Το πρωτάθλημα μπαίνει στην τελική ευθεία με τη μάχη των τίτλων ορθάνοιχτη. Ο Φερστάπεν έχει προβάδισμα 52 βαθμών από το Νόρις, ενώ απομένουν άλλοι 180 βαθμοί (6×25 + 6 + 3×8) να μοιραστούν σε 6 GP και 3 Sprint.
Αντίστοιχα η McLaren έχει προβάδισμα 41 βαθμών από την Red Bull και 75 βαθμών από τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Έχουμε 4 αγώνες στην Αμερικάνικη Ήπειρο, ξεκινώντας από το Ώστιν του Τέξας και το COTA (Circuit Of The Americas) που θα φιλοξενήσει το 19ο GP της φετινής χρονιάς. Ακολουθούν Μεξικό (27/10), Βραζιλία (3/11), Λας Βέγκας (23/11). Θα είναι ο 78ος αγώνας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο Ώστιν έχουν διεξαχθεί 11 αγώνες από το 2012 ως και το 2022. Πολυνίκης ο Χάμιλτον με 5 νίκες.
Το Όστιν είναι ο δεύτερος από τους τρεις αγώνες αυτής της σεζόν στις ΗΠΑ, μετά το Μαϊάμι και πριν το Λας Βέγκας.
Υπήρχαν και στο παρελθόν τρεις αγώνες στις ΗΠΑ για παράδειγμα το 1983, σε Λόνγκ Μπήτς, Ντητρόιτ και Λας Βέγκας.
Στην πραγματικότητα, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην τέταρτη θέση της λίστας των χωρών που έχουν φιλοξενήσει τους περισσότερους αγώνες με 77. Ανάμεσά τους 11 αγώνες Indianapolis 500 που μετρούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών από το 1950 έως το 1960.
Στην κορυφή αυτής της λίστας βρίσκονται, η Ιταλία με 107 αγώνες και η Μεγάλη Βρετανία/Γερμανία με 79 αγώνες έκαστη.
Υπάρχουν έντεκα μέρη όπου έχει φιλοξενηθεί GP ΗΠΑ: Όστιν (11), Ντάλας (1), Ντητρόιτ (7), Ινδιανάπολης (19), Λας Βέγκας (3), Λόνγκ Μπήτς (8), Mαϊάμι (3), Φοίνιξ (3), Ριβερσάιντ (1), Σέμπρινγκ (1) και Ουότκινς Γκλεν (20).
Ένα ασυνήθιστο στατιστικό: οι δύο οδηγοί με τα περισσότερες νίκες σε Grand Prix των ΗΠΑ θα είναι στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο: Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν έχουν από έξι νίκες. Όσο για τις ομάδες, και εδώ υπάρχει ισοπαλία: Ferrari και McLaren έχουν από 13 νίκες.
Το GP ΗΠΑ για 3η φορά στην ιστορία του θα έχει διαμόρφωση αγώνα Sprint. Μάλιστα έχει αλλάξει ελαφρώς και η μορφή με τον αγώνα Sprint να διεξάγεται πλέον πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του κανονικού αγώνα.
Αναπόφευκτα άλλαξε και το καθεστώς Parc ferme που τώρα χωρίζεται σε δύο μέρη: το ένα καλύπτει τις κατατακτήριες Sprint και τον αγώνα Sprint (διάρκειας 19 γύρων ή 60 λεπτών). Το δεύτερο Parc ferme ξεκινά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα.
Ταυτόχρονα υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή για να βρεις το σωστό σετάρισμα και να αξιολογήσεις τα ελαστικά σε διάρκεια, αντοχή, φθορά σε μια πίστα που αναπόφευκτα δεν θα είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Είναι πιθανό, όσον αφορά στην πρόσφυση, η εξέλιξη κρατήματος του οδοστρώματος να είναι σημαντική, καθώς στρώνετε με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία στον προσομοιωτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους οδηγούς και τους μηχανικούς, τόσο πριν τον αγώνα όσο και κατά τη διάρκειά του.
Η μορφή αγώνα Sprint περιορίζει και τον αριθμό των διαθέσιμων σλικ ελαστικών από 13 σετ σε 12 (δύο σκληρά, τέσσερα μεσαία και έξι μαλακά) ενώ ο αριθμός των σετ βρόχινων παραμένει ίδιος (πέντε ενδιάμεσα και δύο βρόχινα).
Το Circuit of the America’s με μήκος 5513m έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά: Περιλαμβάνει 20 στροφές, εκ των οποίων μερικές πολύ γρήγορες καμπές και δυο μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι η πρώτη στροφή, με έντονη ανωφέρεια και μεγάλο πλάτος.
Καταλήγει σε μια αριστερή στροφή 120 μοιρών όπου πολλά μπορεί να συμβούν και συνήθως συμβαίνουν.
Η τριπλέτα στροφών 3 – 6 θυμίζει την αντίστοιχη Maggots – Becketts στο Σίλβερστον, η τριπλέτα στροφών 12 – 15 θυμίζει Χόκενχάιμ και η τριπλέτα στροφών 16 – 18, την διαβόητη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη.
Λόγω τραχύτητας οδοστρώματος αλλά και υψηλών ενεργειακών φορτίων που μεταφέρουν τα ελαστικά στις γρήγορες καμπές, διαθέσιμες θα είναι οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας C2, C3, C4.
Στην πίστα του COTA (Circuit of the Americas), έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, σε μεγάλο μέρος ολοκληρώνοντας το έργο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια.
Αυτό περιλαμβάνει τα τμήματα μεταξύ των στροφών 9 και 12, 16 και 3, τα οποία περιλαμβάνουν τις δύο μεγαλύτερες ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το DRS.
Επομένως, η τραχύτητα της πίστας μπορεί να έχει αλλάξει από πέρυσι, δεδομένου ότι ένα νέο στρώμα ασφάλτου είναι συνήθως ομαλότερο από τον ώριμο ασφαλατάπητα της πίστας.
Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμη πιο καθοριστική τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων κατά τη διάρκεια της μίας και μοναδικής ώρας ελεύθερων δοκιμών, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, καθώς ο αγώνας στο Όστιν έχει την μορφή Sprint.
Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση ψεύτικου χαλικιού στις ζώνες διαφυγής σε ορισμένες στροφές, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ζάντφορτ. Αυτό έγινε για να αμβλυνθεί η διαμάχη σχετικά με την υπέρβαση των ορίων της πίστας, χωρίς το πρόβλημα ρίψης πραγματικού χαλικιού στην αγωνιστική γραμμή.
Η νέα επιφάνεια έχει αμβλύνει το πρόβλημα των μικρών ανομοιομορφιών που είχαν αναπτυχθεί στην αγωνιστική γραμμή σε ορισμένα σημεία με την πάροδο των ετών, τα οποία έκαναν τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς και δυσχεραίναν τον χειρισμό του μονοθεσίου.
Όσον αφορά στις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, τα φορτία στο COTA κατανέμονται αρκετά ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και είναι περισσότερο πλευρικά παρά κάθετα.
Συνήθως, η καταπόνηση των ελαστικών είναι θερμική και επομένως συνδέεται με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος που στο Τέξας τον Οκτώβριο μπορεί να μεταβληθεί σημαντικά από τη μια μέρα στην άλλη. Όσον αφορά στη στρατηγική, θα πρέπει να αξιολογήσουμε πως μπορεί να επηρεαστεί από τη νέα επιφάνεια, έχοντας κατά νου ότι το Sprint του Σαββάτου θα παρέχει πολλά χρήσιμα δεδομένα.
Στον περσινό σύντομο αγώνα, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα, αν και κάποιοι διακινδύνευσαν να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή. Στον αγώνα πάντως η μαλακή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο στο φινάλε σε μια προσπάθεια να σημειώσουν τον ταχύτερο γύρο αγώνα και να πάρουν τον επιπλέον βαθμό. Φυσιολογικά η στρατηγική των δύο αλλαγών είναι η γρηγορότερη.
Η στρατηγική μιας αλλαγή απαιτεί πολύ προσεκτική διαχείριση της φθοράς των ελαστικών, προφανώς εις βάρος της απόδοσης. Το 2023, χρησιμοποιήθηκε περισσότερη η μέση γόμα C3, η οποία ήταν πιο αποτελεσματική από την σκληρή γόμα C2. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η νέα άσφαλτος θα επαναφέρει τα σκληρά ελαστικά στο παιχνίδι.
Τρόπαιο νικητή
Φέτος θα υπάρχει ένας αρκετά ασυνήθιστος ήρωας στο βάθρο, με τη μορφή του τροπαίου που απονέμεται στους τρεις πρώτους νικητές, το όνομα αυτού Heroo! Δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη και σχεδιαστή Matteo Macchiavelli, σε συνεργασία με την Pirelli Motorsport.
Είναι μια ερμηνεία της σύνδεσης μεταξύ του αγωνιστικού αυτοκινήτου και των ελαστικών του, ενώ παράλληλα είναι ένα έργο τέχνης που συνδέει την ομορφιά και την κομψότητα με τον ενθουσιασμό, την αίσθηση της ταχύτητας και την ποιότητα των υλικών που μπαίνουν σε ένα μονοθέσιο της Formula 1.
Το τρόπαιο έχει τη μορφή μιας ανθρώπινης σιλουέτας με τα χέρια υψωμένα θριαμβευτικά. Το περίβλημα είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και είναι τοποθετημένο σε βάση από καουτσούκ.
Σε οποιαδήποτε συζήτηση για τη Formula 1, οι οδηγοί παρουσιάζονται ως ήρωες, και δικαιολογημένα, καθώς αγωνίζονται με 300km/h, ξαπλωμένοι σε μια στενή θέση μέσα σε ένα κέλυφος από ανθρακονήματα, με υβριδική μηχανή 1000PS και μια δεξαμενή με 100lt καύσιμο ακριβώς πίσω τους.
Παρότι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι πολύ πιο ασφαλής, ακόμη και σε σύγκριση με το σχετικά πρόσφατο παρελθόν, αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από τον ηρωικό χαρακτήρα του ρόλου, του οδηγού.
Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων μια αποκλειστική συνέντευξη του Τζόρτζ Ράσελ αλλά και μια ανάλυση των αλλαγών στις υβριδικές μηχανές από το 2026.
Επίσης θα δείτε όλα τα τελευταία νέα με την αντικατάσταση του Ρικιάρντο από το Λώσον, την αποχώρηση της Renault και την επιστροφή της Toyota. Οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1 στο COTA, Μαρία Θωμά, Πάνος Σεϊτανίδης και Άγγελος Τόμπρος θα μας μεταφέρουν το κλίμα με απευθείας συνδέσεις, ρεπορτάζ και συνεντεύξεις.
Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τον Τάκη οι Κώστας Λεώνης και Τζώρτζης Μαρκογιάννης, Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης.
Διαβάστε επίσης:
Alfa Wood: Επενδύει 8 εκατ. ευρώ σε δύο νέες γραμμές παραγωγής στη Λάρισα
Χρηματιστήριο: Πάνω – κάτω η Aegean, πάτησε τα 12 η ΔΕΗ – Θετικό πρόσημο Eurobank, Alpha
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης