φέτος, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες για στεγνό οδόστρωμα του 2024 – C1 ως σκληρή γόμα, C2 ως μεσαία γόμα και C3 ως μαλακή γόμα.

Αυτή η επιλογή είχε γίνει και στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν. Η πίστα θέτει μια ολοκληρωμένη πρόκληση και ξεχωρίζει γι’ αυτό παγκοσμίως, όχι μόνο μεταξύ των πιστών του ημερολογίου της Formula 1.

Πέρα από τις ευθείες, διαθέτει κάθε δυνατό τύπο στροφής, με κάποιες από αυτές, όπως η στροφή 3 και ο συνδυασμός των στροφών 13 και 14 που οδηγούν στην κύρια ευθεία, να είναι πολύ υψηλής ταχύτητας.

Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου είναι ιδιαίτερα υψηλές, εν μέρει επειδή οι εννέα από τις 14 στροφές είναι προς τα δεξιά.

Το 2023, επανήλθε η αρχική διάταξη, που χρησιμοποιήθηκε από το 1991 όταν αυτή η πίστα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της Formula 1.

Η διάταξη άλλαξε το 2007 με την εισαγωγή ενός σικέιν πριν την τελευταία στροφή, με στόχο τη δημιουργία μιας ακόμη ευκαιρίας προσπέρασης, κάτι που όμως δεν επετεύχθη.

Στην πραγματικότητα, η αφαίρεση του σικέιν, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική διαμόρφωση των σημερινών μονοθεσίων, έχει οδηγήσει σε αύξηση των προσπεράσεων.

Πέρυσι αυτή η πίστα πέρασε από μεσαία στη σχετική κατάταξη με τις ευκαιρίες για προσπέραση σε μια από τις τέσσερις κορυφαίες.

Ο φετινός αγώνας διεξάγεται τρεις εβδομάδες αργότερα από το 2023, οπότε μπορεί να έχει πιο ζεστό καιρό, κάτι που θα μπορούσε να προσθέσει έναν ακόμη παράγοντα στη διαχείριση των ελαστικών.

Το πρόβλημα θερμοκρασίας θα μπορούσε να θέσει τη μαλακή γόμα C3 σε δυσχερή θέση, ενώ πέρυσι ήταν αρκετά ανταγωνιστική ακόμα και στον αγώνα, καθώς επιλέχθηκε από 16 οδηγούς εκ των 20, για το πρώτο σκέλος.

Από στρατηγικής άποψης, οι δύο αλλαγές θα πρέπει να είναι η ταχύτερη επιλογή. Πιθανόν θα χρησιμοποιηθούν όλες οι γόμες. Εάν η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι μεγαλύτερη, τότε μπορεί να χρειαστούν τρεις στάσεις.

Καθότι ο περσινός αγώνας απέδειξε ότι τα προσπεράσματα είναι ευκολότερα από ό,τι στο παρελθόν, δεν είναι πρόβλημα να διατηρήσεις τη θέση στην πίστα.

Ένας ακόμη παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη στην πίστα της Βαρκελώνης-Καταλονίας είναι η σημασία των κατατακτήριων δοκιμών. Σε 24 αγώνες στο παρελθόν, κέρδισε ο κάτοχος της pole position.

Αξίζει μάλιστα να τονιστεί ότι σε άλλες τέσσερις περιπτώσεις ο οδηγός που ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες εγκατέλειψε τον αγώνα.

Μετά το Grand Prix του Μαϊάμι, αυτό το Σαββατοκύριακο είναι το δεύτερο της χρονιάς στο οποίο θα διεξάγονται στην πίστα και τα τέσσερα πρωταθλήματα στα οποία η Pirelli είναι ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών.

Εκτός από τη Formula 1, τη Formula 2 και τη Formula 3, η Βαρκελώνη φιλοξενεί τον τρίτο γύρο της γυναικείας σειράς F1 Academy, που βρίσκεται τώρα στη δεύτερη σεζόν της.

Ο φετινός αγώνας είναι ο 54ος για το Grand Prix της Ισπανίας. Αντίστοιχα είναι η 34η που θα διεξαχθεί στη συγκεκριμένη πίστα.

Το ισπανικό GP εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1951 και μονιμοποιήθηκε το 1986. Η πίστα του Μοντμελό είναι η πέμπτη που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix.

Η Ισπανία έχει φιλοξενήσει επίσης άλλους επτά αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όλοι τους με το όνομα Grand Prix της Ευρώπης: το 1994 και το 1997 στη Χερέθ και από το 2008 έως το 2012 στους δρόμους της Βαλένθια.

Οι M. Σουμάχερ και Λιούις Χάμιλτον είναι οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί στο Grand Prix της Ισπανίας, με έξι νίκες ο καθένας, ενώ μια νίκη στο Grand Prix της Ευρώπης το 1994 κάνει το Σουμάχερ τον πιο επιτυχημένο όσον αφορά τους αγώνες F1 επί Ισπανικού εδάφους.

Ο Γερμανός είναι πρώτος στο σχετικό πίνακα των pole position (7), των ταχύτερων γύρων (7) και των τερματισμών στο βάθρο (12). Από τους κατασκευαστές, η Ferrari προηγείται με 12 νίκες, 14 pole position και 38 τερματισμούς στο βάθρο.

To βάθρο του 2023

Διαβάστε επίσης:

Βαρκελώνη: F1 και America’s Cup!

Ιδού το νέο Dacia Duster!

Ιδού η νέα BMW X3!